אחת השאלות הכי ישראליות היא "יש כרטיס מועדון?" אבל מה שהפך ל"גג" באולפן ארץ נהדרת מייצג תעשייה שלמה, שלעתים נדמה שהיא מיותרת, אבל לפעמים נראית כדרך טובה לשרוד את יוקר המחיה. כרטיסי מועדון, או בשפה יפה יותר תוכניות נאמנות, היו במשך עשרות שנים עמוד תווך עבור קמעונאים רבים. כמעט לכל ישראלי יש כרטיס מועדון אחד לפחות בארנק, אם לא שניים, ואם אתם מתעקשים על ממוצע - אז 4.3 כרטיסי מועדון מחזיק הישראלי הממוצע בכיסו, בין אם מדובר בחברות במותגים פרטיים ובין אם בכרטיסי מועדון גדולים כמו "חבר", "אשמורת", "פליי קארד", "לייף סטייל" וכיוצ"ב. וגם אליהם עוד נגיע.
את ההשפעה של מועדוני הלקוחות אנחנו רואים בסל הקניות שלנו, בבואנו להזמין חופשות, אטרקציות לילדים, במיוחד עכשיו בשלהי החופש הגדול, ואפילו בקניית כרטיסים להופעות בארץ. אם תבדקו תגלו שמעטים האנשים שרוכשים כרטיסים לתיאטרון למשל או להופעות מוזיקה במחיר המלא.