הכתבה נכתבה בשיתוף ילדודס

פתרונות חכמים לימי חופש לילדים 
החורף מתקרב ואיתו פחות יוצאים לשחק בחוץ וכאשר יש חופש מהמסגרות החינוכיות, ואתם ההורים מודאגים שהילדים יצפו זמן רב מדי במסכים או יסתובבו בבית משועממים? יש לנו את הפיתרון האידיאלי בשבילכם! בחנות המקוונת של ילדודס תוכלו למצוא מגוון גדול מאד של משחקים וצעצועים המותאמים לסוגים שונים של פעילויות.

באמצעות רכישה חכמה תוכלו לתכנן מראש פעילויות ערכיות, חינוכיות ומועילות לכל יום מימי החופשה ובדרך זו להביא לצימצום הצפיה במסכים, לשפר את המיומנויות הקוגניטיביות, המוטוריות והחברתיות של הילדים ולאפשר להם פעילות כייפית, מהנה וספורטיבית מחוץ לבית. אז כדי שהילדים לא יבלו את חופשת החנוכה כשהם רובצים על הספה ומשועממים, היכנסו עוד היום לאתר ילדודס ובחרו בפעילויות המועדפות עליכם. 

ילדודס – חנות צעצועים עם משחקים לכל גיל
ילדים מאד אוהבים לשחק, ולא סתם. המשחקים חשובים מאד להתפתחות שלהם מאחר ודרך המשחק הם לומדים על העולם שבו הם חיים ברבדים רבים:

  • עולם של תוכן – משחקים חינוכיים רבים מציעים עולם רחב של תוכן על עולם החי, על הערכים שלפיהם אנו חיים, על ההיסטוריה, האמנות, האדריכלות ועוד כגון משחקי טריוויה, אסטרטגיה, פאזלים ומשחקי רביעיות. 
  • שיפור מיומנויות חברתיות – ילדים לומדים מיומנויות חברתיות חשובות באמצעות משחקי קופסא, משחקי כדור או משחקי תפקידים עם חברים, כמו למשל כיצד להמתין לתורם בסבלנות, כיצד לעמוד בכללי המשחק, לשתף פעולה, לקבל החלטות משותפות וכדומה. 
  • שיפור הקשר המשפחתי עם האחים וההורים – באמצעות משחק עם ההורים והאחים, בין אם זה משחק קלפים או משחק בחצר, מעמיק הילד את קשריו עם בני משפחתו ומביא ללכידות המשפחה וליחסים טובים יותר בין אחים. 
  • שיפור מיומנויות קוגינטיביות – כל משחק, גם אם הוא הפשוט ביותר, נועד לאמן את המוח. קבלת ההחלטות, זריזות המחשבה, עושר לשוני, עושר תרבותי, כל אלו מחזקים מאד את היכולת של הילד ללמוד דברים חדשים במהירות, לעבד וליישם אותם. 
  • שיפור מיומנויות מוטוריות – בין אם במשחק צריך לרוץ, לקפוץ או לדלג ובין אם מדובר בהשחלת חרוזים או צביעה באמצעות האצבעות, מושג שיפור משמעותי במיומנויות המוטוריות השונות לרווחת הילד ולפתיחת עולמות חדשים של יצירה, אמנות, מרקמים וטכניקות שונות. 
  • ביטחון עצמי ודימוי עצמי – הצלחה בעת משחק כמו למשל ניצחון במשחק, הכנת יצירה יפה שתהיה תלויה בגאווה, סיפוק מהצלחה מפתרון משימה וכן הלאה, תורמים רבות לביטחון העצמי ולדימוי העצמי של הילד, וכמובן ששבחים ופרסים יכולים לחזקם אף יותר. 

מה לבחור מתוך השפע האדיר?
בחנות המקוונת תוכלו למצוא שפע אדיר של צעצועים, אביזרים ומוצרי הנעלה לפעוטות וילדים, לקנות קנייה אחת חכמה ומרוכזת לכל המשפחה ולחסוך בזמן ובכסף, להלן כל מה שתוכלו למצוא באתר:

  • בובות ואביזרי בובות
  • משחקי קופסא 
  • מותגים ושמות גדולים מעולם הצעצועים 
  • צעצועים על גלגלים 
  • צעצועים עם שלט רחוק
  • צעצועים לתינוקות 
  • אמנות ויצירה 
  • נעלים לילדים ופעוטות

בחנות המקוונת תוכלו למצוא שפע אדיר של צעצועים, אביזרים ומוצרי הנעלה לפעוטות וילדים (צילום: FREEPIK)
בחנות המקוונת תוכלו למצוא שפע אדיר של צעצועים, אביזרים ומוצרי הנעלה לפעוטות וילדים (צילום: FREEPIK)

הבחירה בצעצועים ובמשחקים צריכה לשקף את הרצונות וההעדפות של הילד, המיומנויות שצריך,  לחזק, ההתאמה לגיל וליכולת וגם לתקציב. להלן מספר המלצות חמות לימי החופש ולכל יום אחר:

משחקי בובות 
בובות נחשבות למשחק עתיק יומין הן לבנים והן לבנות. הרבה לפני שנולדו ברבי וחברותיה, ילדים וילדות שיחקו בבובות בד ועץ שנתפרו והוכנו באהבה על ידי הוריהם. הבובות משמשות להרגעה עצמית על ידי חיבוק הבובה ותחושת המגע שלה, להפנמת תפקידים חברתיים, לעורר אמפטיה, רגישות וטיפול בקטן ממך, אך גם למשחקי אסטרטגיה ומלחמה. הבובות יכולות גם ללבוש דמות, ניתן לספר עליהן סיפור ולתאר את קורותיהן, ניתן לתת להן שם ולהפוך אותם לבני לוויה כדי להפיג בדידות או עצב אך גם לחלוק איתן רגעים שמחים. 

משחקי קופסא 
פאזלים, משחקי קלפים, משחקי רביעיות, משחקי התאמות, אסטרטגיה, פתרון בעיות או טריוויה, משחקי הקופסא מלהיבים ומרגשים בכל פעם מחדש עם משימות חדשות, אתגרים חדשים, ואינסוף דרכים ליהנות. כל המשחקים מומלצים לשעה של אתגר שכלי ואימון התאים האפורים. 

משחקי יצירה 
משחקי היצירה מיועדים לשתי מטרות עיקריות – לביטוי יצירתי ולשיפור מיומנויות מוטוריות עדינות. באמצעות העשרת הדמיון, פיתוח היצירתיות וחשיפה למרקמים, ריחות וצבעים ניתן לפתוח בפני הילד עולמות חדשים של פעילות מהנה וכיפיית. ניתן לצבוע בטושים וצבעים, לכייר בפלסטלינה או בחימר צבעוני, להשחיל חרוזים, לנעוץ נעצי משחק ולגלות עולם שלם של יצירה. 

צעצועים על שלט רחוק 
ילדים אוהבים מאד מכוניות או רחפנים שמונעים בשלט רחוק, ואת הפעילות הזו ניתן לבצע באויר הצח בגינה או בפארק. ניתן לרוכשם בבודדים וניתן גם לרכוש שניים או שלושה מהם ולבצע תחרות תמרונים.  זוהי פעילות גופנית ושכלית בו זמנית של תיאום עין יד, זריזות, מחשבה מהירה, פיתוח תחרותיות בריאה, אסטרטגיה ויוזמה. 

צעצועים על גלגלים 
צעצועים על גלגלים כגון אופניים, קורקינטים, תלת אופן או אופני אימון מפתחים את המוטוריקה הגסה של הילד, יציבות, תיאום וקורדינציה, מחזק את השרירים ואת היציבה, וכמובן שפעילות גופנית באויר הצח רחוק מן המסכים הינה בריאה ביותר עבור הילד המתפתח. 

ביחד או לבד?
כאשר אתם מגיעים לבחור עבור הילד צעצועים ומשחקים, חשוב לשלב גם משחקים שאותם הילד יכול לשחק בעצמו ולפתח את העצמאות שלו ואת היכולת שלו להפעיל את עצמו בלי תלות באחרים, אך מנגד גם לבחור משחקים שאותם ניתן לשחק עם אחים, חברים וגם איתכם, ההורים. שעת משחק עם הילד תורמת רבות לבטחון העצמי שלו, מחזקת את הקירבה ביניכם ומעמיקה את הקשר ביניכם. הילד צובר חוויות וזכרונות נעימים ואתם משתחררים מטרדות היומיום לרגעים קסומים שלא חוזרים. 

מתנות לימי הולדת וימים מיוחדים
באמצעות החנות המקוונת תוכלו לרכוש רכישה חכמה, חסכונית ומרוכזת של מתנות לימי הולדת עבור הכיתה או עבור המשפחה ולחלקם ברגעים המתאימים. את המתנה ניתן להעניק ביום הולדת או ביום מיוחד, כפרס או כתמריץ. בדרך זו תוכלו לנהל בחוכמה רבה יותר את התקציב המשפחתי ולא להגרר אחרי 'תקנו לי, בא לי, אני רוצה את...' אלא הכל יהיה שמור בארון ויישלף משם ברגע שבו אתם תחליטו מתי זה מתאים.

ניתן לאחסן משחקים קטנים לנסיעות, בועות סבון, טושים צבעוניים וחוברות עבודה, פלסטלינה וחימר צבעוני, בובות קטנות או הפתעות מגניבות כדי לשמח ולבדר את הילדים בדיוק כשאתם צריכים לעשות שיחת טלפון חשובה מהעבודה, או שהטיול שתיכננתם נדחה בגלל גשם. בדרך זו תמיד תהיו מוכנים לכל שעה פנויה בלי להתפשר על עוד שעה של מסכים או שיעמום, וגם להפתיע את הילדים במשהו משמח במיוחד שישפר מייד מצב רוח עגום. 

הכתבה נכתבה בשיתוף ילדודס