הכתבה נכתבה בשיתוף מכללת סמינר הקיבוצים

יש לעבודות הללו לא מעט יתרונות: קודם כל מדובר בעבודות שהביקוש להן רק הולך ועולה עם הזמן. בנוסף, במרבית המקרים קיימת אפשרות לבצע את העבודות הללו מהבית – מה שמאפשר ליהנות מתנאים נוחים ומזמנים עבודה גמישים. אז אם גם אתם מתעניינים בתחומים אלו, להלן מספר פרטים שחשוב שתדעו עליהן ולגביהן, מה שיאפשר לכם בשלבים הבאים, לקבל החלטות ולבצע בחירות לגבי אותן המשרות:

הכירו את המשרות השונות 
בעולם התוכן הדיגיטלי אתם עתידים לגלות עבודות שונות בעולם התוכן ובין היתר: עבודה ככותבי תוכן לאתרים (קופירייטינג), עבודה כעורכי תוכן, עבודה כמנהלי תוכן, עבודה בכתיבה לסושיאל ועוד. ההמלצה היא כמובן לערוך היכרות בשלב הראשון עם כל המשרות הרלוונטיות הקשורות לעולם התוכן.

בשלב הבא, תוכלו להתמקד באותה עבודה אשר יכולה לענות בצורה הטובה ביותר על הדרישות והציפיות שלכם וכמובן, גם להלום את הכישורים שלכם – חשוב לציין, שעבודות בעולם התוכן מצריכות כישורים מסוימים כמו: יכולות ביטוי ואוצר מילים גבוה. 

בדקו אם אתם מתאימים?
תחום התוכן יכול להיראות כזוהר ואטרקטיבי אבל כאן יכולה לעלות השאלה, אם התחום הזה אכן מתאים בעבורכם. האם אתם מרגישים שאתם מסוגלים לשבת במשך שעות ארוכות מול מחשב ולכתוב, לערוך או להזין באתרים מאמרים. האם אתם חושבים שאתם מתאימים למלא את המשרות הרלוונטיות: אנשי תוכן יכולים לעבוד כשכירים בסוכנויות דיגיטל, במערכות של אתרים ואפילו במשרדי פרסום.

אפשרות נוספת היא כמובן לעבוד בתחום בתור פרילנאסרים – להתחבר עם חברות תוכן שונות או עם עסקים שיש להם אתרי אינטרנט ולכתוב עבורם מאמרים – או לנהל להם את האתר. 

האפשרויות לקבל את הידע והכלים
אם החלטתם שאתם מעוניינים לעסוק בעולם התוכן, בשלב הבא, אתם עתידים למצוא את עצמכם מחפשים את הדרכים באמצעותן תוכלו לרכוש את הכלים ואת הידע הנדרשים למטרה. אז כמובן, שאם אתם רוצים ללכת על הדרך הארוכה והמעמיקה, תוכלו להתחיל בלימוד תואר – כאשר, תואר בתחום של לימודי תואר יהווה ככל הנראה כבחירה המתאימה ביותר לתחום – מכיוון שברוב המקרים, תהיה לכם גם אפשרות לבחור במסלול של שיווק דיגיטלי או לימודי תקשורת אשר כוללת גם את עולם התוכן.

מעבר לכך, כיום תוכלו למצוא לא מעט קורסים ייעודיים בתחום כתיבת התוכן. אפשרות נוספת היא ללמוד את התחום באופן עצמאי – לקרוא מדריכים בנושא, להתחיל להתאמן בכתיבת מאמרים – וכמובן, לשאוף ולהשתפר בכל פעם מחדש. 

האם אפשר להתקדם בתחום?
ובכן, התשובה היא חד משמעית כן. אם אתם בוחרים לעבוד כאנשי תוכן כעצמאים תוכלו עם הזמן להרחיב את השירותים ולהתמקצע בסגנונות נוספים של כתיבה – לדוגמא, אם אתם כותבים מאמרים, תוכלו להתרחב לכתיבת פוסטים לעמודי מותג ברשתות החברתיות ועוד. גם כשכירים יש לכם לא מעט אפשרויות לצמיחה, תוכלו להתקדם ולהתברג עם הזמן במשכרות כמו: מנהלי דיגיטל, מנהלי צוותי תוכן והאפשרויות עוד רבות. כמובן, עם הזמן צוברים ניסיון וניתן לקבל עוד מידע וכלים אשר יאפשרו לכם גם להשתלב במשרות יותר רחבות אשר כוללות לא רק את התוכן אלא גם היבטים נוספים. 

לסיכום, אם אתם רוצים להשתלב בעבודות התוכן, ההמלצה היא להכיר תחילה את כל האפשרויות המוצעות בתחום. לנסות ולצבור את הידע והכלים אשר יאפשרו לכם להשתלב באותן עבודות ושלב הבא, להתחיל ולעבוד בתחום – בין אם באופן עצמאי ובין אם כשכירים. 

הכתבה נכתבה בשיתוף מכללת סמינר הקיבוצים