כבר 50 שנה שמתקיימת בבולוניה שבאיטליה תערוכת הקוסמטיקה "קוסמופרוף" (Cosmoprof), שמעניקה פלטפורמה בינלאומית לתעשיית הקוסמטיקה והבריאות ומאגדת בתוכה תחומים שונים של תעשיית היופי: בשמים, מוצרים טבעיים, אריזות, מכונות, חומרי גלם, יופי וספא, שיער וציפורניים. מספר עצום של מציגים ומבקרים הופכים את האירוע הזה, שנה אחר שנה, לאירוע החשוב ביותר בענף, שבו אנשי מקצוע ומקבלי החלטות נפגשים כדי לפתח את עסקיהם. 
 
כדי להגיע לתערוכה, שנערכה לאחרונה במשך ארבעה ימים, הרחקתי עד פתיתי השלג של העיר האיטלקית היפה, ושם התבשרתי על החידושים בתחום הקוסמטיקה לשנת 2018. בתערוכה מציגות מאות חברות מעשרות מדינות שונות, ובהן גם חברות ישראליות שמובילות בתחום מבחינת תעוזה, טכנולוגיות ורעיונות חדשים שקרוב לוודאי ינסו הסינים והקוריאנים לחקות בשנים הבאות.

ללא ספק, החברה שגנבה את ההצגה בתערוכה השנה הייתה “לאונרדו קוסמטיקה”, שהציגה חידושים בתחום מכונות להסרת שיער וגרמה לכך שאפילו קניינים מלבנון, כווית והודו סגרו עמה עסקאות והזמינו ממנה מכונות. "לאונרדו" השיקה גם ליין קרמים חדש, שכולל מגוון תכשירים מתקדמים לצרכים שונים, ובהם הענקת לחות עשירה, טיפוח עור הפנים, ניקוי עמוק ויסודי ותכשירי אנטי־אייג’ינג, מיצוק והצערת העור. בין היתר, בסדרה אפשר למצוא סבון פנים המנקה את העור בעדינות, פילינג בעל פעילות משולשת, קרם הזנה ללילה המכיל לחותנים ופפטידים, קרם עיניים איכותי המפחית נפיחות, כהויות וקמטוטים, וסרום המכיל חומצה היאלורונית וויטמינים חיוניים (את המוצרים אפשר להשיג אצל קוסמטיקאיות מובחרות של חברת "לאונרדו", בעלות של 150־400 שקלים למוצר). 


מוצרים של “לאונרדו קוסמטיקה". צילום: יח"צ
מוצרים של “לאונרדו קוסמטיקה". צילום: יח"צ


החברה הישראלית NOON Aesthetics השיקה בתערוכה את המוצר "דאבל ווייט" (Double White), שנבחר כאחד הפיינליסטים בתחרות מוצרי טיפוח העור המצטיינים ב"קוסמופרוף 2018". מדובר במוצר מערכתי מקיף לטיפול הבהרה אינטנסיבי לעור הפנים. "דאבל ווייט" משלב בתוכו שתי שפופרות של קרמים מתקדמים, שביחד מאפשרים קבלת תוצאות טובות להבהרת עור הפנים, טיפול בכתמים, קבלת גוון אחיד והגנה מרדיקלים חופשיים. שפופרת A מכילה ויטמין C בנגזרות מתקדמות ויציבות ובריכוז גבוה של 11%, ושפופרת B מכילה חומצה אזלאית בריכוז של 20%. שילוב זה מאפשר את קבלת התוצאות הטובות ביותר ללא כל גירוי או תופעות לוואי (להשיג אצל קוסמטיקאיות מורשות בעלות של 416 שקלים). 

"דאבל ווייט" של NOON Aesthetics . צילום: יח"צ
"דאבל ווייט" של NOON Aesthetics . צילום: יח"צ


Secret of Youth היא חברה המייצרת מוצרים דרמו־קוסמטיים להקלה על סימפטומים של עור שמן ובעייתי ועד לעור יבש ומגורה, תוך שימוש במרכיבים האקטיביים שמופקים מפירות וירקות, ובעלי אחוז טבעיות אשר מגיע עד ל־99%. ב"קוסמופרוף 2018" הציגה החברה את “רינקס” (WrinkX) – מוצר המוחק קמטים קלים מעור הפנים בתוך כמה דקות ובעל מנגנון לתוצאות ארוכות טווח בשימוש יומיומי. "רינקס" מכיל 30 מרכיבים שונים (חלקם הגדול טבעיים) והוא בעל טכנולוגיה מתקדמת שלא כוללת דבקים שונים למיניהם. בכך המוצר מונע כתמי אבקה לבנה לאחר המריחה וחוסך את הצורך בשימוש במייק־אפ או בקרם פנים כדי להסתיר את הכתמים הלבנים. אחד המרכיבים הבולטים שנמצא בפורמולה מחקה את אפקט הבוטוקס בצורה קוסמטית, ומאפשר תוצאה נאה ללא שימוש במוצרים חודרניים (350 שקלים). 

“רינקס" של Secret of Youth . צילום: יח"צ
“רינקס" של Secret of Youth . צילום: יח"צ



התאמה אישית

חברת Synoia שהציגה בתערוכה היא זו שפיתחה ומשווקת את המכשיר WISH PRO, מכשיר חדשני לשימוש מקצועי בקליניקות ובסלוני יופי, לצורך טיפול פנים באמצעות קפסולות שפותחו בחברה ומכילות חומרים קוסמטיים מתקדמים. המכשיר פועל בטכנולוגית MIT –  Magnetic Infusion Technology ומאפשר מגוון טיפולי פנים רחב לכל סוגי ומצבי העור, כאשר לפי סוג הטיפול מותאמת קפסולה ייחודית. בשילוב הטכנולוגיות במכשיר ישנה החדרה יעילה של החומרים הפעילים. המוצר אינו פולשני, בטוח לשימוש ונותן תוצאות מיידיות של חידוש העור בתוך 15 דקות.
 
גם בתחום הקוסמטיקה צמח הקנאביס לא נשאר מאחור. חברת The Organic Hemp Line השיקה סדרת מוצרי טיפוח על בסיס שמן טבעי עתיר סגולות, המופק מזרע ההמפ (צמח הקנאביס). כל החומרים במוצרים אלו מגיעים ממקורות טבעיים ואורגניים, כולל אריזת הבמבוק. בחברה מגדירים את שמן ההמפ כאחד מאוצרות הטבע, ומציינים שהוא היחיד בעל האיזון המושלם בין אומגה 3 ולאומגה 6, המכילים 21 סוגים שונים של חומצות אמינו עם שלושה סוגים של חומצות שומן החיוניות לעור. 
 
קפסולה של WISH PRO של Synoia. צילום: יח"צ
קפסולה של WISH PRO של Synoia. צילום: יח"צ


ויש שני טרנדים שאנחנו מהמרים שיתפסו תאוצה בשנה הקרובה: הראשון הוא טכנולוגיה של התאמה אישית. אם בעבר הלא רחוק היינו מסתפקים בקרם שמתאים לעור שלנו, שהיה מסתכם פחות או יותר בעור “יבש” או “שמן”, הטכנולוגיה תופסת מקום והופכת את העניין להרבה יותר מורכב. בקרוב, לפי "קוסמופרוף 2018", לכל קוסמטיקאית יהיה מסך חכם שימפה את עור הפנים וינתח אותו בצורה מורכבת הרבה יותר. המסך ילמד אותנו מה חסר לעור שלנו, ממה רצוי שנפחית (שמש, למשל) ואיזה טיפול הוא ייעודי לסוג העור שלנו. 

הטרנד השני הוא דבש, שילך ויתפוס מקום של כבוד גם בתחום הקוסמטיקה. דבש ונגזרותיו הם חומר גלם מעולה לעור, ואפשר להפיק ממנו אינספור מוצרים: קרמים, שמנים, סבונים ועוד. אז נכון, קיימים בשוק מוצרים על בסיס דבש, אבל מסתמן שבשנים הקרובות הדבורים יתפסו חלק מרכזי יותר בתעשיית הקוסמטיקה, וסגולותיו של הדבש יעזרו לעור שלנו להיראות טוב יותר.