שינוי קריירה אפשרי בכל גיל, אך בני 40 פלוס חוששים לעבור הסבה מקצועית בגיל מתקדם מאחר ושוק העבודה מפלה לרעה את המבוגרים ברוב התחומים, כולל בהייטק.

יחד עם זאת, חשוב לזכור כי תוחלת החיים ממשיכה לעלות, בני 40 הם עדיין צעירים בגופם ובנפשם, יש להם יתרונות משמעותיים לעומת הצעירים מאחר ויש להם ניסיון תעסוקתי, הם מחויבים יותר למעסיקים וברצונם להוכיח את עצמם בעבודה קשה ומסורה. אילו אפשרויות קיימות להסבה מקצועית בגיל 40 פלוס, ולמה כדאי לעשות הסבה מקצועית להייטק? המשיכו לקרוא!

הסבה מקצועית בתוך הארגון או באופן פרטי
נשים וגברים בגיל 40 מגלים באמצע החיים כי המקצוע שלהם כבר לא מעניין ומאתגר אותם, הם זקוקים לאתגרים חדשים בקריירה ורבים מהם מעוניינים להביא לידי מיצוי את היכולות הייחודיות שלהם ולפתח קריירה משגשגת בתחום חדש. 

שינוי קריירה בגיל 40 אינו דבר של מה בכך, לכן חשוב לקבל החלטה שקולה ועניינית, מומלץ לפנות להכוונה מקצועית, וכדאי להיעזר באנשי מקצוע מנוסים כדי להחליט מה ללמוד ולבחור מקצוע חדש ומבטיח שיש בו ביקוש גם לעובדים מעל גיל 40. למעשה, המומחים ממליצים לעשות הסבה מקצועית אחרי גיל 40 במקרים הבאים:

  • תחושת מיצוי מהמקצוע הנוכחי ורצון להתפתח מקצועית בתחום חדש ומעניין יותר.
  • המקצוע הנוכחי נעלם מן העולם ויש לחפש מקצוע חדש המבטיח שפע אפשרויות תעסוקה גם בגיל מתקדם.

ראוי לציין כי לא חייבים לעשות שינוי גדול מידי בקריירה ולזנוח את מקום העבודה. אפשר לפנות למעסיק ולברר באמצעותו על אפשרויות להסבה מקצועית על חשבונו או על חשבונכם, בלי להתפטר וללא צורך לחפש מקום עבודה חדש.

מסלול זה מכונה בשם הסבה מקצועית פנים ארגונית, ולפני שאתם פונים למעסיק כדאי לבדוק עם המנכ"ל או מנהל משאבי אנוש בארגון אילו משרות פנויות יש בחברה והאם העסק מתמודד עם אתגרים חדשים ומורכבים לכן הארגון זקוק לאנשי מקצוע מיומנים בתחומים שונים כמו שיווק, מכירות, מחקר, פיתוח וכדומה.

ברוב המקרים, אנשים בגיל 40 פלוס בוחרים לעבור הסבה להייטק בגלל אפשרויות התעסוקה הרבות והתנאים האטרקטיביים. עם זאת, חשוב לזכור כי חברות ההייטק מעדיפות לגייס מועמדים צעירים לתפקידי פיתוח, אך בעולם ההייטק יש עוד משרות מעבר לפיתוח ותכנות, לכן כדאי לחשוב על קורס שיווק דיגיטלי, קורס POMA או קורס אחר כמו פיתוח עסקי, פיתוח מכירות בהייטק ועוד.

למה כדאי בגיל 40 פלוס לעבור הסבה להייטק?
רבים מהישראלים משוכנעים כי חברות ההייטק בארץ מגייסות רק מועמדים צעירים לתפקידי פיתוח, לכן חשוב להדגיש כי יש שלל משרות בהייטק ללא צורך ללמוד תכנות. ההייטק הישראלי נחשב לקטר הצמיחה של המשק המקומי, יש משרות רבות הממתינות למועמדים בכל הגילים, וגם בגיל 40 אפשר למצוא תפקידים מעניינים בחברות סטארטאפ והייטק מובילות.

תקופת הקורונה הוכיחה לכל הישראלים למה כדאי לעבוד בהייטק, ובעוד מאות אלפי עובדים יצאו לחל"ת או פוטרו ממקום עבודתם, העובדים בהייטק עברו למודל העבודה מהבית והם כמעט ולא נפגעו מהתפרצות נגיף הקורונה.  

אם אתם בני 40 פלוס וברצונכם לעשות הסבה להייטק כדאי לכם ללמוד קורס שיווק דיגיטלי או קורס מעניין ואיכותי אחר - מומלץ ללמוד קורסי הייטק רק בחברה חדשנית המהווה אלטרנטיבה משתלמת ללימודים באקדמיה ולקורסים במכללות ובבתי הספר המקצועיים.

ניתן ללמוד קורס קצר וממוקד המותאם לדרישות המעסיקים, ובוגרי הקורסים נחטפים לעבודה בגלל הידע והכלים הפרקטיים שהם רכשו בלימודים, הם גם יכולים להביא לידי ביטוי את הניסיון התעסוקתי שלהם, וכיום המעסיקים בהייטק מחפשים בעיקר עובדים היברידיים, כלומר עובדים בעלי יכולות מגוונות וידע רב תחומי.