הכתבה נכתבה בשיתוף מיטב

עיצוב המשרד משפיע רבות על האווירה במהלך יום העבודה, העיצוב הנכון יכול לתרום לחווית עבודה נעימה ומועילה יותר, ועיצוב לא מחושב, יכול להשפיע לרעה על האנרגיה במשרד. 

כדי להתאים את העיצוב לצרכים של החברה, נדרש ליצור איפיון קפדני של ייחוד החברה ומטרותיה ארוכות הטווח.

אספנו את האלמנטים הבסיסיים החשובים ביותר שכל חברת סטארט אפ צריכה לקחת בחשבון בעיצוב המשרדים לפני הקונספט, הצבעים והסטיילינג, בואו נכיר אותם:

מרחב משותף - מקום המפגש שמוליד הצלחות 
כשאנחנו מדברים על המרחב המשותף במשרד, אנחנו מתכוונים לאיזור מרכזי שבו אין תחנות עבודה, אלא אפשרות לגיטימית לישיבה נינוחה יותר בקבוצות, בזוגות או ביחידים, במהלך שעות העבודה. 

המרחב מאפשר מפגש נינוח בין עובדים בעמדות שונות שלא מתכנסים באותן ישיבות פורמליות, ומפגשים אקראיים אלה מולידים רעיונות יצירתיים מנצחים. בחברות רבות הפך המרחב המשותף ללב הפועם של החברה והמציא מחדש את יחסי העבודה. 

מכיוון שעובדי ההייטק ובמיוחד חברות הסטארט אפ, מבלים לרוב שעות ארוכות בעבודה, עיצוב המרחב המשותף באווירה קלילה יותר, מכניס לשעות הארוכות במשרד אווירה של הנאה, בילוי וחיבור לחיים. בילוי במרחב שיוצר חוויה של ישיבה בבית קפה, מסעדה או בר, מקל על תחושת העומס של השעות הארוכות. 

מטרת המרחב המשותף היא גם ליצור תחושת ביתיות חמימה ומשפחתית, כך העובדים חווים את המקום כבית שני, ופחות לחוצים לצאת הביתה. 

עיצוב אקוסטי מותאם לכל חלל 
האקוסטיקה הפכה לאלמנט בעל חשיבות רבה בעולם עיצוב המשרדים, במיוחד בחברות הייטק. מרחבים משותפים ועבודה במרחבי open space מייצרים אתגרים ייחודיים בתחום. הרעשים וההפרעות האקוסטיות הם גורמים שעלולים להפריע ולהשפיע לרעה על יכולת הריכוז של העובדים ולגרום לתחושת לחץ. 

אקוסטיקה נכונה יכולה להשפיע על החוויה במשרד באופן משמעותי לכן, כדי ליצור סביבת עבודה אופטימלית בחללים השונים במשרדי החברה, נדרש תכנון ועיצוב אקוסטי. חדרי הישיבות למשל צריכים לאפשר שיחה ברורה, ללא רעשים מיותרים שעלולים להשפיע לרעה על התקשורת, במיוחד במקרים של ישיבות וידאו עם גורמים מחו"ל.

תחנות עבודה אישיות - הכל למען המטרה
תחנות העבודה האישיות מעוצבות כמובן בהתאם לאופי החברה או המחלקה. הן צריכות להיות מתוכננות בצורה מזמינה עם חשיבה ארגונומית. תכנון נכון של תחנות עבודה אישיות, יכול לשדרג את חווית העובדים ולהשפיע רבות על יכולת הריכוז, המוטיבציה והפרודוקטיביות שלהם. 

טיפ חשוב: גם אם המשרד מאורגן בסגנון open space, חשוב להבטיח שיש לכל עובד מספיק מרחב פרטי שיאפשר לו להתמקד בעבודה שלו ללא הפרעות.

תחנות עבודה אישיות - הכל למען המטרה (צילום: FREEPIK)
תחנות עבודה אישיות - הכל למען המטרה (צילום: FREEPIK)

לא רק נשמע טוב, גם תורם לעיצוב!
מבחינה עיצובית ניתן לנצל את האלמנטים האקוסטיים כדי להוסיף לחלל מראה עדכני שמייצר אווירה צעירה, חיה ותוססת. פאנלים אקוסטיים, יכולים להפוך ליצירות אמנות מרהיבות, בעודם סופגים את הרעשים ומפחיתים אותם למינימום. כך, האקוסטיקה במשרדים לא רק משפרת את התנאים הפיזיים לעבודה, אלא גם מסייעת ביצירת אווירה שמעלה את המוטיבציה ומעוררת השראה.

עיצוב אקוסטי נכון משתמש בחומרים בולמי קול, יוצר חדרים אטומים לרעש ואזורי שקט ייעודיים. הוא מבטל את אפקט ההד גם בחללים פתוחים ומאפשר לנהל שיחות בפרטיות, גם כאשר העובדים עושים זאת בסביבה המשותפת.

לאקוסטיקה יש גם חשיבות בשמירה על בריאות העובדים. רעש מתמיד במקום העבודה יכול להביא להפרעות שינה, בעיות ריכוז, חרדה ולתחושת עייפות. בקיצור, אקוסטיקה איכותית במשרד תסייע בשמירה על הבריאות ועל הביצועים של העובדים.

תאורה מדויקת
תאורה המתוכננת באופן נכון ומדויק, מסייעת במניעת עייפות העיניים, מגבירה את הריכוז ומסייעת ביצירת סביבה נעימה לעבודה. תאורה טבעית, המגיעה מחלונות גדולים או גגות שקופים, מגבירה את התחושה של פתיחות ומרחב, וגם משפרת את מצב הרוח של העובדים. 

תאורה מדויקת (צילום: FREEPIK)
תאורה מדויקת (צילום: FREEPIK)

שמירה על איכות האוויר 
דבר נוסף שמשפיע על ההרגשה של העובדים (באופן לא מודע, לרוב) הוא איכות האוויר. אוויר נקי וממוזג בצורה מאוזנת, משפיע על יכולת הריכוז, על העירנות, על מצב הרוח של העובדים ואפילו יכול למנוע התפשטות מחלות. 

גם אם המשרדים אינם כוללים חלל חיצוני כמו מרפסת או קומת גג, הכנסת צמחייה לחלל המשרד יכולה להשפיע באופן חיובי על איכות האוויר, ולתרום לתחושת רגיעה ונינוחות.

ציוד משרדי, איכותי!
כשזה הייטק, זה הייטק, גם בפרטים הקטנים. בין אם זה מדפסות, דפים להדפסה, עטים או חוצצים, ציוד משרדי איכותי מבטיח שהכל יעבוד כמו שצריך ובצורה הנוחה ביותר, תמיד.

אזורי בילוי ומנוחה אלטרנטיביים
העבודה האינטנסיבית והדרישות הגבוהות בחברות ההייטק, מספקות אינספור סיבות ללחץ ומתח, ולכן כדי לשמור על העובדים, חשוב לספק להם את האפשרות לעצור ולהירגע במהלך יום העבודה. 

שבירת שגרה והפסקות מהעבודה השוטפת הן בעלות ערך רב כאשר מדובר ביום עבודה ארוך. הן משפיעות גם על התחושה האישית של העובדים וגם תורמות להגברת היצירתיות והמוטיבציה. חללים אלטרנטיביים כמו חדרי מדיטציה תורמים לשיפור מיומנויות הריכוז, חדר כושר תורם לחיזוק ולהרגשה הטובה ומשפיע על האנרגיה הכללית והחיוביות, וחדרי מנוחה מפנקים מאפשרים מנוחה אמיתית. כל אלה, משפיעים על תחושת הסיפוק של העובד ותורמים רבות למחויבות שלו למקום העבודה.

לסיכום
כפי שאתם רואים, השיקול החשוב ביותר בעיצוב משרדים של חברות הייטק, הוא רווחת העובדים. בלעדיהם גם הרעיון המבריק ביותר, לא יצא לפועל. עיצוב מתחשב ומושקע מצביע על המחויבות המקצועית של החברה לשימור העובדים שלה ולהצלחתה.
שיהיה המון בהצלחה!

הכתבה נכתבה בשיתוף מיטב