יועמ״ש הליכוד עו״ד אבי הלוי פנה היום (חמישי) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה לחקור את ראש הממשלה נפתלי בנט בטענה ש"הציע שוחד לבתי חולים כדי להסתיר את מחדל הקורונה שלו". זאת, ברקע הדיווח בוואלה! על "הסכם סודי", לכאורה, המתנה הקצאת תקנים נוספים בבתי החולים בתמורה לאי דיווח על אי ספיקה במחלקות.

בפנייה דרש יועמ"ש הליכוד ממנדלבליט "להורות על פתיחה בחקירה פלילית לאלתר נגד ראש הממשלה בחשד לקניית שתיקה על מנהלי בתי החולים והונאת הציבור, ולשידולם שלא לפרסם לציבור מידע עדכני ואמין על הירידה שחלה בכושרם של בתי החולים לטפל בחולי קורונה במצב קשה עם הגידול במספרם".

בפנייה הוא הוסיף וטען כי "על פי פרסומים שונים, בהסכם שנרקם בהכוונתו של בנט בין משרד הבריאות לבין בתי החולים, התבקשו מנהלי בתי החולים להתחייב שלא לפרסם לציבור מידע בנוגע לירידה שחלה בכושרם לטפל בחולי קורונה שמצבם קשה, טיפול איכותי, עם הגידול במספר החולים. התמורה עבור ה"שתיקה" של מנהלי בתי החולים היא הבטחה של הממשלה להוסיף לבתי החולים מאות תקנים של צוותי רפואה. כמו כן, פורסם כי בממשלה עלתה דרישה ממשר הבריאות 'לרדת בסטנדרטים של הטיפול הרפואי ולא להיכנס לסגר'". 

עוד נטען: "תוכנו של ההסכם מהווה עבירה על חוק העונשן והוא פוגע בזכות הציבור לקבל מידע אמין ועדכני אודות שיעור התחלואה. ההסכם עלול להפריע לקיומם התקין של שירותי הבריאות לציבור. תוכנו מהווה הפרת אמונים של הצדדים להסכם וכן הפרעה לעובדי שירותי הבריאות במילוי תפקידם. לאור חומרתן של העבירות אנו מבקשים ממך להורות על פתיחה בחקירה פלילית על מנת למנוע פגיעה בשלום הציבור ובבריאותו ועל מנת להביא לדין את האחראים להסכם". 

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה לדיווח בוואלה!: "הפרסום אודות 'דרישת שתיקה' דמיונית ממנהלי בתי החולים שקרי ומופרך. לא הייתה כל דרישה כזו ממנהלי בתי החולים, לא רשמית ולא ברמז, לא בכתב ולא בעל פה. בראשות בתי החולים בישראל עומדים מנהלים ורופאים מהמעלה הראשונה, אנשי מקצוע מצוינים וישרים שמצילים חיים יום יום. כל ניסיון להטיל דופי ביושרתם המקצועית מזלזל במיטב רופאינו, שנמצאים בחזית המאבק בקורונה לילות כימים" 

עוד נמסר כי "ראש הממשלה גאה במהלך לחיזוק מערכת הבריאות באלפי תקנים לאחר שנים של הזנחה. לאור תגבור המשאבים, ביקש רה"מ מבתי החולים להיערך להמשך ההתמודדות עם המגפה ולהסביר זאת לציבור כדי למנוע תבהלה ולחזק את אזרחי ישראל. כל שאר הדברים פשוט לא התרחשו במציאות".