ג'יפון משפחתי וגם חסכוני בדלק? יצאנו לנסיעת מבחן: טויוטה קורולה קרוס מול רנו ארקנה

אומנם ראש הממשלה ושר האוצר בלמו השבוע את התייקרות הדלק, אבל לא כדאי להתרגל לבנות על פוליטיקאים, ועדיף לעבור לרכבים חסכוניים יותר ומזהמים פחות. כעת אפשר לעשות את זה גם בקטגוריית הג'יפונים המשפחתיים

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
מימין לשמאל: רנו ארקנה וטויוטה קורולה קרוס
מימין לשמאל: רנו ארקנה וטויוטה קורולה קרוס | צילום: קינן כהן
2
גלריה

המלחמה באוקראינה הפכה את מחירי הדלק הנוחים של ימי הקורונה לזיכרון מתוק. אלמלא החליטו השבוע ברגע האחרון ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' להקטין את המס על הדלק כדי לאזן את התייקרות הנפט, היינו משלמים כעת 7.17 שקלים לליטר בנזין.

טויוטה קורולה קרוס נבנה לפי הנוסחה המצליחה של היאריס קרוס: קחו רכב פרטי, תגביהו אותו, תעצבו קצת אחרת ותוכלו למכור אותו במחיר הרבה יותר גבוה. היאריס הפכה לג'יפון הנמכר מסוגו בארץ, וכעת הקורולה המשפחתית הפכה בעצמה לג'יפון, תוך שהיא שומרת על אותה מערכת הנעה.

גם ברנו הגדילו תמורת הרבה יותר משקל תשעים, אבל את הג'יפון הקטן שלהם, הקפצ'ור, שבעצמו מבוסס על פלטפורמה שמשמשת את מכונית הסופר־מיני קליאו. בניגוד לטויוטה, שחתומה על המהפכה ההיברידית, לרנו מדובר בתחום חדש יחסית, אחרי שנים שבהן קידמה דווקא את מנועי הדיזל כפתרון חסכוני. פרשת הדיזלגייט הזכירה לעולם שמדובר בבלוף, וגם הצרפתים הצטרפו לטרנד הבנזין־חשמל.

רנו, לעומת זאת, נתלו באילנות גבוהים עם העזה שלא מאפיינת בדרך כלל רכבים עממיים שנועדו להימכר בתפוצה גדולה, עם עיצוב של ג'יפון־קופה. חושקים בב.מ.וו X4 ולא יכולים להרשות לעצמכם? קבלו רכב בשליש מחיר שגם מסובב ראשים - ששואלים מה זה הב.מ.וו הזה עד שהם רואים את הסמל המעוין. חבל שהיבואן הוסיף לרכב המבחן מדרגות צד מגושמות.

בסיס הגלגלים, 2.64 מטר, הוא מהקטנים בקבוצה. וכך אף שרצפת תא הנוסעים מאחור כמעט שטוחה, מרווח הברכיים נדיב פחות מאשר ברנו. המושב עמוק, ומבוגר ירגיש בסדר, אבל לא מדי. מרווח הראש טוב ויש גם הרבה יותר אור בזכות החלונות הגדולים. יש גם יציאת מזגן, אבל ללא שקעי USB.

הרנו הלך רחוק יותר בעיצוב גם מבפנים: סביבת הנהג עשירה יותר, הגרפיקה במסך המולטימדיה הגדול והאנכי (9.3 אינץ') מודרנית יותר, תנוחת הנהיגה גבוהה ושולטת, ורק הראות לאחור סובלת בגלל מבנה השמשה האחורי. חבל גם שאין כפתור פיזי לשליטה בווליום, אלא רק על גבי מסך המולטימדיה.

מאחור יש יציאות מיזוג לשני המושבים המאוד מרווחים, עם מקום לרגליים בזכות בסיס גלגלים שכבר נושק לקטגוריית הקרוסאוברים מעליו. אפילו מרווח הראש בהם לא נפגע מהגג שיורד למטה מוקדם יחסית, אבל המושב פחות עמוק ויותר צר מזה שבטויוטה. זה לא רכב לשלושה מבוגרים, אם כי גם הטויוטה גבולי בסוגיה. יש יציאת מזגן ופה גם שתי יציאות USB.

רנו ארקנה סביבת נהג
רנו ארקנה סביבת נהג | צילום: קינן כהן

ה"דיינמיק" (175 אלף שקלים) מגדילה ל־18 אינץ' את החישוקים, מוסיפה כניסה ללא מפתח, מסילות גג ותאורת אווירה. ה"אדוונצ'ר" שבה נהגנו (185 אלף שקלים) מוסיפה גג פנורמי, חיישני חנייה אחוריים וקדמיים, חימום מושבים קדמי, ריפוד עור משולב, משטח טעינה אלחוטי, זיהוי רכב בשטח מת ומניעת פתיחת דלתות כאשר הדרך לא פנויה.

ברנו רמת הגימור הבסיסית "אייקוניק" (160 אלף שקלים) כוללת מולטימדיה 7 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי 7 אינץ', חישוקי 17 אינץ' קלים, מצלמת רוורס ומפתח חכם. רמת הגימור "S אדישן" (170 אלף שקלים) משדרגת למולטימדיה אנכית 9.3 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי 10 אינץ', משטח טעינה אלחוטי, ריפוד בד משולב עור וחישוקי 18 אינץ'. רמת הגימור "S אדישן SR" מוסיפה חלון שמש.

לרנו יחידה היברידית שמשלבת מנוע בנזין 1.6 ליטר ושני מנועים חשמליים שמניעים את הגלגלים הקדמיים דרך שתי תיבות הילוכים, אחת רובוטית כפולת מצמדים לבנזין ועוד אחת עם שני הילוכים למנוע החשמלי. סידור לא שגרתי, שמספק 143 כ"ס. הקורולה זריזה יותר מהרנו, בעיקר בזמנים שהסוללה של האחרונה מרוקנת ותחת עומס, אבל התאוצה שלה רועשת יותר בגלל התיבה הרציפה.

תעודת זהות / רנו ארקנה היברידי

תעודת זהות / טויוטה קורולה קרוס היברידי

תגיות:
רכב
/
ג'יפ
/
מכוניות משפחתיות
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף