התחרות בין חברות התעופה על הקווים בין נמל התעופה בן גוריון ליעדים בסין מתרחבת. חברת התעופה הסינית ס'צואן איירליינס, הודיעה היום (שלישי) כי תתחיל לטוס לישראל החל מהחודש הבא. החברה תפתח קו ישיר נוסף בית נתב"ג לסין – למצ'נגדו, בירת חבל ס'צואן, שסמל ההיכר שלה הוא דובי הפנדה. ואכן, על חלק ממטוסי החברה מתנוססים ציורים ססגוניים ובמרכזם איור של דוב הפנדה. החברה הסינית תקבל ממשרד התיירות מענק של כחצי מיליון אירו לשנה הקרובה, הניתן לכל חברת תעופה הפותחת קו טיסות ליעד חדש.



החברה הסינית שטסה לכ-270 יעדים ברחבי העולם והצי שלה מונה כ-130 מטוסים, מציעה טיסה בין נתב"ג למ'צנגדו במחיר של החל מ-599 דולר במחלקת תיירים וכ-1,400 דולר במחלקת עסקים. החברה גם מציעה טיסות המשך ללא תוספת כספית לבייג'ינג, שנגחאי וגואגנז'ו.



משך הטיסה בין נתב"ג למצ'נגדו יהיה הקצר ביותר בטיסות לסין והוא יעמוד על 8 שעות ועשרים דקות. החברה הסינית תפעיל בשלב הראשון שתי טיסות שבועיות בקו – בימים ראשון ורביעי. הטיסות מנתב"ג ימריאו בשעה 15.35 וינחתו בשעה 6.00 והטיסות לארץ ימריאו ב-2.15 וינחתו ב-7.35. בשלב הראשון החברה תפעיל בקו את מטוסי האיירבס A330, הכולל 277 נוסעים במחלקת תיירים ו-24 נוסעים נוספים במחלקת עסקים.



כניסתה של ס'צואן איירליינס מגבירה את התחרות בקווים לסין, על רקע הגידול המתמיד באנשי עסקים ותיירים סינים המגיעים לארץ. חברת התעופה היינאן איירליינס, המיוצגת בישראל על ידי טל תעופה, מפעילה 10 טיסות שבועיות בין נתב"ג לג'ייג'ינג, שנגחאי וגואגנז'ו. חברת התעופה פאסיפיק איירליינס טסה בין נתב"ג להונג קונג ומשם ליעדי המשך בסין. גם חברת אל על מפעילה טיסות ישירות לסין ולהונג קונג.