סגן הנשיא לעניינים אזוריים בחברת נובל אנרג'י, ביני זומר, שוחח עם הפרשן הכלכלי של "מעריב", יהודה שרוני, על בימת ועידת העסקים של העיתון שנערכה ביום רביעי האחרון. זומר התייחס לירידה החדה במחירי הגז והנפט בשל התפשטות הקורונה, והשפעתה על הצרכן הישראלי:

 "נדבר על נובל. יש השפעה עלינו ועל כל התעשייה. יש צניחה של מחירי הנפט שמשפיעה על המניות שלנו. אם הקורונה הייתה מתפרצת בזמן הקמת פרויקט לווייתן, יכול להיות שזה היה משפיע על היכולת שלנו לעמוד בלוחות הזמנים. יש מפעלים בכל העולם שמיועדים לתעשייה הזו וספינות שמגיעות מכל העולם, אז אין ספק שזה היה יכול להשפיע". 

לשאלה בדבר האפשרות לראות ירידה חדה גם במחירי החשמל ענה זומר: "ראינו שכבר ירדו פה המחירים ב־4%, וזה ימשיך לרדת, לא בגלל הקורונה. זה עניין נקודתי, אנחנו לא צופים שיהיו לכך השפעות שיימשכו גם ברבעון השני. המצב ישתפר וניהנה לא רק מהגז הטבעי אלא גם מהתחרות בשוק הגז".

כשנשאל על מכירת הגז למדינות ערב, אמר: "הצלחה גדולה לנו, לחברות ולמדינות השכנות. בירדן, מה שמאפשר לזה לקרות ולהמשיך זו ההכרה שהגז מוזיל אצלם את המחירים ושזה טוב לאזרחים. כדי שתהיה המשכיות לחוזים שלנו עם השכנים ממצרים ומירדן, זה מצב שהוא WIN־WIN, ואנחנו רואים את זה בכל החוזים שלנו. במצרים יש להם תשתיות וביקוש אדיר".

כמובן שאי אפשר להתעלם מהשאלה מתי יתחיל שיתוף הפעולה עם הפלסטינים בנושא, וגם לכך התייחס זומר בראיון כשאמר: «חתמנו איתם על חוזה. בעקבות העיכובים שנגרמו ללוויתן ב־2014 בגלל החלטות רגולטוריות, יש מאמץ של הקוורטט למכור גז לעזה. אנחנו מאוד בעד. נשב עם כל מי שיש באזור כדי למכור להם גז". 

על חששות תושבי בנימינה וזיכרון יעקב מהשפעות קידוח לווייתן על הסביבה ענה זומר: "אם היית שואל אותי ב־30 בדצמבר, היה מאוד קשה. היו הבטחות, לא האמינו, והיו כאלה שזרעו פחד בקרב הציבור, לצערי. כעת, חודשיים אחרי שהתחלנו להפיק את הגז, כבר ביום הראשון אנשים פינו את בתיהם בגלל הנישוב ובסוף שום דבר לא קרה. אנשים נסעו למחות בתל אביב וחשפו את עצמם לפי שלושה כמויות של בנזין ביום. בסוף, אין השפעות שליליות מהפקת הגז באסדה שנמצאת 10 קילומטר מהחוף. יש השפעות חיוביות שיקרו כשהפחם בחדרה יושבת, ונתחיל להפיק את כל החשמל מגז טבעי". לזומר חשוב למנות את היתרונות הלאומיים של לוויתן: "ללווייתן יש הרבה יתרונות. ראשית, ירידות במחירי החשמל ב־4%, הכנסות נוספות למדינה וביטחון אנרגטי, שזה הכי חשוב: שתי אסדות, תמר ולווייתן, שני מאגרים".

לשאלה על קרן העושר, אמר זומר: "יש מאות מיליוני שקלים שנכנסים לקופת המדינה בכל שנה. מיסוי שישינסקי יתחיל בתמר כבר באמצע השנה הנוכחית, ואז, כך הבנתי, צריכים מיליארד שקל הכנסות כדי להקים את הקרן".

נובל אנרג'י מעוניינים בעוד עסקים בארץ. "לא רק שאנחנו מחפשים לקוחות חדשים. אנחנו עובדים כדי להגדיל את השוק המקומי להפחתת השימוש בפחם וחיבור לתשתיות, למפעלים חדשים. אני מקווה שזה יקרה ואנחנו עובדים בשביל שזה יקרה, כדי שנוכל להעביר את התחבורה לגז טבעי. הכל תלוי, בין היתר, ברגולציה יציבה". 

זומר סבור שהתחבורה הישראלית תעבור לגז טבעי באמצעות גז דחוס, או באמצעות חשמל עם גז טבעי. הוא מציין שזה כבר קורה באירופה ובארה"ב.