יש לנו חיילים ומפונים טבעונים? תראו את החבורה הנפלאה הזו ממעדניית "ויטופיה מרקט" בראשון לציון, שמאז תחילת הלחימה מתנדבים בה עשרות אנשים טובי־לב שמכינים אוכל טבעוני למי שצריך, ללא כל תמורה.

מתחילת המלחמה - כמעט כל ישראלי שני מתנדב
ישראל היפה: יוזמות של חברות, ארגונים ועסקים פרטיים בצל הלחימה בעזה

בשבוע שעבר דאגו ל־300 מנות טבעוניות עבור שתי חיילות מילואים שגויסו בצו 8 והתחתנו. כעת הם גם זקוקים לתרומות ולמתנדבים נוספים, וכמובן ישמחו לשמוע אם יש עוד חיילים ומפונים שזקוקים לעזרתם, במספר 050-7687608.

מתנדבים לבשל מנות טבעוניות לחיילים (צילום: צילום פרטי)
מתנדבים לבשל מנות טבעוניות לחיילים (צילום: צילום פרטי)

קבעתם תור לרופא עור, קרדיולוג או גסטרו ולא יכולים להגיע למרפאה? אסותא מאפשרת לתושבי העוטף, הדרום ויישובי הצפון המפונים מבתיהם ולא יכולים להגיע לקבל שירות רפואי, לקבל ייעוץ רפואי מהמומחים באסותא ללא עלות, באופן מקוון. ניתן לזמן תורים בטלפון 3007*.

Fiverr הקימה חנות אונליין במטרה לסייע לפרילנסרים ישראלים ליצור מקורות הכנסה נוספים, ולסייע לחברות ולארגונים לגשר על הפערים בכוח האדם בעת המלחמה. כל רווחי החנות ייתרמו ל"מרכז לחיילים בודדים" ולעמותת “עלם”. פרטים באתר.

בעמותת אקואושן מציעים הרצאות למבוגרים ופעילויות לילדים סביב עולם חקר הים, הן באופן מקוון והן בשטח, הפעילות היא ללא עלות למפוני הדרום והצפון. פרטים אצל מיקה במספר 052-6500200.

בעקבות העלייה המשמעותית בהתקפות הסייבר על מדינת ישראל, חברת הסטארט־אפ Cyvore משחררת תוסף חינמי לדפדפן הכרום שיעזור לכם לגלוש באינטרנט באופן בטוח יותר. התוסף רץ ברקע וחוקר באופן פעיל כל אתר אינטרנט שהגולש מגיע אליו. במידה שהאתר נמצא זדוני, יופיע מיד פופ־אפ שיזהיר את המשתמש, לרבות האפשרות לסגור מיידית את האתר. להורדת התוסף יש לכתוב בגוגל:
Cyvore background extension.

ניצל בנס ותורם לניצולים אחרים: אריק נני בסך הכל רצה לחגוג את יום הולדתו ה־26 במסיבה ברעים, הוא לא תיאר לעצמו שבאותו היום גם כמעט יקפח את חייו. אחרי שברח לאורך 15 קילומטר ברגל, בהם שש שעות בדיונות על רקע קולות ירי סביב ומחבלים שרודפים אחריו – הוא ניצל בנס. כעת הוא מציע למכירה 500 עותקים של ספרו “יחף על המקלדת - מסע לצמיחה אישית בצעדים קטנים”, כאשר 50% מהרווחים ייתרמו למשפחות ניצולים וחטופים.
לפרטים ולרכישה

אריק נני וספרו (צילום: טום ברוך)
אריק נני וספרו (צילום: טום ברוך)

ד”ר להבית אקרמן החליטה לתמוך בחקלאי הדרום ולעזור להם וגייסה לימי קטיף מרוכזים את צוות עובדיה, מכל שלוש הקליניקות שבניהולה, אשר הדרימו למשק שדה ניצן כדי לסייע בקטיף מנגו, כולל שינוע הפרי למרכז הארץ, אריזתו ומכירתו בביתה של ד”ר אקרמן בגבעת שמואל.

גם 70 מעובדי "ג’יימס ריצ’רדסון" עזבו את משמרתם ויצאו השבוע להתנדב בקטיף אשכוליות בקיבוץ עין החורש שבעמק חפר. מאות קילו של אשכוליות שהגיעה שעתם להיקטף מצאו את דרכם לשווקים.

עידוד מהבית

בצל הדאגה והגעגוע, איך הכי נכון לנהל את שיחות הטלפון עם החיילים בחזית

בזמן שמאות אלפי חיילים נמצאים בחזית, המשפחות שבבית מתמודדות עם דאגות וגעגועים. מדי פעם, כשהחיילים מצליחים ליצור קשר טלפוני, לא מעט הורים ובני זוג תוהים איך לנהל את השיחה באופן הכי נכון עבורם ועבור החיילים. בעזרת זוהר גורן אהרון, עובד סוציאלי קליני ומומחה לטראומה מרשת "עוצמות - פסיכותרפיה רב־תחומית", מצורפות כמה עצות שיעזרו לכם בשיחה הבאה.

“חשוב לזכור שהחיילים חווים סיטואציות לא קלות וגם להם קשה הריחוק מהבית ומהמשפחה”, הוא אומר. “מטרת השיחה היא לתת עידוד, רוח גבית והבנה שיש מקום חם שמעריך אותם וגאה בהם. החיילים צריכים לסיים את השיחה עם בוסט של אנרגיה ותחושה טובה”.

עשו

  1. לבטא רגשות חיוביים - חיבה, אהבה, גאווה, הערכה. החיילים בשטח צריכים לשמוע שאוהבים אותם ומחכים להם.
  2. לומר שאתם בסדר - אנחנו לא רוצים להעמיס עליהם דאגות וחרדות לבני המשפחה שנשארו בבית.
  3. לתת עוגנים לעתיד - לדבר על דברים חיוביים וכיפיים שמחכים להם לאחר המלחמה.
  4. להיות אמפתיים ואוזן קשבת - לתת להם לאוורר גם תכנים ורגשות שיהיו לכם קשים להכלה.
  5. לתת לגיטימציה ונרמול לרגשות החייל - אם הוא מעלה תכנים מדאיגים מבחינה פיזית או רגשית: “הגיוני ונורמלי שאתה מרגיש ככה עם כל מה שקורה”, ובעת הצורך עודדו אותו לפנות למפקד או לקב”ן היחידה (יש קב”נים עם הלוחמים בשטח).

אל תעשו

  1. זה לא הזמן להתחשבן על פגיעות העבר או על תשומת לב.
  2. לא לדבר איתו על בעיות שיש בבית ועל הקשיים שלכם, לא לתת לו את התחושה שהוא לא בסדר שהוא לא איתכם שם.
  3. לא לחפור ולא לשאול יותר מדי שאלות או ללחוץ לקבל תשובות ומידע, גם אם אתם ממש דואגים ורוצים לדעת.
  4. לא להגיב בתגובות של מסכנות יתר או היסטריה.
  5. והכי חשוב, אל תישארו לבד. בשיחת הטלפון החייל צריך להיות במרכז, אבל גם אתם חשובים. אם קשה לכם, מצאו את מקורות התמיכה שלכם, החל מחברים טובים וכלה בייעוץ מקצועי. מישהו צריך להכיל אתכם כדי שאתם תוכלו להכיל את החייל בחזית.