משרד הבריאות הרוסי העניק אישור רגולטורי לחיסון הראשון בעולם נגד קורונה, שפותח על ידי מכון גמאליה במוסקבה לאחר פחות מחודשיים של בדיקות שנערכו על בני אדם, כך הודיע היום (שלישי) נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. המהלך סולל את הדרך לפיתוח חיסון המוני לאוכולסייה, כאשר במקביל נמשכים השלבים הסופיים של הניסויים הקליניים לבדיקת בטיחותו ויעילותו. 

צפו במתנדבים מקבלים את החיסון ברוסיה:

מתנדבים מקבלים את החיסון ברוסיה. צילום: רויטרס

בדברים שנשא במהלך ישיבת הממשלה ששודרה בטלוויזיה הממלכתית, אמר פוטין כי "החיסון עובד בצורה יעילה למדי, והוא עבר את כל הבדיקות הדרושות". בתוך כך, הוא ציין כי הכוונה היא להתחיל בשיווק החיסון ב-1 בינואר 2021.

נשיא רוסיה חשף כי גם בתו הייתה בין אלו שהשתתפו בניסויים במסגרת פיתוח החיסון: "טמפרטורת הגוף שלה עלתה במעט, אך היא מרגישה טוב יותר עכשיו". מלבדה, השתתפו 100 אנשים בלבד בניסויים שנערכו ברוסיה.

קורונה ברוסיה (צילום: רויטרס)
קורונה ברוסיה (צילום: רויטרס)

ברחבי העולם מפתחים מכונים שונים יותר מ-100 חיסונים אפשריים בניסיון לעצור את התפשטות המגיפה, כאשר לפחות ארבעה ניסויים נמצאים בשלב הסופי הכולל ניסויים בבני אדם. יש לציין שהארגון הרוסי למחקרים קליניים ברוסיה התריע בפני קידום מהר מדי של החיסון, אך משרד הבריאות הרוסי החליט, כאמור, לא להמתין ולהתחיל בייצורו.

בתוך כך, רוסיה דיווחה הבוקר על 4,945 נדבקים חדשים בקורונה ו-130 קורבנות נוספים, כך שמספר הרוסים שנדבקו בנגיף עומד כעת על 879,599 ומניין המתים על 15,131.