הכתבה נכתבה בשיתוף מכללת סמינר הקיבוצים

כידוע, הדרך לתואר ראשון עוברת בקבלת שורה ארוכה של החלטות ובין היתר: לגבי תחום הלימוד – כידוע, יש כל כך הרבה אפשרויות כמו: תואר חשבונאות, תואר מדעי המחשב, תואר חינוך מיוחד והאפשרויות עוד רבות ומגוונות. החלטה חשובה נוספת נוגעת גם למוסד הלימודים בו תלמדו את התואר והרשימה עוד ארוכה. 

על מוסד הלימודים והסמכתו 
יש לוודא שמוסד הלימודים בו אתם עתידים ללמוד את התואר שלכם הינו בעל הסמכה מוכרת. ההסמכה מאשרת שהמוסד עומד בסטנדרטים חינוכיים מסוימים. מעבר לכך, ההסמכה גם יכולה להעיד במידה רבה על הסיכויים שלכם להשתלב במקומות עבודה בעתיד – כאשר, בוגרי תואר ממוסד מוסמך בעל שם ומוניטין בתחום יעלו את הסיכויים שלהם להשתלבות במקומות עבודה.

תכנית לימודים ותואר ראשון
יש לוודא כי תכנית התואר והמקצוע המפורטים בתעודה תואמים את התוכניות המוצעות בפועל על ידי אותו מוסד. במקרים רבים, אתם עתידים לגלות שוני מסוים, מה שיכול להשפיע לכם על הקבלה וההשתלבות במקומות עבודה בשלבים הבאים.

מתי אתם עתידים להשלים את התואר
כדאי לוודא כמה זמן התואר אורך – יש לקחת בחשבון שתואר ראשון יכול לארוך לרוב בין 3 ל-4 שנים ומתי אתם עתידים לסיים את התואר, כולל עמידה בכל המחויבויות הנדרשות. בדיקה זו תאפשר לכם לדעת בדיוק היכן אתם עומדים ולמה לצפות. 

מועדי ואמצעי תשלום שכר הלימוד לתואר
כדאי ומומלץ לבדוק את גובה התשלום הראשון ללימודים ומתי הוא אמור להתבצע להבין את כל התשלומים הנלווים ובאופן כללי, להבין מתי אתם אמורים לשלם כל סכום ומה גובהו – על מנת שתוכלו להיות מוכנים לנושא. כמובן, שבשלב זה יש גם לבדוק את האופציות לכל מה שקשור למלגות אשר יכולים לסייע לכם לממן את הלימודים האקדמיים. 

התהליך אותו אתם עתידים לעבור
באופן כללי לפני שנרשמים ללימודי תואר ראשון, קיימת חשיבות גבוהה שתהיו מודעים לכל התהליך אותו אתם עתידים לעבור. כדאי לוודא אלו קורסי חובה אתם אמורים לקחת, כמה נקודות אתם אמורים לצבור בכדי להשלים את התואר. בצורה כזאת, תוכלו לחלק את הקורסים בצורה נכונה ולהשלים את מספר הנקודות הרצוי בכל סמסטר, בכדי שתוכלו לסיים בהצלחה את התואר בפרק הזמן הרצוי. 

פעולות שיש לבדוק אחרי סיום התואר
לאחר סיום התואר כדאי גם לארוך מספר בדיקות ובין היתר:

  • אימות מול מוסד הלימודים -  כדאי ליצור קשר עם משרד הרשם של המוסד לצורך אימות התואר. למוסדות לימוד רבים יש מערכת אימות מקוונת או קו טלפון ייעודי למטרה זו.
  • בדיקה של תעודת תואר – יש לבדוק את תעודת התואר הפיזי אותו קיבלתם ולשים דגש על פרמטרים כגון חותמות ומאפייני אבטחה אחרים שנמצאים בדרך כלל בתעודות לגיטימיות.
  • אימות נוטריוני -  מסמכים מסוימים, כולל תארים, עשויים לדרוש אישור נוטריוני. במקרה כזה יש לוודא שהתואר אכן אושר על ידי נוטריון כנדרש.
  • כלי אימות מקוונים – מוסדות לימוד רבים מציעים כלי אימות מקוונים שבהם אתה יכול להזין פרטי תואר ולקבל אימות מידי.
  • מומלץ להשוות את המידע אשר מסופק על התעודה עם רישומים רשמיים מטעם מוסד הלימודים, כגון סילבוסים של קורסים ולוחות שנה אקדמיים.

לסיכום, ככל שתוודאו יותר פרטים לגבי התואר שלכם הן לפני התואר והן לאחר קבלתו, כך תוכלו להיות בטוחים שאתם ממשים את מלוא הזכויות שלכם וממצים את מלוא התועלות של התואר ולכן, חשוב להשקיע ולבדוק את כל אותם הפרטים. 

הכתבה נכתבה בשיתוף מכללת סמינר הקיבוצים