הכתבה נכתבה בשיתוף ברלין ייעוץ עסקי

מהי שיטת ייעוץ עסקי המבוססת על עקרונות מנוע התנופה העסקי?
מנוע התנופה העסקי הוא מטאפורה המתארת את התהליך בו ארגונים עסקיים מתחילים להפיק תוצאות חיוביות באופן עקבי ומתמשך, לאחר שהם יוצאים משלב ההתמודדות התחלתי עם האתגרים השונים. כשאנו מדברים על "תנופה", אנו מתייחסים לתנועה הנוצרת על ידי הארגון ונמשכת גם אחרי שהניע לתנועה הראשונית.

אריה ברלין, מנכ"ל חברת ברלין ייעוץ עסקי, יזם ויועץ עסקי בעל ניסיון של 25 שנה בעולם העסקים פיתח במשך שנים רבות את שיטת מנוע התנופה העסקי והתאים אותה לאופי ולצרכים של בעלי העסקים בישראל. מצד אחד, מקור השיטה הוא בהצלחות העסקיות הרבות שצבר אריה ברלין במשך שנים רבות בשוק העסקי, ומצד שני, בעקרונות שהוצגו בספר הרב מכר Good to Great, שנמכר ביותר מ-2 מיליון עותקים,  ואף מיושמים בהצלחה בפועל על ידי עסקים רבים ברחבי העולם..

ייעוץ עסקי בשיטת מנוע התנופה העסקי לצמיחת העסק?
מנוע התנופה העסקי אינו רק עקרון או רעיון, אלא גם התמקדות, ובעיקר התמדדות עם המציאות העסקית. ארגונים טובים המעוניינים להפוך לגדולים יכולים להבין וליישם בעזרת יועץ עסקי מנוסה ומיומן בשיטה את העקרונות הבאים וליישמם באופן עקבי ומתמשך כדי שיוכלו להגיע ליעד.

  1. תכנון אסטרטגי ארוך טווח: ייעוץ עסקי בשיטת מנוע התנופה מזמין את הארגון להתבונן אל עבר העתיד ולפעול לפי תכנון אסטרטגי במקום להגיב למצבים באופן אינטואיטיבי ורגעי.
  2. תרבות התמודדות: ייעוץ עסקי עוזר לארגון להבין את החשיבות של התמודדות עם המציאות כפי שהיא, גם אם לעיתים היא לא נעימה לו.
  3. גיבוש והתמקדות: ייעוץ עסקי עוזר לעסק צריך להבין באילו תחומים הוא הכי טוב, ומכוון אותו להתמקד בהם כדי להפיק את התוצאות העסקיות הטובות ביותר.

כיצד יועץ עסקי יכול למצוא את את האנשים הנכונים?
כאשר אנו מתארים את העסק כאוטובוס, אנו מתייחסים לתנועה, להתפתחות ולשינוי. אך כאשר אנו דנים באוטובוס העסקי שלנו, הדבר החשוב ביותר הוא לא להיכן הוא נוסע, אלא אילו אנשים נמצאים בו. יועץ עסקי ששיטת מנוע התנופה העסקי יעזור לכם לגייס את האנשים הנכונים שיכולים להביא את העסק ליעד שקבע לעצמו.

  1. אנשים טובים ומכונים הם קריטיים להצלחה: האנשים הם אלה שבונים ומגדירים את האסטרטגיות, הם גם אלו שמבצעים אותן ויביאו לתוצאות הנדרשות. אנשים טובים תמיד ימצאו את הדרך הטובה ביותר כדי להשיג אתה מטרות ולהגיע להצלחה.
  2. התאמה תרבותית: אנשים שמתאימים לתרבות הארגונית הם האנשים שיהפכו את הארגון למצליח. הם יבינו את הערכים, האידיאולוגיה והתוכנית ויפעלו בנחישות גדולה יותר.
  3. כישרון ויכולת: בנוסף להתאמה תרבותית, צריך כמובן לחפש אחר אנשים עם היכולת הספציפית הנדרשת כדי לבצע את המשימות הנדרשות.

כיצד יועץ עסקי יכול לעזור לזהות את האנשים הנכונים?
המטרה של יועץ עסקי בשיטת מנוע התנופה העסקי היא להביא את האנשים הנכונים לפני שאתה מחליט לאן אתה הולך, כי כאשר יש לעסק את האנשים הנכונים, ההכרעות האסטרטגיות הנכונות יבואו אחריו באופן טבעי.

  1. ראיונות מעמיקים: דבר ראשון, יועץ עסקי ינחה וילמד כיצד לבצע ראיונות עבודה מסודרים, כיצד לחפש לא רק את הניסיון והכישרון, אלא גם את ההתאמה התרבותית.
  2. השוואת ערכים: יועץ עסקי ילמד כיצד להציג למועמדים את ערכים של הארגון ולהעריך אותם בהתאם לאיך הם מגיבים.
  3. בחינות יכולת: יועץ עסקי ילמד איך לא להסתמך רק על התחושה שלך או על רק מה שמספרים לך, ואיך להשתמש בבחינות או בסימולציות כדי לראות את המועמדים "בפעולה".
  4. בדוק המלצות: יועץ עסקי ילמד איך להתקשר לממליצים ולבדוק את הסיפור המלא של המועמד לפני שאתה מגייס אותו.

כיצד יועץ עסקי לזהות התחום בו העסק יכול להצטיין?
לכל ארגון יש את האזור בו הוא יכול להצטיין, לכן חשוב ייעוץ עסקי בשיטת מנוע התנופה העסקי משקיע  מאמץ כדי למצוא את אותו תחום ולהתמקד בו, משום שהוא לא רק מפתח להצלחה, אלא גם הדרך להבטיח את המשך ההצטיינות של העסק לאורך זמן.

  1. בחינת התשוקה: יועץ עסקי שואל איפה הכישרון והתשוקה של האנשים בארגון. באיזה תחום הם מרגישים שיכולים להביא את התוצאות הכי טובות?
  2. בחינת התמודדות עם המציאות: ייעוץ עסקי בודק ומנתח את הנתונים. באיזה תחומים הארגון מצליח היום? באיזה תחומים הוא מתקשה?
  3. קבל פידבקים מהשוק: יועץ עסקי בודק ומנתח האם יש ביקוש בשוק למה שהארגון שלך יכול להציע? או שאולי היתרון התחרותי שלך אינו מספיק חזק בפרטים מסוימים?
  4. בחן מהו היתרון תחרותי: יועץ עסקי בודק באיזה תחומים הארגון שלך יכול להיות ייחודי בשוק, כך שלא יהיו לו הרבה מתחרים ממשיים?

איך חברת ייעוץ עסקי יכולה למקד את הפעילות של העסק?
ההצטיינות בארגון אינה מקרית, אלא תוצאה של הבנה מעמיקה של היתרונות התחרותיים, הכישרונות והאפשרויות שהארגון מציע, וההתמקדות בהם באופן מוחלט.

  1. התמקדות בתחום: חברת ייעוץ עסקי בשיטת מנוע התנופה העסקי דוגל בלא להיכנס לכל הזדמנות שמצויה בשוק, אלא לשאול אם היא מתאימה לאזור ההתמקדות שלך.
  2. השקעה ממוקדת בתחום: חברת ייעוץ במנוע התנופה העסקי מעודד להשקיע משאבים, הכשרה ופיתוח באותו תחום בו החלטת להתמקד.
  3. מדידה ומעקב: חברת ייעוץ עסקי מגדיר מטרות ברורות ומדוד במהלך תהליך היישום את ההתקדמות לעברן. כאשר אתה מתמקד בתחום מסוים, חשוב להבין אילו שיפורים יש לעשות תוך כדי תנועה.

כיצד חברת ייעוץ עסקי יכולה להגדיר הכיוון העסקי?  
איך להביא את העסק שלך למקומות הנכונים הצלחת העסק היא תוצאה של לא רק מי שנמצא באוטובוס, אלא גם לאיזה יעד האוטובוס נוסע. אחרי שהחלטת מי האנשים הנכונים שאתה רוצה לעבוד איתם, השלב הבא הוא של חברת ייעוץ עסקי בשיטת מנוע התנופה העסקי הוא להגדיר את המטרה או הכיוון אליו אתה רוצה לפנות.

כיצד יועץ עסקי יכול להבין הגורמים המרכזיים של העסק?

  1. הבנת השוק: יועץ עסקי לומד ומנתח איפה אתה עומד בשוק, אילו יתרונות יש לך ואילו אתגרים עשויים להתרחש במהלך הדרך, בחן מה ההזדמנויות והאיומים, ובנה אסטרטגיה מתאימה כדי להתמודד איתם.
  2. הבנת הלקוח: יועץ עסקי מסייע בהבנת הלקוח כדי לעזור לך לכוון את העסק לכיוון הנכון. מי הוא הלקוח המרכזי שלך, מה הוא צריך, אילו בעיות אתה יכול לפתור לו? 
  3. הבנת המשאבים: יועץ עסקי עוזר לך לנתח ולהבין מהם המשאבים הזמינים לך וכיצד ניתן להשתמש בהם באופן היעיל ביותר?

כלים שיועץ עסקי משתמש להגדרת הכיוון העסקי
הכיוונים הם אלה שיגרמו לאוטובוס שלך להתקדם במהירות ובבטחה ליעדו. ההתמקדות בכיוון הנכון, ההבנה המעמיקה של הסביבה בה אתה פועל והשימוש בכלים הנכונים, יגרמו לך להגיע להצלחה.

  1. בניית תוכנית עסקית: יועץ עסקי יכול לסייע בבניית תוכנית עסקית מקיפה המגדירה את המטרות, האסטרטגיות והפעולות המפורטות להשגת המטרות.
  2. כלים אנליטיים: יועץ עסקי משתמש בכלים כמו SWOT (חוזקות, חולשות, הזדמנויות, איומים) או PESTEL (פוליטי, אקונומי, חברתי, טכנולוגי, סביבתי, משפטי) כדי להבין יותר על הסביבה שבה אתה פועל.
  3. הגדרת מטרות בשיטת SMART: יועץ עסקי מגדיר מטרות שהן ספציפיות, ממודדות, אפשר להשיג אותן, רלוונטיות ובעלות זמן מוגבל.

כלים של חברת ייעוץ עסקי להבנת המציאות העסקית
האמת יכולה להיות כואבת, מעצבנת ואף לגרום לנו להתעלם ממנה,לכן אחת התכונות החשובות של ארגונים המצליחים היא היכולת להתמודד עם המציאות וללמוד ממנה.

  1. קבלת המציאות: הארגונים המצליחים הם אלה שמסוגלים לראות את המציאות כמו שהיא, בלי לייפות אותה, לא משנה כמה זה קשה.
  2. התמודדות עם המציאות: כאשר אנו מכירים את המציאות, אנו מפסיקים לבזבז זמן ומשאבים על פעולות שאינם מסייעות, ומתחילים להתמקד במה שבאמת קורה.

כלים של חברת ייעוץ עסקי להתמודדות עם המציאות העסקית
ההצלחה בעסקים לא מגיעה לאלה שמנסים לברוח מהאמת, אלא לאלה שמתמודדים איתה באומץ. התמודדות עם המציאות היא לא רק הכרה במה שקורה, אלא גם היכולת לבצע שינויים בהתאם כדי לשפר את המצב.

  1. תרבות הפתיחות: חברת ייעוץ עסקי המתמחה בשיטה עוזרת לך להבין את האמת הכואבת מאשר להתעלם ממנה, לעוזר לך ליצור תרבות ארגונית בה העובדים מרגישים בנוח לבטא את דעתם בפתיחות.
  2. הקשבה אקטיבית: חברת ייעוץ עסקי המתמחה השיטה יכולה למנוע ממך תדחוק את המציאות הקשה הרחק ממך. הקשב למה שאחרים אומרים, אפילו אם זה מה שאתה לא רוצה לשמוע.
  3. ניתוח נתונים: חברת ייעוץ עסקי משתמשת בנתונים כדי לקבל תמונה אמיתית של המציאות. הנתונים לא משקרים, והם יכולים להאיר על בעיות שאת נוטה להתעלם מהן.
  4. קבלת החלטות מבוססות: חברת ייעוץ עסקי עוזרת לך להכיר את המציאות כדי שיהיה לך את היסוד לקבלת החלטות מושכלות ומבוססות יותר.

כיצד יועץ עסקי יכול לעזור בהתמודדות עם אתגרים? 
הדרך להצלחה היא לא תמיד פשוטה, ולעיתים היא דורשת מאיתנו להתמודד עם קשיים ואתגרים רבים. לכן הצלחה אמיתית מגיעה כאשר אנו מתמודדים עם אתגרים אלה בדיסציפלינה ובגיבוש. להלן מספר יכולות מרכזיות הנדרשות שייעוץ עסקי בשיטת מנוע התנופה העסקי יכול לספק כדי שתוכלי להתמודד עם האתגרים העסקיים שבדרך. 

  1. בניית תכנית עסקית תכנון והגדרת מטרות: יועץ עסקי עוזר לך לדעת לאן אתה מכוון, ומהם אבני דרך בדרך שלך לשם.
  2. התמודדות עם אתגרים: יועץ עסקי עוזר לך להבין שהאתגרים הם חלק בלתי נפרד מהדרך, לכן אל תנסה להימנע מהם, אלא קבל אותם ומצא דרכים להתמודד עמם.
  3. אחריות ומסירות: יועץ עסקי עוזר לך להבין שבמקום לחפש את הפתרון הקל תנסה תמיד להתחייב למציאת הפתרון הנכון.
  4. קבלת החלטות בתודעה מלאה: יועץ עסקי עוזר לך התמודד עם כל החלטה באמצעות תהליך מודע ובהתאם לערכים ולמטרות שלך.

כיצד חברת ייעוץ עסקי עוזר בבניית התרבות הארגונית?
הדרך להצלחה אינה  תלויה רק בעקרון הדיסציפלינה אלא גם ביכולת להתמודד עם האתגרים באופן מודע, מתוך גיבוש ובניית תרבות ארגונית ועסקית משולבת.

  1. חזון משולב: חברת ייעוץ עסקי מוודתא שכל אדם בארגון מבין את המטרה הגדולה ואיך הוא יכול לתרום להשגתה.
  2. תמיכה הדדית: בעת התמודדות עם אתגרים, חברת ייעוץ עסקי נותנת לך להרגיש שאתה לא לבד וכי בניית תרבות של תמיכה בין האנשים בארגון יכולה להיות המפתח להצלחה.
  3. הכרה בהישגים: חברת ייעוץ עסקי אינה מתמקדת רק ההישגים הגדולים צריכים לקבל את הכרה, אלא מלמדת להכיר גם בהישגים הקטנים בשלב הביניים.
  4. למידה מכישלונות: חברת ייעוץ עסקי מלמדת אותך שכישלון הוא רק הזדמנות ללמוד ולהתקדם, לכן אל תראה בו כמשהו שלילי, אלא כאמצעי לצמיחה והתפתחות.

יועץ עסקי לבניית דנ"א של המנהיג האמיתי
מנהיגות היא אומנות, אך לא כל מנהיג הוא אומן. אחרי מחקר רב שנים, ג'ים קולינס גילה סוג מיוחד של מנהיגים שהביאו את הארגונים שלהם מטובים לגדולים. הוא קרא להם "מנהיגים ברמה 5". להלן התכונות המרכזיות שייעוץ עסקי  יעזור לך לפתח כדי שתוכל גם אתה להיות מנהיג ברמה 5.

יועץ עסקי לאימון ובניית מנהיגות של מנהלים

  1. צניעות: המנהיגים ברמה 5 אינם דורשים את ההכרה בהצלחה רק לעצמם, אלא מכירים את התרומה של כל חבר בצוות ושמים את הארגון לפני האגו שלהם.
  2. נחישות: למרות הצניעות שלהם, הם נחושים, ומתמידים במטרה להביא לארגון להצלחה.
  3. ראיית התמונה הגדולה: הם מסוגלים לראות את הכיוון הגדול ולהנחות את הארגון אליו, גם כאשר הדרך מלאה במכשולים.
  4. הקרבה אישית: הם מוכנים להקריב את עצמם למען הארגון ולקחת החלטות לא פופולריות כאשר הם יודעים שהן נכונות לארגון.
  5. האצלת סמכות: הם לא מפחדים להעדיף אנשים טובים יותר עליהם בתפקידים בכירים כאשר הם רואים את הצורך בכך.

יועץ עסקי לשיפור האינטראקציה עם הצוות
מנהיגות רמה 5 אינה מתמקדת רק על ההישגים הגדולים, אלא גם על האישיות, העקרונות והאתיקה של המנהיג. מנהיגות אמיתית היא היכולת לשלב בין צניעות לנחישות, להנחות את הארגון להצלחה, תוך כדי השקעה והתמסרות לתהליך ולאנשים.

  1. אינם כופים את דעתם: מנהיגים אמיתית שואלים הרבה שאלות, מתעניינים בדעות האחרים ולא מנסים להכניס את דעתם בכוח.
  2. חיבור אמיתי: המנהיגים מתחברים ברמה האמוציונלית לחברי הצוות שלהם, דואגים להתפתחותם האישית והמקצועית.

ברלין - חברת ייעוץ עסקי שמתמחה בהפיכת ארגונים למובילים 
לאחר המסע המעמיק שעברנו בכתבה על העקרונות המרכזיים של ג'ים קולינס, נראה כי הפתרון להפיכת ארגון לגדול מצוין בשילוב של אנשים, מנהיגות, דיסציפלינה, והבנה של התמקדות עסקית, נסכם את הנקודות המרכזיות:

  1. תחילה אנשים: השקע בגיוס האנשים הנכונים לצוות, אנשים שמאמינים בחזון ובמטרות של הארגון.
  2. בניית תרבות פנימית: בנה תרבות ארגונית שמעודדת יזמות, אחריות ודיסציפלינה.
  3. אימוץ אסטרטגיה ברורה: הגדר את המטרות הגדולות וספק את האמצעים להשגתן.
  4. התמודדות עם המציאות: הייה מוכן להתמודד עם קשיים ולקחת החלטות קשות כשהן נדרשות.
  5. המשך למידה: המשך להכיר, ללמוד ולהתאים את הארגון לשינויים בסביבה העסקית.

לסיכום, המפתח להפיכת ארגון מטוב לגדול הוא שילוב של מנהיגות נכונה, אנשים מתאימים, דיסציפלינה, והתמודדות עם המציאות. עם ההתמודדות הנכונה והשקעה רבה, כל ארגון יכול להגיע לגבהים.

ברלין ייעוץ עסקי - מהחברות המובילות בישראל 
אם אתם מחפשים חברת ייעוץ עסקי שיכולה לעזור לכם לממש את מלוא הפוטנציאל העסקי של עסק החלומות שלכם, ולספק לכם פתרונות חכמים ויצירתיים כדי שתוכלו להשיג את התוצאות הטובות ביותר, הגעתם למקום הנכון, ברלין ייעוץ עסקי נחשבת לאחת מהחברות לייעוץ עסקי המובילות בישראל ! 

אריה ברלין, מנכ”ל ומייסד של חברת ברלין ייעוץ עסקי, אחת מחברות ייעוץ עסקי המובילות בישראל, אריה הינו יועץ עסקי מומחה בעל  25 שנות ניסיון מעשי בעולם העסקים, בעל תואר ראשון (B.A) בכלכלה וראיית חשבון ותואר שני במנהל עסקים (M.B.A) עם התמחות בשיווק ומימון. במהלך הקריירה העסקית שלי אריה היה מעורב בהקמה וניהול של עסקים סטארטאפים מצליחים רבים, כיהן בתפקידים בכירים,מנכ״ל וסמנכ״ל שיווק ומכירות, כספים, תפעול פיתוח עסקי והובלתי חברות להצלחה עסקית ולגיוסי הון, הנפקות בבורסה ואקזיטים מרשימים ביותר. 

ברלין ייעוץ עסקי מובילה לתוצאות מדהימות  
ברלין מספקת ייעוץ עסק לעסקים קטנים, בנוניים וגדולים. שירותי הייעוץ העסקי שלנו ניתנים בצורה מודולרית ומותאמים ספציפית לצרכים המטרות הייחודיות של כל לקוח. כמו כן אנחנו מלווים את העסק בכל התהליך במטרה להביא את התוצאות הנדרשות על ידי בעל העסק

להלן רשימת שירותי הייעוץ העסקי המרכזיים שאנו מספקים

  • שיווק ומכירות ליצירת  צמיחה בהכנסות
  • שיפור תהליכים להגדלת היעילות ההרווחיות
  • אסטרטגיה לפריצה עסקית
  • בניית תוכנית עסקית
  • ניהול כספים וגיוס מקורות מימון
  • הערכות שווי מקצועיות וייעוץ כלכלי לעסקים
  • ליווי בהקמת עסק  או סטארט-אפ חדש
  • אימון מנהלים להעצמת כישורי ניהול ומנהיגות

נא לחצו לאתר של ברלין ייעוץ עסקי - היועץ העסקי שישיג עבורך את התוצאות הטובות ביותר >>>

הכתבה נכתבה בשיתוף ברלין ייעוץ עסקי