הכתבה נכתבה בשיתוף ריגו

כמעט כל מותג או פרסונה בארץ ובחו"ל מכירים בעובדה הפשוטה שכשרוצים לקבל עליהם מידע רוב האנשים יבחרו להתייעץ עם גוגל - אז כנראה שלא כדאי "להסתכסך" איתו. הקידום האורגני בגוגל ((SEO מצריך שדרת אנשי מקצוע שמכירים את הצעקה האחרונה ברשת ולא מפסיקים להתעדכן בחידושים ובטרנדים הכי חמים, שבראשם נמצאים עדכוני האלגוריתם של גוגל. אז איך בוחרים סוכנות  SEO לקידום אתרים? 

עם רקורד של עשור בעולם השיווק, גילי ברוך קלייסט (30), מנהלת מחלקת SEO ב- Rego marketing, המלווה כ-100 לקוחות, מובילה צוות של 8 מנהלי פרויקטים ומנהלת בעצמה פרויקטים של לקוחות בינלאומיים מורכבים.    

נפתח בנימה אישית, איך את מספיקה לשלב בין אימהות לקריירה כל כך דורשת ואינטנסיבית?
"אני מתמרנת, מצד אחד אני נשואה ואמא לרוני ול"ספיי", הכלב שלנו", היא מספרת לנו בהומור ומיד מוסיפה: "ומצד שני אני מנהלת קריירה מרתקת ודינמית בתחום ה- SEO, אני מאמינה שאפשר למצוא זמן לכל מה שאוהבים בחיים אם מתעדפים ומוצאים את האיזונים. פעם עבדתי גם כמדריכת סלסה והיום זה נשאר כתחביב שאני משתדלת לשמר ולמצוא גם לו את הזמן"

איך הגעת לתפקיד ב-REGO, מה עברת בדרך?
"השנה אני מציינת עשור בעולם השיווק, למדתי תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים, בתפקידי הקודם הייתי מנהלת מחלקת שיווק בחברה להדרכה טכנולוגית בחברה קטנה שאפשרה לי להתנסות במגוון רחב של תפקידים. אני למעשה עוסקת באסטרטגיה ושיווק מהרגע שהשתחררתי בצה"ל ומאוד אוהבת את החיבור בין ניהול מוניטין של לקוחות לבין ניהול וחניכת אנשי צוות, לראות אותם מגיעים להישגים וחוגגים הצלחות עם לקוחות זה ממלא מאוד".

למה כדאי להשקיע היום בקידום אורגני בגוגל?
"כשאנחנו מחפשים שירות או מוצר אנחנו ברוב המקרים אנחנו מתייעצים קודם כל עם גוגל. במנוע חיפוש של גוגל יש מיליארדי דפים והגולשים מחפשים תוצאות אותנטיות ואמינות – ברוב המקרים הם יאמינו יותר לתוצאות האורגניות לכן לצד הקמפיינים הממומנים, יש חשיבות גדולה לשיווק האורגני מבחינת אמינות ובניית מוניטין למותג" זה אפילו יותר משמעותי בעידן הרשתות החברתיות ותרבות המשפיענים שבה כבר כמעט אי אפשר להאמין להמלצות ולביקורות ברשת.  

מי אתם Rego?
"סוכנות Rego Marketing מציעה שירותי SEO למותגים הגדולים בישראל ובעולם, לחברות, סלבס, ידוענים וכן לעסקים בצמיחה. אנחנו מנהלים כ-100 לקוחות ברמה הארצית והבינלאומית". 

גילי קלייסט (צילום: דקל אבו)
גילי קלייסט (צילום: דקל אבו)

תכלס, מה חשוב ללקוחות היום בסוכנות קידום אתרים?
"הלקוחות רוצים לדעת מה הם מקבלים, הם מצפים לשקיפות ברמה גבוהה- בין אם מדובר על הפעולות שאנחנו מבצעים עבורם במשך חודש פעילות ובסיומו, קצב ההתקדמות, השגת המטרות ועמידה ביעדים. בנוסף לכך גם מרכיב השירות חשוב מאוד ללקוחות, אצלנו ב- Rego לכל לקוח יש מנהל פרויקט אישי וקבוע 

hands on"" שהוא גם מבצע את הבדיקות ומיישם את ההמלצות המקצועיות, כמובן שכל שדרת הניהול מעורבת ומאשרת את אסטרטגיות הקידום, למידת עמיתים היא עניין מאוד חזק בחברה שלנו".

לא כולם מבינים בגוגל- איך הלקוחות שלכם יכולים למדוד תוצאות?
"בנינו ללקוחות שלנו דשבורד מונגש 24/7 המציג את הפעילות והביצועים בזמן אמת, דו"ח חודשי מפורט שמציג מה ביצענו בחודש שחלף ומה יבוצע בחודש הבא. כל זה כמובן לצד דוחות ושיחות סטטוס קבועות שאנחנו יוזמים"

בעידן דיגיטלי, חדשני ובועט - מה נדרש ממנהלי פרויקט SEO? 
"לתפקיד יש הרבה משמעויות. קודם כל הם נדרשים להתנהל בסינרגיה עם ספקים נוספים של הלקוחות שלהם כמו יח"צ, אנשי פרסום, אנשי התוכן ועוד פונקציות בארגון. אנחנו עובדים עם מותגים גדולים במגוון ענפים כמו: נדל"ן, תיירות, תקשורת, משפטים, רפואה, קמעונאות ואופנה, לכן אנחנו מורגלים בעבודה אינטנסיבית עם ריבוי ממשקים. אנחנו יודעים איך להפוך ל- DNA  של החברה ולהיות חלק מיישום האסטרטגיה השיווקית שלה".   

איך מתמודדים עם האלגוריתם של גוגל שמשתנה כל הזמן?
"לפני כמעט כל עדכון אנחנו כבר יודעים מה ככל הנראה ישתנה באלגוריתם ונערכים לכך מול הלקוחות שלנו בהתאמה להמלצות שגוגל נותנים. התפיסה שלנו אומרת שאם תשתית האתר טובה, התוכן איכותי ונותן ערך לגולש, הקישורים החיצוניים לאתר נבנים מאתרי סמכות אמיתיים ובתמהיל נכון והאתר בנוי עם ראיית UX חזקה, העדכונים לא אמורים להשפיע עלינו לרעה. זה כן בא לידי ביטוי באופן משמח מאוד כשאנחנו רואים פתאום עלייה משמעותית באתרים שנפגעו בעדכון האחרון והגיעו אלינו כדי להגיע מוכנים יותר לעדכון הבא."

את עדיין מנהלת פרויקטים בעצמך?
"חוץ מהניהול המקצועי של המחלקה, חשוב לי מאוד להמשיך ולנהל גם פרויקטים בעצמי בשביל להרגיש איך משפיעים במיקרו התהליכים שאנחנו בונים או משפרים בחברה. והאמת שאני גם ממש נהנית מזה.

לפני כשנתיים הגיע אלינו פרויקט קידום אתר בינלאומי ידוע שעוסק בתכשיטי יוקרה ואבני חן עם למעלה מ-200 קטגוריות ואלפי מוצרים. מדובר באתר קוד סגור שמתורגם ל 6 שפות שפותח בקוד סגור, נתון שהופך את העבודה על הפרויקט למורכבת מאוד. בתהליך בניית האסטרטגיה מצאנו את הביטויים המדויקים שיתאימו לכל אחת מהקטגוריות וכיום האתר מוביל בתוצאות החיפוש ברובן. במקרה נוסף ליוויתי מותג מזרני יוקרה מאסיה בתהליך החדירה לשוק הישראלי. בזכות התהליך שקידמנו, הצלחנו להביא את האתר לתוצאות המובילות ברוב החיפושים של תחום מזרוני היוקרה, מה שמוכיח שגם כשיש לנו אתר חדש אנחנו יודעים לבנות עבורו את המותג מ-0"

תני לנו טיפים לבחירה ולעבודה עם סוכנות SEO?

  1. ערכו תיאום ציפיות, הבינו היטב מה הצעת המחיר כוללת, מה היקף שעות הפעילות, אילו פעולות ספציפיות מבוצעות באתר ומה בדיוק אתם מקבלים בתהליך הקידום.
  2. בדקו את הניסיון המקצועי של החברה – האם היא מנוסה בפלטפורמת ניהול האתר שלכם והאם היא מנוסה בקידום מותגים, חברות ועסקים מהענף שלכם. סוכנות שמצליחה עם קידום אתרים של משרדי עורכי דין לא בהכרח תצליח עם קידום אתרי סחר (איקומרס). 
  3. שירות- בקשו לדעת מי איש הצוות הקבוע שילווה אתכם ומה רמת הזמינות, הנגישות ושיקוף הביצועים מהצד שלו. 
  4. לפעמים הזול יקר- תחשדו במחירים מוזלים או מבצעים חריגים מידי. 
  5. ריצה לטווח רחוק- קידום SEO נמדד על פרק זמן של בין 3-6 חודשים לפחות ולכן כדאי לכם לבחור ספק איכותי בתחום שיש לו מוניטין ורקורד של עבודה עם לקוחות בתחומים רלוונטיים אליכם.

תני לנו שתי טקטיקות מסוכנות להימנע מהן בקידום בגוגל?

  1. אל תבצעו קידום מאתרי ספאם, מדובר באתרים לא אמינים שכל תפקידם לייצר קישורים לתכנים לא רלוונטיים – אין להם נישה ולכן מעמדם בעייתי.
  2. אל תעתיקו תכנים מאתרים אחרים וגם לא בתוך האתר עצמו.   

נשמע שכל הזמן צריך לרוץ קדימה. איך אתם בתור סוכנות SEO מטמיעים חדשנות בחברה?
"אנחנו דוגלים בגישה שההכשרה והלמידה לא מסתיימות לעולם. אני מעבירה הכשרה מקצועית פעם בשבועיים ובנוסף כל הדרג הניהולי מעביר ימי השתלמות לצוות כל רבעון. בנוסף, אנחנו מעסיקים מנהלי פרויקטים שאצלנו זה התפקיד השני שלהם לפחות בתעשייה".

במבט קדימה - האם הבינה המלאכותית תחליף את גוגל?
"לטעמי היא לא תחליף את גוגל. יחד עם זאת, אני מעריכה שהיא תשפיע על התנהגות הגולשים במנועי החיפוש. גוגל כל הזמן ממציא את עצמו מחדש ולכן אני מאמינה שיהיו שינויים במנוע חיפוש שיחסכו לגולש זמן שיטוט ובחירה בין דפים מרובים, יכול להיות שזה יבוא לידי ביטוי באמצעות ליקוט והוצאת מידע רלוונטי מהחיפושים למנוע עצמו".

איך הסוכנות שלכם תגיב לשינויים?
"אנחנו נמשיך להוביל כל לקוח לתוצאות וליעדים העסקיים בכל פלטפורמה שתתווסף או תשתנה. המומחיות שלנו היא גם ללמוד וליישם שינויים- בחרנו במקצוע שבו חיים ונושמים עתיד, בלקסיקון שלנו אין שום דבר קבוע או נצחי".   

הכתבה נכתבה בשיתוף ריגו