שנה לא משהו עברה על קרסו מוטורס, בין היתר יבואנית רנו, ניסאן ודאצ׳יה, מבחינת צבעי הגרפים והמגמות. לכן בשנה הקרובה, 2020, היא חייבת לתת מכה רצינית כדי לחזור למרכז העניינים, והרנו קליאו החדשה אמורה להיות אחד ממנופי הצמיחה בדרך לשם.

קליאו, הסופר מיני הכל כך מזוהה עם היצרנית הצרפתית, זו שיצאה מפס הייצור לפני 30 שנה, חוזרת עם הדור החמישי אחרי שמכרה כ־15 מיליון מכוניות והפכה לדגם הנמכר ביותר של רנו ברחבי העולם.

נכון, העולם כבר מעדיף את הרכבים שלו עם הגבהות, מראה יותר מסוקס של ג׳יפון גברי, אבל עדיין מדברים בקרסו על מניה לוהטת שצריכה לשחרר להם כמה אלפי רכבים בשנה הקרובה.

נהגנו על הצרפתייה הקוקטית ביום חורפי במיוחד. יום שבו נראה שהשמיים ביקשו מכולם להישאר בבית, מתחת לשמיכת הפוך, ולא לצאת חס וחלילה לכביש הרטוב. מעולם לא עשיתי את הדרך מתל אביב לפתח תקווה בשעות הבוקר במהירות כזו.

הקליאו, חיצונית, לא ממש השתנתה מהדור היוצא. לורנס ואן דן אקר, מנהל העיצוב של הקבוצה, אמר שהדור הקודם התקבל בזרועות פתוחות על ידי הלקוחות ולכן לא חשבו לגעת בו יותר מדי. אז בכל זאת השבכה הקדמית גדלה, הפגוש הקדמי הודגש. הרכב התקצר ב־12 ס"מ, לא משהו שבשבילו תשנו דעה לגבי אפשרות הרכישה.

מרב השינויים מגיעים כשנכנסים פנימה. אני נהגתי על גרסת ה־RS ליין, שמושפעת מהאגף הספורטיבי של רנו, ואכן יש פה לא מעט אלמנטים מרשימים. כבר במבט הראשון אי אפשר להתעלם ממסך המולטימדיה בגודל 9.3 אינץ׳, סטייל טאבלט. הוא גדול וברור, אבל הוא גם מוזר חייבים להודות. לקח לי לא מעט זמן להסתגל לנוכחות הבולטת וגם לתפעול.

אבל גם עם המוזרות הממוקדת אין ספק שסביבת הנהג בקליאו מרשימה. איכות החומרים, הדיפונים הרכים, תאורת האווירה, המושבים המצוינים. יש פה בהחלט מחשבה ושיפורים לעומת הדור היוצא, ואחד הבולטים נמצא בבידוד הרעשים.

לא פלא, מאחר שלא מעט עזרים טקטיים הושקעו שם בשיפור האקוסטיקה. השמשה הקדמית עברה טיפול, הדלתות והחלונות זכו במערכת איטום כפולה והתוצאה אכן מורגשת.

נקודה ראויה לציון היא תא המטען שגדל באופן דרמטי לעומת הדור היוצא. מ־300 ליטר ל־390 ליטר, נתון חשוב מאוד שאולי מגיע הודות לפלטפורמה המודולארית החדשה B־CMF, עליה נבנה הרכב, כשהקליאו למעשה היא זו שחונכת אותה.

ברנו אומרים שהמרכב החדש גם מאפשר מרווח לנוסעים ואכן אי אפשר להתלונן על צפיפות, מה גם שהמבנה מסייע לשמירה על יציבות ודינמיות. אם מדברים על דינמיות. הקליאו תגיע עם שני מנועים, הנעה קדמית. מנוע 1000 סמ"ק טורבו שישווק כאן רק בגרסת גיר ידני, חמישה הילוכים, או מנוע 1300 סמ"ק טורבו, תיבה אוטומטית כפולת מצמד בת שבעה הילוכים, ובהמשך השנה אמורה הקליאו להגיע גם עם הנעה היברידית.

נהגנו באותו יום חורפי על הגרסה האוטומטית. מנוע ה־1300 סמ"ק הוא בעל הספק של 130 כ"ס והוא כבר נוסה בעבר ברכבים אחרים של קבוצת רנו במגאן, בסניק ובקדג׳אר.

שוב אני מתנצל, זה לא היה יום אידיאלי לבחינה מדוקדקת של יכולות הקליאו. הרעמים, הברקים והמשאיות בכביש גרמו לי לשים רגל הרבה פחות עצבנית על הדוושה. אם תבקשו, אני בכיף אדווח בהרחבה על נפלאות הווישר.
אבל כן ניתן היה להתרשם ממנוע זריז, זמינות הכוח כמעט מיידית ופעולת תיבת ההילוכים חלקה. כמו שאמרנו, בידוד הרעשים מורגש כאן לטובה, אבל גם הוא לא הצליח למנוע משאון החורף לחדור פנימה.

כיול המתלים בקליאו הוא על הצד הנוקשה יותר, אבל עדיין לא הייתה לה בעיה להתגבר על פגעי הכביש ובטח לא על השלוליות שלאורך הדרך. ההגה בהחלט ממושמע וגם הבלמים סייעו בעבודה החורפית המאומצת.

מבחינת הנתונים היבשים, את ההאצה מ־0 ל־100 קמ"ש תעשה הקליאו תוך 9 שניות ואילו מומנט של 24.5 קג"מ אפשר היה לפגוש כבר ב־1600 סל"ד. כוח וזריזות לא הרגשתי שחסרים.

הקליאו אמורה להיות רכב עירוני, אין הגדרה יותר טובה מזאת. זה הממדים (404 ס"מ), וגם ההיבט הבטיחותי שזוכה כאן ללא מעט דגשים.

הקליאו זכתה בחמישה כוכבי בטיחות במבחנים של היורו נקאפ, וגרסת ה־RS ליין, המשודרגת, מציגה בנוסף שלל עזרים מבקרת שיוט, דרך בלימה אוטונומית ועד מערכת התראה לסטייה מנתיב. אבזור שצייד אותה בציון הגבוה 7. המחיר של הקליאו RS ליין הוא 115 אלף שקלים, אבל אם תבחרו את גרסת הפתיחה, האינטנס, היא תעלה 105 אלף שקלים, ואם תלכו על הגרסה הידנית היא שלכם תמורת 85 אלף שקלים. 

אף אחד לא הרים גבה כשברנו הודו שהם בונים על הרכב כהצלחה. הוא מהנה לנהיגה ולנסיעה, רמת האבזור בו עשירה והוא אפילו משפר נקודות תורפה שהיו בדגם היוצא, אבל יש גם נקודה אחת שגורמת ליבואנים להזיע ולהפשיל שרוולים בעבודה מאומצת.

ממש בקרוב אמורה לנחות פה הפיג׳ו 208 החדשה בגרסת הבנזין ואחריה בגרסה החשמלית. מתחרה בול על אותה קטגוריה ואותו פלח אוכלוסייה. נהגתי עליה. רכב מופלא, מאובזר בקפידה שמאיים להיות שוס רציני.
כן הולך להיות פה קרב צרפתי, ראש בראש, על לבה של הקליינטורה, אז כמו שאמר ראש הממשלה מנחם בגין ז"ל, כששמע על מלחמת איראן־עיראק “נאחל בהצלחה לשני הצדדים". רק שהפעם במובן החיובי של האיחול.



גלגלים רזרביים 

כלמוביל הציגה את הטרייטון החדש של מיצובישי (בתמונה למטה), הדור השישי של רכב הפיקאפ הפופולרי, שיצא לראשונה לפני ארבעים שנה ונמכר בלמעלה מ־4.7 מיליון יחידות בכ־150 מדינות. הטרייטון זוכה למנוע טורבו דיזל חדש בנפח 2200 סמ"ק, בעל הספק של 150 כ"ס ומומנט של 40.8 קג"מ. ניתן לקבל את הרכב בגרסה ידנית או בגרסה אוטומטית בת שישה הילוכים. מחיר הרכב הידני יחל ב־199 אלף שקלים ואילו האוטומטי ב־225 אלף שקלים.

להיצע של האקווינוקס, הקרוסאובר המרשים של שברולט, תתווסף גרסה ברמת גימור יוקרתית יותר, ה־LTZ, שמחירה 178 אלף שקלים, לעומת 150 אלף שקלים לגרסת הבסיס. האקווינוקס, שממדיו הם אורך 465 ס"מ ובסיס גלגלים 472 ס"מ והוא נעזר במנוע טורבו בנזין בנפח 1500 סמ"ק, זוכה בגרסה המשודרגת בין היתר לגג פנורמי, מושבים קדמיים מחוממים, ריפודי עור וחישוקי 19 אינץ׳. 

לאן בסוף נגיע? יצרנית מכוניות העל האיטלקית, מזראטי, הודיעה שהיא מתחילה את שלב הניסוי במערכת ההנעה החשמלית שתורכב ברכבי הגראן-טוריסמו והגראן־קבריו החדשים שלה. המשמעות, רכבים חשמליים לחלוטין. המערכת של מזראטי מפותחת במעבדות בעיר מודנה. אז כוח לא יהיה חסר במנועי החשמל, כמו שנהגי מזראטי אוהבים. השאלה היא מה עם הסאונד המוכר, ולכן האיטלקים מודיעים שלמרות השינוי הדרמטי, הסאונד הנלווה יופיע גם בגרסה החדשנית.

מיצובישי טרייטון (צילום: יח"צ)
מיצובישי טרייטון (צילום: יח"צ)