הכתבה נכתבה בשיתוף אולימפוס מיזוג אוויר

קבלו את הסיבות הנפוצות ביותר מדוע מזגן לא עובד - דבר ראשון בידקו האם התרמוסטט מוגדר לטמפרטורה ולמצב הנכונים. אם זו לא הבעיה, ודאו שמסנן האוויר נקי ואינו חוסם את זרימת האוויר. סיבה אפשרית נוספת היא דליפת קירור, הדורשת סיוע מקצועי. כמו כן, בדוק אם יחידת המעבה בחוץ נקייה מפסולת וסלילי המאייד נקיים. אם אף אחד מהפתרונות הללו לא עובד, ייתכן שהגיע הזמן להתקשר לטכנאי מזגנים לאבחון נוסף. להתייעצות עם טכנאי מזגנים מוסמך לחצו על הקישור: אולימפוס מיזוג אוויר.

מזגן לא עובד

אתם מנסים להדליק אותו וכלום לא עובד

  1. סיבה ראשונה ונפוצה מאוד (בלי לצחוק להרבה מאוד לקוחות זה קורה): השלט לא מכוון –
    א - אם אתם מדליקים את השלט במצב לא נכון לדוגמא מצב חימום במקום קירור או אורור במקום חימום אז יש מצב שהמזגן לא יתחיל לעבוד בכלל 
    ב – חשוב מאוד גם לדייק בכוון הטמפרטורה של שהשלט הקירור בין 20 -24 ובחימום בין 25-27 מעלות.
  2. סיבה שניה לעיתים מנסים להדליק עם השלט מספר פעמים וכלום לא קורה
    תסכלו על העינית של המזגן ,חייב לדלות נורה אדומה המעידה על זה שמגיע מתח חשמלי למזגן.
    אם היא לא דולקת תיגשו לארון חשמל ותראו אם מפסק המזגן למטה במידה וכן תרימו (זה שהוא קפץ יכול להעיד על תקלה במזגן אם קפץ שוב חייבים טכנאי ) במידה ולא וכל המפסקים למעלה תתקשרו אלינו אתם צריכים טכנאי.

מזגן נוזל

נזילת מים במזגן יכולה להוות ממש סכנה (חשמל ומים לא הולכים ביחד). לעיתים נזילת מים יכולה להיות ממש בעיה לפתרון אבל לרב ניתן לפתור בקלות.

  1. פילטרים סתומים - הדבר הראשון שאתם צריכים לבדוק כאשר מתחילה לכם נזילת מים זה את הפילטרים , כאשר הם סתומים המזגן לא מצליח לינוק אויר הוא יוצר תת לחץ פנימי בתוך היחידה ומתחיל לסחוף אלוי מים מסוללה המאייד ובריכת המים של המזגן וליצור בכך נזילת מים.
    נקו פילטרים.
  2. צינור ניקוז סתום - ידוע שכאשר המזגן עובד הוא מאייד את הלחות שבאויר בתוך המזגן , המים האלו יוצאים החוצה דרך צינור הניקוז ,כאשר צינור הניקוז נסתם מלכלוך של אבק בקטריות שבאים המגע עם המים ואז נוצרת נזילת מים .
    פתרון הוא לגשת לאחר הצדדים של צינור הניקוז לשאוף או לנשוף דרכו עד שמרגישים שהוא חופשי ולא סתום .
  3. סוללה ("הרדיאטור") של היחידה הפנימית מלוכלך וסתום - בדיוק אותן תופעות כמו פילטרים סתומים אבל אותו צריך לנקות בזהירות רבה עם מברשת מלמעלה למטה מבלי לפגוע בצלעות הקירור.

מזגן לא מקרר

  1. יחידה חיצונית סתומה – היחידה החיצונית נקראת מעבה ותפקידה לפלות את החום שמגיע מהחלל המטופל החוצה ,כאשר החום לא נפלט החוצה המזגן יפסיק לקרר כתוצאה מלחץ ראש גבוה.
     
    בהרבה מאוד מקרים לקוחות אוגרים דברים מסביב ליחידה החיצונים או תולים כביסה וסותמים את מעברי האויר ובכך יוצרים קצר אויר והמזגן יקרוס .ודאו כי אין דברים שמפריעים ליניקת האויר או פליטת האויר מסביב למעבה.
  2. סוללת מעבה סתומה – תציצו ביחידה בחיצונית ותראו אם היא מלוכלכת מאבק או כל דבר אחר. במידה וכן היא תגרום למזגן שלכם או לעבוד התפוקה לא טובה וכמו כן לגרות לבלאי גבוע עד לזה שהוא יפסיק לקרר.

    אם היא סתומה תעברו עליה עם מברשת בעדינות עד לזה שתהיה נקיה ניתן לשטוף אותה בצינור מים אבל לא להדליק את המזגן עד שהכל יתייבש כי אם המנוע או הכרטיס בטעות נרטבו ותפעילו עם יכולים להישרף.

אברהם מור טכנאי מזגנים (צילום: יח''צ)
אברהם מור טכנאי מזגנים (צילום: יח''צ)

מזגן מרעיש

מזגן מרעיש יכול להיות גורם מפריע ויכול להעיד על תקלה פשוטה במזגן (כמובן יכול להיות גם תקלה מורכבת). אבחנו את מקור הרעש מהיחידה הפנימית או מהיחידה החיצונית. 

1. יחידה פנימית - אם מקור הרעש מהיחידה הפנימית נשמע כמו סופה עולה ויורדת בדקו את הפילטרים, כאשר הפילטרים סתומים יניקת האוויר מאומצת ולא חופשיה. נקו את הפילטרים אחת לחודש בזמן עבודת המזגן. 

2. יחידה חיצונית 

  1. רעש מהיחידה החיצונית יכול להיבצר מכמה גורמים, ודעו שאין שום דבר שחודר לתוכן (כגון: ענפים, כביסה, דשא, עלים וכו...).  
  2. ודעו שהיחידה החיצונית מפולסת ושאין ברגים משוחררים כאשר היא לא מפולסת ויש ברגים משוחררים נשמעים חריקות וזמזומים.

ריח רע מהמזגן

ריח רע מהמזגן יכול להיות מטרד. ריחות של שתן, ריח ריקבון, ריח של עובש. לעיתים טיפול זה דורש עבודה יסודית ועמוקה (ניקוי עמוק על ידי מכשירים וחומצות מיוחדים). אך ניתן לפתור תופעה זאת גם לבד:

ניקוי סוללת מאייד – סוללת המאייד נמצאת ביחידה הפנימית מתחת לפילטרים במזגנים עיליים ובמזגן מיני מרכזי ביחידה שנמצאת תלויה בתוך הבית  (היא נראת כמו "רדיאטור של רכב").  יש לקחת תרסיסים קוטלי בקטריות, ובזמן שהמזגן כבוי לרסס על הסוללה, להמתין מספר דקות, ולאחר מכן להפעיל את המזגן.

סיכום

לסיכום, היכולת לתקן תקלות נפוצות במזגן בכוחות עצמכם יכולה לחסוך לכם זמן וכסף. על ידי פתרון בעיות באופן עצמאי, תוכלו להימנע מקריאות שירות מיותרות ולהאריך את תוחלת החיים של המזגן שלכם. זכור תמיד לשים את הבטיחות בראש סדר העדיפויות ולהתייעץ עם איש מקצוע אם אתה לא בטוחים או לא נוח לכם עם משימות תיקון כלשהן

* כל הכתוב במאמר זה בגין הוא אינו המלצה ועל אחריות המבצע בלבד.

* על פי חוק חובה להיות בעל רישיון חשמל והסמכה לתיקון מזגנים. ואסור בתכלית האיסור לגעת במוצר חשמלי לאדם שאינו בעל רישיון חשמל ומוסמך לכך.

* אולימפוס אינה לוקחת אחריות ואינה ממליצה לבצע עבודה זאת לבד. במידת הצורך ניתן לפנות לאתר שלנו אולימפוס מיזוג אוויר לצורך קבלת ייעוץ ועזרה.

הכתבה נכתבה בשיתוף אולימפוס מיזוג אוויר