היכן מותר והיכן אסור להחנות אופנועים על מדרכות בתל-אביב? בהיעדר מדיניות אכיפה מוצהרת, פומבית וברורה מעסיקה שאלה זו את רוב מי שרוכב על כלי דו-גלגלי בתל-אביב, אבל מי שאיתרע מזלו להחנות באחת השדרות בעיר, או על המדרכה ליד הטיילת, סביר שבשובו אל האופנוע מצא אותו צמוד לדו"ח חניה בסך 250 או 500 ש"ח.
צו התעבורה קובע אמנם שהחנייה עם שני גלגלים על מדרכה כשלצידה קיימת חניה מותרת, ובלבד שלצד כלי הרכב נותר מרחב של 130 ס"מ על המדרכה, אלא שעיריית תל-אביב החליטה לקבוע כללים משלה במספר אזורים בעיר, בהם כל השדרות וכן המדרכה שלאורך הטיילת.
בתוך פחות משבועיים תחל העירייה לאכוף איסור חניה על מדרכות ברחובות ביאליק, שלמה המלך - בקטע שבין פרישמן לקינג ג'ורג', יוחנן הסנדלר ושפינוזה. 

מדוברות העירייה נמסר ל'מעריב' שארבעה רחובות אלה מאופיינים במדרכות צרות, ובכך שהוכשרו לאורכם מקומות חניה ייעודיים לאופנועים על הכביש.
"העירייה חייבת להפעיל מערכת של איזונים ובלמים כדי לפעול לרווחת כלל התושבים", נמסר לנו מדוברות העירייה, "אולם המדיניות שמעודדת שימוש באופנועים במטרה לצמצם את עומס התנועה בכלי רכב אחרים לא השתנתה".
יחד עם זאת, השאלה העקרונית היא מי בדיוק קובע את מדיניות התחבורה והחניה בתל-אביב, באילו תקנות היא מעוגנת, ובעיקר כיצד יכול הציבור לדעת מה היא המדיניות שבתוקף ולנסות להשפיע עליה.
לפני מספר שנים הציבה העירייה בשדרות העיר שילוט לא תקני, שלטים ירוקים קטנים שאינם קיימיים בתקנות התעבורה ולכן לא נחשבים ל"הילך חוקי" וזאת במטרה לאסור חניית רכב דו גלגלי בשדרות. 
כאמור, מדיניות החניה של העירייה, וכלל מדיניות התחבורה, צריכה היתה להיקבע על ידי מועצת העיר ולעבור את ההליך הפרוצדורלי הנדרש באמצעות תקנות העזר העירוניות, אולם ככל שהדברים אמורים בחנית אופנועים, דברים אלה לא התקיימו.
בפועל, פקחי העירייה אוכפים את איסור החניה גם כאשר אופנועים חונים באופן שלא מפריע להולכי רגל, למשל בסמוך למתקני קשירה לאופניים, ולמרות שאיסור החניה סותר לכאורה את צו התעבורה ולא נובע משילוט חוקי. בית המשפט לעניינים מקומיים, מרשיע אוטומטית את מי שמנסה לכפור בעבירה זו.
אופנוענים רבים הגיבו היום בזעם לנוכח הידיעה אודות שינוי צפוי במדיניות האכיפה של העירייה, ויש שטענו שמדובר בתזמון חלמאי במיוחד ערב תחילת העבודות על הרכבת התחתית בעיר.
כאמור, מדוברות עיריית עיריית תל-אביב נמסר שלא מדובר בשינוי מדיניות גורף אלא בהתמקדות במספר מצומצם של רחובות, אולם עד לרגע זה טרם נמסר היכן יוכלו בעלי האופנועים בפרט, ותושבי העיר בכלל, לעיין במסמך שמסביר את מדיניות החניה והתחבורה בעיר.