"לא אשמע יוצא דופן אם אומר שלא אשכח את השנה הזאת: התמודדות מתמדת עם אי־ודאות והנחיות שהפכו את הפעילות שלנו חדשות לבקרים, וזה עוד רחוק מסיום. כך שגם לו הייתי רוצה לשכוח אותה, היא מזכירה לי את הנוכחות שלה מדי יום", אומר יוגב וייס, מנהל תקשורת שיווקית בדלק מוטורס. "הפתיחה אחרי הסגר הראשון הפתיעה לטובה. הלקוחות חזרו לאולמות התצוגה, התנועה וקצב המכירות היו מצוינים, והפעילות מצדנו הייתה קדחתנית. בהיבט השיווקי הפקנו לא פחות משבעה קמפיינים חדשים, חלקם עם ליאור סושרד, הפרזנטור שלנו במאזדה, וחלקם עם הליהוק החדש שלנו לב.מ.וו איילת זורר".

על האתגרים
"בזמן הסגר, לא רק ראינו נטפליקס, אלא פיתחנו סל של פתרונות ללקוחותינו, ובראשם אתר האונליין החדש של מאזדה, שאין ספק שהקורונה האיצה מאוד את הקמתו. במסגרתו אנו מציעים הצעות ייחודיות על מגוון הדגמים לרכישה באתר. נוסף לכך יש תהליך מלא שלא מצריך מהלקוח לצאת מהבית, כולל מסירת הרכב עד לביתו. בד בבד הקמנו מערך של שיחות ייעוץ בווידיאו, שמאפשר לשוחח עם נציג המכירות שנע ברחבי האולם ומציג את הרכב בדרך שהכי קרובה למציאות".

"עבדנו חזק על שמירה על קשר רציף עם הלקוחות שלנו לכל אורך התקופה, גם באמצעות הבלוג החדש לרכבי ב.מ.וו, הבלוג הוותיק יותר של מאזדה והניוזלטרים השוטפים. ליקטנו לא מעט פיסות תוכן שימושי ובעל ערך שיצרנו: העלינו כתבות, מבחני דרכים, קטעי וידיאו, ואפילו פודקאסט למאזדה על תרבות יפן, פלייליסטים מיוחדים בשיתוף ספוטיפיי ועוד תכנים רבים אחרים.
ביום היציאה מהסגר העלינו בכל המותגים שלנו תוכנית 'חזרה לשגרה החדשה', שנועדה לסייע ללקוחות להתקדם לרכב חדש. התוכנית הכילה הטבות שונות שהתפרשו על מנעד רחב של אפשרויות רכישה: ממימון וטרייד־אין ועד פתרונות שירותיים למי שהעדיפו לא להגיע פיזית לאולמות התצוגה".
 
המגמות בשוק בעת הקורונה
"המגיפה שכללה אותי כמנהל שיווק. עד לא מזמן חשבו שאי אפשר למכור מכוניות דרך הרשת, וכנראה גם אנחנו היינו כאלה, ומתברר שאפשר. היה אפשר לחשוב כי בשל המשבר הכלכלי נחווה ירידה ניכרת ברכישת כלי רכב חדשים, אבל גם ההנחה הזאת התבדתה. באופן פרדוקסלי, הסגרים יצרו מצב שבו תקציבים שיועדו לחופשות משפחתיות נשארו בבית, ורבים פיצו את עצמם במכונית חדשה בתום הסגר". 

תחזית ל־2021
"לא צריך להיות אנליסט רכב כדי לומר שהשוק נמצא במעבר אטי והדרגתי למכוניות עם הנעה היברידית, פלאג־אין וחשמלית. אנחנו שם, כמובן, עם המגוון הגדול בשוק של דגמי פלאג־אין וחשמליות של ב.מ.וו ו־MINI, עם דגמי פלאג־אין עתידיים של פורד וגם עם מכונית חשמלית של מאזדה, שצפויה להגיע בשנה הקרובה. מאזדה מציינת 100 שנים להיווסדה, אנחנו לא מתכוונים לעבור בשתיקה על נקודת הציון החשובה הזאת, ונעשה זאת לפי הגבלות הקורונה. במאזדה ממשיכים להאמין בשכלול הטכנולוגיות הקיימות, אבל גם היא מתחילה להתחשמל. ב־2021 נציג גרסאות מעודכנות לרכב הפנאי הנחשק 5CX, שיציב רף גבוה עוד יותר של איכות ואבזור. נקבל מתיחת פנים של רכב הפנאי הקטן שלנו, ה־3CX, שיהיה סמן ימני של איכות ודינמיות בקבוצה צפופה מאוד של ג'יפונים קטנים. מאזדה גם תפתח פרק חדש וחשמלי עם השקת הקרוסאובר קופה החשמלי 30MX, המעורר הדים ברחבי העולם. 

פורד ממשיכה את תנופת ההתחדשות שלה. ב־2021 נציג לא פחות מחמישה רכבי פנאי ושטח: פומה חדשה, שתהיה קרוסאובר קומפקטי וחזק; הפורד קוגה תחזור גם בגרסת פלאג־אין; סצנת השטח הישראלית תקבל טלטול רציני ביותר כשנציג את הברונקו ספורט, המביא יותר יכולות שטח מכל כלי מקביל לו; נוסף לכך, יגיע הברונקו החדש, שיציב אמת מידה חדשה לכל מי שרוצה כלי חזק להרפתקאות מעבר לאספלט. גם לפורד תהיה נציגה בסצנה החשמלית, והיא תהיה שרירית וחזקה: הקרוסאובר מוסטנג מאך E, שתביא ביצועים שלא נראו כאן במכוניות חשמליות. נציג גרסאות חדשות לסדרת ה־F; האקספלורר יקבל גרסת הנעה אחורית וגם גרסת ST עם חמש שניות מאפס ל־100. באותה העת גם נציג גרסאות מעודכנות לפורד אדג'.

ב.מ.וו: אצל החברים מגרמניה תמיד יש משהו חדש. נציג את סדרה 4 החדשה, לצד מתיחות פנים שיגיעו לסדרה 5 ולגרסאות השרירים 3M ו־4M. נוסיף להיצע את iX3 - הגרסה הכל חשמלית לרכב הפנאי X3 שכרגע אנו משווקים גם בגרסת היברידית נטענת (PHEV) נהדרת. יש גם שפע דגמים חדשים באופנועי ב.מ.וו, עם הקרוזר החדש שמסעיר את העולם, 18R, מתיחת פנים לדגמי ה־310, 1600KT ואפילו הפתעה חשמלית".


יוגב וייס (צילום: אוהד רומנו)
יוגב וייס (צילום: אוהד רומנו)