יממה שחורה בארה"ב: אבל במעצמה, שהפכה למוקד התפרצות המגיפה המשמעותי ביותר ברחבי העולם. מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, הודיע היום (חמישי) על 799 קורבנות נוספים כתוצאה מנגיף הקורונה במהלך היממה האחרונה. 

מניין הנפטרים במדינת ניו יורק עומד כעת על יותר מ-7,000 בני אדם. עוד ציין קואמו בהצהרה שהעניק לכלי התקשורת כי הרשויות יתקשו להתמודד עם המצב, במידה ויחול שינויי מדינויות, בראשם שינוי בהנחייה על הפסקת הבידוד החברתי. 

הקורונה בארה''ב (צילום: רויטרס)
הקורונה בארה''ב (צילום: רויטרס)

בצירוף הנתונים החדשים, מספר מקרי המוות המקושרים למחלה במעצמה עומד נכון להיום על 15,700 בני אדם. מוקדם יותר השבוע, התבטא בכיר במערכת הבריאות במדינה והזהיר כי המגיפה עומדת להגיע לשיאים חדשים בתקופה הקרובה. עם זאת, מצא מקום לטיפת אופטימיות ואמר לרשת החדשות פוקס: "השבוע הקרוב יהיה הקשה והעצוב ביותר בחייהם של אמריקאים רבים, אך יש אור בקצה המנהרה , זאת במידה וכולם יפעלו לפי ההנחיות בחודש הקרוב". 

בצל ההחמרה במצב, הודיע הממשל על הידלדלות במאגרי הציוד הלאומיים, הכוללים ציוד רפואי ובתוכו ציוד מיגון ומכונות הנשמה המיועדים לעת משבר. זמן קצת לאחר מכן, הודיע הבית הלבן על הגדלת התקציב למאבק בהתפשטות הנגיף, וכן על הקצאת 250 מיליארד דולר נוספים לתכנית שיקום כלכלית לעסקים קטנים, זאת לאור פרסום נתוני אבטלה יוצאי הדופן, המצביעים על 16,780,000 מחפשי עבודה חדשים בשל המשבר. 

קורונה בארה''ב (צילום: gettyimages)
קורונה בארה''ב (צילום: gettyimages)

לצד הדיווחים העגומים, גורמים בכירים אחרים במדינה מביעים דווקא תקווה לשיפור במצב בתקופה הקרובה. לפי אותם מומחים, המגיפה בארה"ב קרובה לשיאה, זאת לפי השתטחות בעקומת החולים ברחבי המדינה, המתבטאת, לפיהם, בירידה במספר המתאשפזים החדשים בבתי החולים.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, מסרב נכון לעת הזו להכריז על סגר כללי ברחבי המדינה כולה. בתוך כך, מוקדם יותר השבוע, מתח הנשיא ביקורת חריפה על ארגון הבריאות העולמי ביחס להתנהלותו בתפעול משבר הקורונה. טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הארגון נכשל חרוצות בטיפול במגפה, ואף האשים כי "הארגון בעד סין, למרות שהוא ממומן ברובו על ידי ארה"ב". 

קורונה - שאלות ותשובות