אם אתם נמצאים באותה נקודה נדירה בזמן שבה צריכים להחליט איזו מכונית חדשה בוחרים – קשה שלא להיות מוצפים מהכמות הרבה של מותגי הרכב בישראל, חלקם אף בעלי שמות שלא הכרנו רק לפני כמה שבועות. אם גם אתם מרוב מותגים לא רואים את הרכב שאתם צריכים, הגעתם לעמוד הנכון.
קיה EV6 החשמלי הגיע לישראל כשתחת כנפיו תואר יוקרתי של "רכב השנה באירופה" בקטגוריית הרכב החשמלי. זאת בזכות טווח הנסיעה הארוך, מהירות הטעינה ועיצוב יוצא דופן של קרוסאובר מודרני וטכנולוגי.
בנוסף ,יש לפלטפורמה הזו יתרונות נוספים כמו למשל מתלה אחורי שפותח במיוחד ומשלב בתוכו את יחידת ההנעה האחורית, ניתוק של המנוע הקדמי (בגרסאות הנעה כפולה) כדי לצמצם את צריכת הזרם כשאינו בשימוש. וכמובן מיקום אופטימאלי של הסוללה לרוחב רצפת המכונית כדי להוריד את מרכז הכובד ולהנות מהתנהגות כביש מעולה.
לסוללה קיבולת של 77.4 קוט"ש ותתן טווח נסיעה של עד 528 ק"מ (WLTP) בגרסת ההנעה האחורית או 484 ק"מ בגרסה כפולת המנועים וההנעה. הסוללה לא רק שיכולה להיטען במהירות רבה מאד מעמדות הטעינה האולטרה מהירות החזקות ביותר שיש בישראל (בהינתן התנאים) היא גם מסוגלת להזין כוח לצרכן חיצוני. התפקוד הזה המכונה גם V2L מוציא משקע הטעינה (באמצאות מתאם) הספק של עד 3.6 קילו-וואט. זה מספיק חזק כדי להפעיל מפזר חום וקומקום חשמלי יחד. או לחילופין לטעון רכב חשמלי אחר שלרוע מזלו לא מצויד בפלטפורמה המתקדמת הזו.
ממדי הפנים האלה לא באים על חשבון החלל בתא המטען – זה עומד על 520 ליטרים נדיבים מאד שאליהם אפשר לגשת דרך דלת תא מטען בעלת מפתן רחב מאד וגם פתיחה חשמלית (בהתאם לרמת הגימור).
בתא הנהג תמצאו שני מסכים של 12.3 אינץ' כל אחד. לוח מחוונים דיגיטלי מלא ומסף מולטימדיה רב-תפקודי מחוברים ויוצרים רצף אחד. הרזולוציה גבוהה ומערכת תאורה דינאמית מפחיתה את האור בעזרת בהירות אוטומטית – כדי למנוע סינוור בלילה או השתקפות באור יום מלא. כל הפקדים והבקרים ממוקמים בהישג יד והתפעול אינטואיטיבי מלא ואף עם ממשק בעברית. בנוסף, קיים שיקוף של אנדרואיד אוטו ואפל קארפלי לחוויה דיגיטלית טובה עוד יותר.
אם כבר עוסקים בחוויית הנסיעה נספר על כך שקיה השקיעה המון בבידוד רעשי הרקע, לכם תמצאו ב-EV6 חומרים סופגי רעשים ברצפה, בתי הגלגלים, דלתות ופאנלים ברחבי המכונית וגם בשמשה עם בידוד אקוסטי מוגבר. כל זאת במטרה ליצור לנוסעים ולנהג סביבה רגועה ובטוחה.
מה שמביא אותנו לסעיף הבטיחות וזה ארוך ועשיר במערכות בטיחות מתקדמות שתפקידן לסייע לנהג ולהפחית מעומס בנהיגה ואף להתערב באופן אקטיבי – אם יתעורר הצורך.
כך למשל תמצאו מערכת למניעת התנגשות אשר תזהיר את הנהג אם רכב מתקרב ויש סכנה אפילו בעת חציית צומת או פניה בצומת. אם הנהג יתעלם מהאזהרות – המערכת תפעיל באופן אוטומטי את הבלמים כדי למנוע התנגשות או לצמצם תוצאות של מפגש בלתי נמנע – בכל מקרה הנהג צריך להיות בשליטה מלאה.
בנוסף תמצאו בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים עם חיווי וידאו בלוח המחוונים (BVN), ניטור עייפות נהג, התראה ובלימה אם הרכב מזהה תנועה חוצה מאחור, סייען חניה חכם המשתמש במערך מצלמות היקפי וחיישנים כדי לזהות מקום חניה פנוי ולתמרן לתוכו. לצד מערכות רבות נוספות חשוב לציין גם את מערכת התאורה החכמה אשר מנהלת כל נורת LED בנפרד כדי למנוע סינוור של רכב ממול ובמקביל להמשיך להאיר את הכביש בתאורה הגבוהה. כל זה בזמן אמת.
רמת פרימיום הכוללת מנוע אחורי המפיק 225 כ"ס ו-35.7 קג"מ המוזן מסוללה של 77.4 קוט"ש ונותן טווח רשמי של עד 528 ק"מ. הרכב מצויד בחישוקי גלגל 19 אינץ' מערך בטיחות נרחב, קוקפיט דיגיטלי מלא, בורר מצבי נהיגה, הגה מצופה עור, משטח טעינה אלחוטי לניידים תומכים ועוד רשימת אבזור ארוכה.
מעליו משווקת רמת TOP המוסיפה למפרט גם גג שמש נפתח.
בראש ההיצע והגרסה הבכירה היא רמת GT Line עם שני מנועים והנעה כפולה. כאן התפוקה עומדת על 325 כ"ס ו-62 קג"מ היוצרים תאוצה מיידית של 5.2 שניות ל-100 קמ"ש. טווח הנסיעה הרשמי הוא 484 קילומטרים. חבילת האבזור כוללת את מה שיש ברמות האבזור הקודמות ואליהן נוספות מערכות רבות נוספות כמו, תצוגת וידאו של שטח מת (BVM) מצלמות 360 מעלות, סייען חניה, מושב נוסע חשמלי, חימום ואוורר למושבים קדמיים, גלגל ההגה וגם למושבים האחוריים. ריפודי המושבים הם מזמש מפנק ומן החוץ תבחינו בחישוקי גלגל 20 אינץ' ופנסי LED MATRIX. כל זה ב-309 אלפי שקלים.
אם הגעתם עד לכאן יש לנו המלצה אחת. תאמו נסיעת מבחן ותחוו את ה-EV6 החדש בעצמכם. זו תהיה חוויה יוצאת דופן. מבטיחים.