הכתבה נכתבה בשיתוף טלקאר

אם אתם נמצאים באותה נקודה נדירה בזמן שבה צריכים להחליט איזו מכונית חדשה בוחרים – קשה שלא להיות מוצפים מהכמות הרבה של מותגי הרכב בישראל, חלקם אף בעלי שמות שלא הכרנו רק לפני כמה שבועות. אם גם אתם מרוב מותגים לא רואים את הרכב שאתם צריכים, הגעתם לעמוד הנכון. 

קיה EV6 החשמלי הגיע לישראל כשתחת כנפיו תואר יוקרתי של "רכב השנה באירופה" בקטגוריית הרכב החשמלי. זאת בזכות טווח הנסיעה הארוך, מהירות הטעינה ועיצוב יוצא דופן של קרוסאובר מודרני וטכנולוגי.

עיצוב וואו
לקיה יש שפה עיצובית מאד מובחנת. לצד זאת, הדגמים השונים בליין בעלי מאפיינים וויזואליים דומים ומצליחים לחמוק מתופעה בה כל דגם נראה כמו גרסה מוגדלת או מוקטנת של הא אחריו בסגמנט. ה-EV6 החשמלי גם הוא נושא את אותו ה-DNA העיצובי של מותג קיה בגלגולו האחרון והעדכני ביותר. אם זה פירוש חדש של "פני הנמר" אותו גריל אייקוני, שמרים את המראה לעידן הדיגיטלי, קווי מרכב ארוכים וזורמים המקנים לרכב צללית אירודינאמית ומאד נאה ומסתיים במסיט רוח אחורי בו משולבות גם יחידות התאורה האחוריות. אלו, אגב, כמו הקדמיות LED חזקות. המרכב מחבר באופן מהפנט קווי כוח ישרים וחיתוכים חזקים עם קימורים וקשתות הלקוחים מעולמות התעופה. התוצאה היא מראה יוצא דופן ומאד מושך וביצוע לא שגרתי לקונספט של "איך אמור להיות SUV חשמלי מתקדם בימינו".

עיצוב וואו -  קיה EV6  (צילום: קיה)
עיצוב וואו - קיה EV6 (צילום: קיה)

בסיס ייעודי
הסוד להערכה הרבה לה זוכה EV6 מגיע מהפלטפורמה החדשנית המכונה E-GMP. מדובר בארכיטקטורה ייחודית לרכב חשמלי שהיא בעלת מבנה מודולארי המתאים ליישום בדגמים חשמליים רבים. בניגוד לרוב המכוניות החשמליות שעל הכבישים אשר משתמשות במערכות הפועלות בתחום ה-400 וולט, פלטפורמת E-GMP פועלת בתחום ה-800 וולט. הדבר מתבטא ביכולת להוריד את הזרם ועדיין לקבל הספקים גבוהים ללא עומסי הטמפ' ומכאן גם להנות ממהירות טעינה הרבה יותר גבוהה.

בנוסף ,יש לפלטפורמה הזו יתרונות נוספים כמו למשל מתלה אחורי שפותח במיוחד ומשלב בתוכו את יחידת ההנעה האחורית, ניתוק של המנוע הקדמי (בגרסאות הנעה כפולה) כדי לצמצם את צריכת הזרם כשאינו בשימוש. וכמובן מיקום אופטימאלי של הסוללה לרוחב רצפת המכונית כדי להוריד את מרכז הכובד ולהנות מהתנהגות כביש מעולה. 

לסוללה קיבולת של 77.4 קוט"ש ותתן טווח נסיעה של עד 528 ק"מ (WLTP) בגרסת ההנעה האחורית או 484 ק"מ בגרסה כפולת המנועים וההנעה. הסוללה לא רק שיכולה להיטען  במהירות רבה מאד מעמדות הטעינה האולטרה מהירות החזקות ביותר שיש בישראל (בהינתן התנאים) היא גם מסוגלת להזין כוח לצרכן חיצוני. התפקוד הזה המכונה גם V2L מוציא משקע הטעינה (באמצאות מתאם) הספק של עד 3.6 קילו-וואט. זה מספיק חזק כדי להפעיל מפזר חום וקומקום חשמלי יחד. או לחילופין לטעון רכב חשמלי אחר שלרוע מזלו לא מצויד בפלטפורמה המתקדמת הזו.

בסיס ייעודי - קיה EV6  (צילום: קיה)
בסיס ייעודי - קיה EV6 (צילום: קיה)

פנים עתידני ומרווח
לפלטפורמה החשמלית החדשה עוד שני יתרונות חשובים: בסיס גלגלים ארוך של 290 ס"מ וגם סרחי עודף קצרים (כלומר הגלגלים ממש בקצות המרכב) כך שמרבית השטח שבין הגלגלים יכול להיות מנוצל לטובת תא נוסעים מרווח ותא מטען שימושי. עם כמעט מטר של מרווח רגליים לנוסעים בשורה האחורית ורצפה שטוחה, זהו אחד החללים המרווחים שתמצאו בקבוצת הרכב הזו. לנוסעים שלפנים יש יותר ממטר לרגליים ובשתי השורות יש מרווח ראש של יותר מ-90 ס"מ.

ממדי הפנים האלה לא באים על חשבון החלל בתא המטען – זה עומד על 520 ליטרים נדיבים מאד שאליהם אפשר לגשת דרך דלת תא מטען בעלת מפתן רחב מאד וגם פתיחה חשמלית (בהתאם לרמת הגימור).

בתא הנהג תמצאו שני מסכים של 12.3 אינץ' כל אחד. לוח מחוונים דיגיטלי מלא ומסף מולטימדיה רב-תפקודי מחוברים ויוצרים רצף אחד. הרזולוציה גבוהה ומערכת תאורה דינאמית מפחיתה את האור בעזרת בהירות אוטומטית – כדי למנוע סינוור בלילה או השתקפות באור יום מלא. כל הפקדים והבקרים ממוקמים בהישג יד והתפעול אינטואיטיבי מלא ואף עם ממשק בעברית. בנוסף, קיים שיקוף של אנדרואיד אוטו ואפל קארפלי לחוויה דיגיטלית טובה עוד יותר.

פנים עתידני ומרווח - קיה EV6  (צילום: קיה)
פנים עתידני ומרווח - קיה EV6 (צילום: קיה)

אם כבר עוסקים בחוויית הנסיעה נספר על כך שקיה השקיעה המון בבידוד רעשי הרקע, לכם תמצאו ב-EV6 חומרים סופגי רעשים ברצפה, בתי הגלגלים, דלתות ופאנלים ברחבי המכונית וגם בשמשה עם בידוד אקוסטי מוגבר. כל זאת במטרה ליצור לנוסעים ולנהג סביבה רגועה ובטוחה.

מה שמביא אותנו לסעיף הבטיחות וזה ארוך ועשיר במערכות בטיחות מתקדמות שתפקידן לסייע לנהג ולהפחית מעומס בנהיגה ואף להתערב באופן אקטיבי – אם יתעורר הצורך.

כך למשל תמצאו מערכת למניעת התנגשות אשר תזהיר את הנהג אם רכב מתקרב ויש סכנה אפילו בעת חציית צומת או פניה בצומת. אם הנהג יתעלם מהאזהרות – המערכת תפעיל באופן אוטומטי את הבלמים כדי למנוע התנגשות או לצמצם תוצאות של מפגש בלתי נמנע – בכל מקרה הנהג צריך להיות בשליטה מלאה.

בנוסף תמצאו בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים עם חיווי וידאו בלוח המחוונים (BVN), ניטור עייפות נהג, התראה ובלימה אם הרכב מזהה תנועה חוצה מאחור, סייען חניה חכם המשתמש במערך מצלמות היקפי וחיישנים כדי לזהות מקום חניה פנוי ולתמרן לתוכו. לצד מערכות רבות נוספות חשוב לציין גם את מערכת התאורה החכמה אשר מנהלת כל נורת LED בנפרד כדי למנוע סינוור של רכב ממול ובמקביל להמשיך להאיר את הכביש בתאורה הגבוהה. כל זה בזמן אמת.

 קיה EV6 - הרכב החשמלי שאסור לכם לפספס  (צילום: קיה)
קיה EV6 - הרכב החשמלי שאסור לכם לפספס (צילום: קיה)

איזה EV6?
בהיצע שלוש רמות אבזור ל-EV6 המתחיל ממחיר של 236,900 שקלים

רמת פרימיום הכוללת מנוע אחורי המפיק 225 כ"ס ו-35.7 קג"מ המוזן מסוללה של 77.4 קוט"ש ונותן טווח רשמי של עד 528 ק"מ. הרכב מצויד בחישוקי גלגל 19 אינץ' מערך בטיחות נרחב, קוקפיט דיגיטלי מלא, בורר מצבי נהיגה, הגה מצופה עור, משטח טעינה אלחוטי לניידים תומכים ועוד רשימת אבזור ארוכה.

מעליו משווקת רמת TOP המוסיפה למפרט גם גג שמש נפתח.

בראש ההיצע והגרסה הבכירה היא רמת GT Line עם שני מנועים והנעה כפולה. כאן התפוקה עומדת על 325 כ"ס ו-62 קג"מ היוצרים תאוצה מיידית של 5.2 שניות ל-100 קמ"ש. טווח הנסיעה הרשמי הוא 484 קילומטרים. חבילת האבזור כוללת את מה שיש ברמות האבזור הקודמות ואליהן נוספות מערכות רבות נוספות כמו, תצוגת וידאו של שטח מת (BVM) מצלמות 360 מעלות, סייען חניה, מושב נוסע חשמלי, חימום ואוורר למושבים קדמיים, גלגל ההגה וגם למושבים האחוריים. ריפודי המושבים הם מזמש מפנק ומן החוץ תבחינו בחישוקי גלגל 20 אינץ' ופנסי LED MATRIX. כל זה ב-309 אלפי שקלים.

אם הגעתם עד לכאן יש לנו המלצה אחת. תאמו נסיעת מבחן ותחוו את ה-EV6 החדש בעצמכם. זו תהיה חוויה יוצאת דופן. מבטיחים.

 קיה EV6 - הרכב החשמלי שאסור לכם לפספס  (צילום: קיה)
קיה EV6 - הרכב החשמלי שאסור לכם לפספס (צילום: קיה)

הכתבה נכתבה בשיתוף טלקאר