שופרסל שולטת בכ-20% משוק המזון בישראל. בהתאם יש לחברה השפעה עצומה של הכיס של כולנו. בחודשים האחרונים פורסמו ידיעות רבות אודות אי סדרים כספיים ואחרים ומאבקי כוח בצמרת החברה. הסוגיה האחרונה היא דרישות השכר של איציק אברכהן, מי שכיהן כמנכ"ל שופרסל עד לפני חצי שנה, הודח, ולאחרונה חזר לחברה כיושב ראש הדירקטוריון.


בין השאר דורש אברכהן מענק מיוחד בגובה 2.5 מיליון שקלים, שכר חודשי של כ-127,000 שקלים עבור משרה בהיקף של 80% וחבילת אופציות בשווי של למעלה מ-10 מיליון שקלים. דירקטוריון החברה כבר נענה לכל הדרישות, ובעוד כחודש תתבקש האסיפה הכללית של בעלי המניות לאשר את תנאי השכר. אם הדרישות של היו"ר החדש יתקבלו, עלות העסקתו תעמוד על כ-4.8 מיליון שקלים בשנה, לא כולל המענק המיוחד – יותר מפי 30 בהשוואה לשכר הממוצע של עובדי הרשת.


ראשי אומ"ץ – היו"ר פנחס פליצ'ה פלד ויו"ר המועצה הציבורית של התנועה, עו"ד יצחק מינא – קוראים לרגולטורים לבחון את הנעשה בשופרסל:  "בימים טרופים אלה, כאשר המדינה נמצאת במצב כלכלי מן הקשים שידעה, נראה לנו שמדובר בסכומי עתק שאין להם כל הצדקה".


פליצ'ה פלד הדגיש כי התנועה לא מלינה על שכרו של אדם, אך מאמינה כי בעלי תפקידים בחברות ציבוריות, ובמיוחד בחברה כמו שופרסל, צריכים לשמש דוגמה וסמל. "יוקר המחייה במדינת ישראל הופך לכבד יותר מיום ליום. התנהלותו של יו"ר שופרסל בתנאים שכאלה, אין לה כל מקום". עוד ציין פלד כי כספי הציבור הרחב מושקעים בשופרסל באמצעות קרנות הגמל והפנסיה – ולפיכך לא סביר לאשר תנאי שכר מופלגים על גבם של כלל הישראלים. בתנועת אומ"ץ מקווים כי הרשות לניירות ערך, הממונה על שוק ההון באוצר ושרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, יחוו את דעתם ויפעלו בהתאם לסמכויותיהם עוד לפני כינוס האסיפה הכללית של שופרסל".