כשנפגשנו באותו שדה בגאליסה, כ־80 קילומטרים מערבית לפריז, שאלתי: ואיפה החניה המחוממת, היכן נכסה את הנסיך שלא יתקרר? אבל נציגי היצרנית התעקשו שהרכב בנוי לנסיעה בשטח, כמו הלנד קרוזר או הדיפנדר החדש. מה שהם יכולים לעשות, גם הצרפתי שיצא הרגע מהספא מסוגל לעשות.
חובבי המינימליזם, הסגפנים, הנזירים, לא ימצאו את עצמם ברכבי DS. הרכב הזה הוא וידוי פומבי בלי להוציא מילה. כן גבירותיי ורבותיי, אני אוהב את החיים, מנצל אותם עד הטיפה האחרונה ומקווה שעל הדרך תקנאו בי כי אני כזה.
המערכת החשמלית של הרכב אומנם תופסת מקום (הסוללות), אבל המרחב הפנימי נעים, ותא המטען בהחלט גדול - 555 ליטר. איכות הנסיעה מרשימה, בטח הודות לבולמי זעזועים אדפטיביים.
רק שאנחנו נכנסים ל־2020. DS הוא כבר גוף עצמאי, חי ובועט, שבהחלט יש לו מה להציע, השאלה היא אם העניין שייצור יצליח לעקוף את השמרנות המקומית.
יוניון מוטורס השיקה את הדור החדש של הטויוטה פריוס פלאג־אין הייבריד (בתמונה למטה), המשלבת בין חשמל ובנזין. הפריוס מספרת שהיא יכולה לעבור 45 ק"מ על חשמל בלבד וניתן לטעון אותה גם משקע ביתי, חד־פאזי, תוך שלוש שעות. מחירה החל מ־165 אלף שקל. מדובר כנראה ברכב הכי מחונך שתמצאו. ציון האבזור הבטיחותי הוא 8, מקסימלי, והציון הירוק - 1. מחונך ומחונן.
זה רציני. הדגם הראשון של מותג קופרה, לבית סיאט, נוחת בישראל - קופרה אטקה. SUV ספורטיבי, מכוון ביצועים, שמחירו 250 אלף שקל. קצת נתונים: מנוע בנזין בנפח 2,000 סמ"ק, הנעה כפולה, הספק של 300 כ"ס, מומנט של 40.7 קג"מ. הרכב מאיץ תוך 4.9 ש' מ־0 ל־100 קמ"ש.
ד.ל.ב מוטוספורט מחדשת את יבוא ושיווק הכלים הדו־גלגליים של פיג'ו, ובהשקה הציגה שלושה דגמים שייתנו את הספתח. הפיג'ו טוויט שמצויד במנוע סינגל בנפח 125 סמ"ק ובגלגלים גדולים בקוטר 16 אינץ' - 15 אלף שקל. פיג'ו ספידפייט, בעל מנוע 125 סמ"ק חדש ממנועי הסמארט־מושן - 15 אלף שקל, וספינת הדגל פיג'ו מטרופוליס 400, קטנוע תלת־גלגלי, שמספק מנוע בנפח 400 סמ"ק ומחירו 49 אלף שקל.