היום הראשון בגוש דן שלאחר ההקלות בסגר, בלט עם יותר עוברי אורח במדרכות, תוספת משמעותית של כלי רכב בכבישים וחנויות נוספות שנפתחו. אבל חוסר הוודאות, ביחד המשך סגירת חלק מהעסקים והתחבורה הציבורית שבקושי תפקדה, יצרו תגובות של זעם, חוסר אונים ו"דרכים עוקפות" לענפים שלא הורשו לשוב לפעילות.

"אין לנו פרנסה כבר חודש ולא רואים את האופק. אני מתחיל ללכת ללקוחות לבתים. אקפיד על מסיכה וכפפות, אבל חבל שאני צריך ללכת בין בתים ולא לפתוח תחת פיקוח על המספרה", סיפר ספר ממזרח תל אביב.

ברמת גן נפתח ב"מחתרת" מכון יופי, כאשר גבר העובד בצד השני של הכביש, מתריע בכל פעם שפקח או שוטר נראים באופק. "את יכולה לפתוח, הפקח המשיך הלאה", הוא צעק לקוסמטיקאית, שלאר כחודש של סגירה מנסה קצת להתפרנס. "התשלומים השוטפים נמשכים וחייבים גם הכנסות", היא הסבירה.

בעלי בתי קפה זעמו שלא אפשרו להם למכור בטייק-וואיי. "אני לא מבין מה הבעיה שנמכור בטייק-וואיי. איך אפשר להמשיך ככה לשרוד?", הקשה בעל בית קפה ותיק ברמת גן. בעלי עסקים בתחומי האופנה וההנעלה הביעו חשש מהמשך סגירה ממושכת של עסקיהם. "יהיו בעלי עסקים של יוכלו להתאושש", הזהיר בעלים של חנות בגדים בתל אביב.

למרות הגדלת המכסות המותרות לכניסת עובדים למקומות עבודה, היו עובדים שהתקשו להגיע בתחבורה הציבורית ונאלצו להמתין זמן ממושך. "האוטובוסים נמשכים כמו בימי הסגר. מה רוצים? שאקח מונית ואשלם ביוקר?", התלונן נוסע שהמתין זמן ממושך בתחנת אוטובוס ברמת גן.

בחנויות לחומרי בניין, מוצרי חשמל וכלי בית הייתה בדרך כלל תנועה ערה של לקוחות. "אנשים מחכים בחוץ ואני מוכרת מהדלת", סיפרה מוכרת בחנות לכלי בית ברמת גן – "רואים תנועה ערה של לקוחות. אנשים רבים לא יצאו מהבתים ימים ארוכים מהבתים ויש בלאי טבעי ותמיד רוצים להתחדש".

לעומת זאת, במרכולים, בחנויות ירקות ופירות, בתי מרקחת וסניפי דואר לא הייתה תנועה חריגה של לקוחות. "כבר היו ימים הרבה יותר לחוצים. לא רואים היום תופעה של אגירת מוצרים", סיפרה קופאית במרכול בתל אביב.