ישנם עסקים אשר כמות הרווח החודשית שלהם מתבססת על קהל לא קבוע ונדרשים להשקיע משאבים רבים בפרסום והגעה לקהל רחב, במטרה שחלק מהקהל שנחשף לתוכן הפרסומי יגיע לעסק או יזמין את שירותיו.


במקרה של עסקים קטנים, במיוחד עסקים שנמצאים בתחילת דרכם, אין תקציבי פרסום ראשוניים גבוהים. ניתן להצליח לחשוף את העסק לאלפי לקוחות באמצעות פרסום העסק ברשת באופן חינמי. אחד האתרים המוכרים ביותר המעניקים פרסום חינמי הוא אתר B144.



דרכים לפרסום העסק
פרסום העסק הוא תהליך לא קל הלוקח שעות רבות ביום של חיפוש אתרי פרסום חינמיים, חשיבה על כתיבת התוכן שיופיע במודעה ועל הרושם שהעסק רוצה להשאיר אצל אותם לקוחות פוטנציאליים. על מנת לעזור לכם לפרסם את העסק שלכם בקלות, ריכזנו עבורכם 5 דרכים בהם תוכלו לפרסם את העסק ברחבי הרשת:



רישום העסק במגוון אינדקסים
על ידי פעולות פשוטות כמו רישום העסק באינדקסים חזקים, תוכלו לחשוף את העסק שלכם למאות גולשים מידי יום המתעניינים בשירות אותו אתם מציעים. אנו ממליצים לכם להירשם ולהקים פרופיל עסקי באתר B144 הידוע כאינדקס העסקים הגדול ביותר והכי פופולארי בישראל. בעת רישום העסק בחרו בקטגוריות הרלוונטיות ורשמו מידע אודות העסק. כאשר אתם רושמים אודות העסק, נסו לחשוב מה אתם בתור לקוח הייתם רוצים לשמוע ובאיזה טון כתיבה כדאי לכתוב. למשל, בתור לקוח המחפש הזמנת שווארמה הייתי רוצה לדעת כמה זמן העסק קיים, באילו מרכיבים הוא משתמש להכנת המנה, מה המחיר לכל מנה ומנה, כמה זמן לוקח עד שהמשלוח בדרך כלל מגיע וכן הלאה. במידה שיש לכם אתר לעסק או דף עסקי בפייסבוק או באינסטגרם, תוכלו לצרף קישור אליו.


דרכים לפרסום העסק   ( צילום אינג אימג' )
דרכים לפרסום העסק ( צילום אינג אימג' )


פתיחת דף עסקי בפלטפורמת פייסבוק
אם אין לכם דף עסקי המייצג את העסק שלכם בפייסבוק זה הזמן לפתוח אחד. כיום אנו חיים בעידן דיגיטלי בו אנשים אוהבים להעלות תמונות ולתייג מקומות בהם היו. אם יהיה לכם דף עסקי לקוחות שהיו אצלכם יוכלו להעניק חוות דעת ולתייג אתכם בתמונות של המוצר. מלבד זאת, עליכם יהיה להעלות פוסטים עם איכות ויזואלית טובה ובעלי ערך מוסף לגולש, כדי שלקוחות פוטנציאליים יראו כי אתם עסק מקצועי. לדוגמה, אם אני עסק לנעליים אורתופדיות, אני אוכל להעלות תמונות של המדרסים השונים ולשתף את העוקבים של העסק בתוכן כמו, דרכים לבחור את הנעל הטובה עבורם, מה ההבדלים בין סוגי המדרסים השונים, האם מומלץ לקנות נעלי עקב אורתופדיות או להוסיף מדרס לנעלי עקב קיימות? וכן הלאה. תוכן זה יעניק לגולש תחושה שאתם מבינים על מה אתם מדברים ובמה אתם מתעסקים, וברגע שיצטרך שירות אותו אתם מעניקים יפנה אליכם מבלי לברר בעסקים אחרים. אם אתם עסק שמוכר מוצרים תוכלו לפתוח חנות ב-Marketplace של פייסבוק, בו משתמשי האפליקציה יוכלו לצפות במוצרים שאתם מציעים ובמחירים שלהם.



פתיחת עמוד אינסטגרם
עקבו אחרי אנשים המשתמשים בהאשטגים ברלוונטים לעסק שלכם על מנת לחשוף את העסק לעוד לקוחות פוטנציאליים. העלו תמונות וסטוריז כדי שהמשתמש יראה פעיל ואנשים יוכלו להתרשם ולדעת מה תחום ההתמחות של העסק. הרבה פעמים דוכן גלידות מעלה תמונה של גלידה מגרה וגורם ללקוחות רבים לנהור לאותה גלידריה. מומלץ לעלות כמה שיותר סטוריז לעמוד האינסטגרם מכיוון שהוא נצפה בכמות פעמים גבוהה הרבה יותר מהפיד העסקי.



יישום העסק בגוגל מפות
תוכלו להכניס את העסק שלכם לגוגל מפות על ידי רישום ל-Google My Business. כיום הפלטפורמה היא חינמית ומעניקה לאנשים המסתכלים על מפה המציגה את הרחוב בו העסק שלכם ממוקם לראות אותו, לקרוא עליו ולהתרשם מהמראה שלו. הגולשים יכולים לראות את שעות פעילות העסק, אתר אינטרנט שלו, טווח מחירים וכתובת מדויקת.



הרשמה לאינדקסים חינמיים
כמו שנאמר בהתחלה, הרשמה לאינדקסים היא דרך נהדרת להיחשף לקהל הלקוחות שדורש את ההתמחות שלכם. דרך טובה יותר להיחשף ולחסוך בהוצאות פרסום היא להירשם לאינדקסים חינמיים. תוכלו לבצע רישום עסק בחינם באתר B144. באמצעות הרישום העסק שלכם יוצג לגולשים רבים מידי יום ותגיעו ללקוחות חדשים.