כן, מה ששמעתם. המחזור הראשון יוצא לדרך בסוף חודש יוני, ובעוד פחות משנתיים יוכלו בוגריו להשתלב בחברות התעופה האזרחיות כטייסים לכל דבר. המכללה מבטיחה רישיון טיס מסחרי בתוך 14 חודשים ומשלבת לימודים והכשרה מעשי במתקן חדש בשדה התעופה ע"ש מודי אלון בהרצליה וכן בשלוחה הבינלאומית של המכללה בפולין. כישראלים, במקרים כאלה אנחנו מיד נוטים לשאול כמה זה עולה. ובכן, לא נתחמק מסוגיית המחיר, רק נשמור אותה לשלב מאוחר יותר, ברשותכם.
ואנונו: "משבר הקורונה יצר אפשרויות חדשות שלא היו קיימות לפני כן בתחום. עוד לפני המשבר היה מחסור בטייסים. אומנם כרגע יש הרבה טייסים מובטלים, אבל בעוד שנתיים, כשחברות התעופה יידרשו לצמצם את מספר הנוסעים במטוס ולהגדיל את מספר הטיסות, תהיה דרישה עצומה למקצוע. כמו כן, חברות תעופה יתקשו להתאושש במהרה מהמשבר, והן ייאלצו לשכור כוח אדם זול יותר. טייסים חדשים הם כוח אדם זול יותר. כך או כך, אני צופה שהצורך בטייסים יהיה כמו שהיה קודם, ואפילו יותר".
ואנונו: "בשש השנים האחרונות, ולא רבים מודעים לכך, כמות הטייסים האזרחיים שמתקבלים לחברות תעופה ישראליות, כמו אל על, ארקיע וישראייר, קפצה בעשרות אחוזים מהשנים שקדמו להן. הסיבה לכך היא שרבים מיוצאי חיל האוויר, והכוונה היא לטייסים שבהם, לא בהכרח מעדיפים לפנות לכיוון עולם התעופה המסחרי, אלא להייטק או ליזמות, תחום שהפך בשנים האחרונות לאבן שואבת של מיטב המוחות המוכשרים. ונוצר מחסור. מבית הספר שלי (FNA AVIATION) יצאו 35 טייסים שלימדתי מאפס וכעת עובדים בארקיע ובישראייר. נכון שכיום חלקם מובטלים באופן זמני, אבל המשבר הזה לא יישאר לאורך זמן. לפני הקורונה התחילו כבר 'לגנוב' לי מדריכים לישראייר וארקיע".
את בן אליהו אין צורך להציג. הוא שימש כמפקד חיל האוויר ה־13, בין השנים 1996־2000. באוקטובר 1962 הוא התגייס לצה"ל, התנדב לקורס טיס וסיים אותו בנובמבר 1964 במגמת קרב. לאחר שעבר קורס אימון מבצעי בטייסת "הצרעה", שירת בטייסת כטייס אורגן עד אוגוסט 1965, אז החל קורס מדריכי טיסה בבית הספר לטיסה של חיל האוויר. עד אפריל 1967 שירת כמדריך בבית הספר לטיסה והשתתף בהקמת הצוות האירובטי של חיל האוויר. זאת כאמור רק תחילת הדרך. ואנונו ורעייתו פתחו בגרמניה עסק לפוסטרים, שהצליח לגלגל מיליונים, אבל, כיוצא חיל האוויר, היה לו תמיד חלום אחד - להיות טייס, "הייתי איש חיל אוויר, ותמיד חיידק הטיסה היה טבוע בי, וכשעשיתי מספיק כסף, הדבר הראשון שעשיתי היה לפתוח בית ספר לטיסה ולהוציא את הרישיון שלי בבית הספר שלי". כך נולד לפני 22 שנה בית הספר לטיסה הוותיק, שנחשב מהמובילים בתחום. החיבור בין השניים נוצר לפני כשנה. "הפגישו בינינו, וסיפרתי לאיתן על החזון שלי. החלום היה לא להכשיר אנשים שיוציאו רישיון טיס, אלא להכשיר טייסים. להפוך את האדם מבעל רישיון טיסה לטייס, עם כל המשמעות וכל ההבנה שכרוכה בכך".
גסיסת הלואו–קוסט
בשלב הזה אני מתעקשת לעבור שיעור ניסיון. לאחת מחברותיי הטובות יש רישיון טיס, והיא משכנעת אותי מדי פעם להצטרף לטיסות שהיא עושה בשמי הארץ. אני מודה שאני פחדנית גדולה, בלי קשר אליה. ובכל זאת, יובל מדריך הטיסה משכנע אותי, ואנחנו עולים יחד לסימולטור כדי ללמוד מושגי בסיס. במהלך השיעור אני מתגלה כפרח טיס מבטיח. ביום העיון האחרון שנערך באקדמיה לטיס, הגיעו רק שתי נשים, מיעוט בתוך ים של גברים, אך בן אליהו וואנונו מתעקשים שגם נשים יכולות.
בן אליהו: "לצערי הרב, יש בינתיים מעט נשים. מבחינתי, אעשה הכל כדי שהאוכלוסייה שתצטרף אלינו תהיה גם נשית. הייתי פעיל מאוד בזה בחיל האוויר, וזכיתי להעניק בפעם הראשונה את הכנפיים לטייסת קרב בחיל האוויר בשנת 1997. גם בחיל האוויר זה תלוי בעיקר בנשים עצמן, מכיוון שכל התנאים, המגבלות ותהליכי הקבלה מותאמים הן לנשים והן לגברים - ומעכשיו זה תלוי בהן. היו אצלנו כמה מתעניינות, ואני מקווה שהן גם יירשמו. אנחנו ממתינים בקוצר רוח לשמוע שהן מתכוונות לעבור גם את המיון".
בינתיים אני עוברת בהצלחה את מבחן הסימולטור. אם אעבור גם את המיונים העיוניים והבדיקות הרפואיות, ייתכן שאעמוד בקריטריונים להיות הטייסת בטיסה הבאה שלכם ללונדון. עכשיו אני רק צריכה לבקש הלוואה מהבנק.