הכתבה נכתבה בשיתוף חברת השיווק הדיגיטלי אנגורה מדיה

שיווק לדוברי רוסית, גם בישראל, נחשב לנישה ייחודית בה מתעסקים רק "יחידי סגולה" דוברי השפה. אבל למעשה, עם כלי השיווק והפרסום המתקדמים של ימינו, הרבה יותר קל להגיע ל-1.2 מיליון דוברי רוסית בישראל, לצד כ-100 מיליון דוברי רוסית ברוסיה וברחבי העולם.
 
שוק eCommerce של 26 מיליארד דולר
שוק הקניות המקוונות ברוסיה עמד ב-2019 על שווי של 26.4 מיליארד דולר, לפי נתוני ארגון AITC במדינה. מעל 40% מבני 16 עד 55 דוברי רוסית ביצעו רכישות אונליין ב-2019; שליש מהם באמצעות מכשיר נייד. החל ממרץ 2020, פרוץ משבר הקורונה, חלה עלייה שבועית של 11% בכניסות לאתרי סחר ברוסית.
 
אין ספק שניתן לפרסם לדוברי רוסית במגוון הפלטפורמות המוכרות לנו, כגון גוגל או פייסבוק; אבל ההבדל החשוב ביותר טמון בעובדה שאף אחת מהחברות הללו לא ממוקדת בקהל הצרכנים דובר השפה. הפרסום לדוברי רוסית בגוגל ובפייסבוק הוא "על הדרך".

פוטנציאל ההגעה למיליוני לקוחות דוברי רוסית הוא אדיר, ובייחוד כאשר משתמשים בכלים ייעודיים שנבנו מתוך הבנה של הצרכן דובר השפה. היכולת להגיע לדוברי רוסית בכל העולם, ולא רק ברוסיה עצמה, משחקת כאן תפקיד חשוב ביותר; לכן מומלץ להשתמש בפלטפורמות שמלכתחילה פותחו מתוך היכרות עם דוברי השפה.

מכיוון ששיווק אפקטיבי מתחיל היכן שנמצא קהל היעד, אנשי השיווק חייבים לפרסם בפלטפורמות המתאימות. לדוגמה: מנוע החיפוש המוביל לדוברי רוסית הוא Yandex ולא גוגל; הרשת החברתית המובילה היא vKontakte ולאו דווקא פייסבוק; Odnoklassniki ("חברים לכיתה") הוא אחד מאתרי התוכן המובילים במדינה וכן הלאה.

למה דווקא פרסום ב-Yandex?
יאנדקס הוא מנוע החיפוש המוביל ברוסיה, והוא למעשה השער העיקרי לדוברי רוסית בכל העולם (כולל ישראל). הנה כמה נתונים שיעשו לכם שכל:

  • חברה מבוססת בנאסד"ק בשווי 15.8 מיליארד דולר נכון ל-2019.
  • 114 מיליון משתמשים מדי חודש בדף הבית ובשירותי החיפוש.
  • מעל 3 מיליארד ביקורים בחודש עם זמן שהייה ממוצע של 11 דקות.
  • המנוע של יאנדקס אוחז ב-58% משוק החיפושים ברוסיה.

בדיוק כמו גוגל, פייסבוק ושאר ענקיות הטכנולוגיה, מערכת הפרסום הממומן Yandex Direct מציעה מגוון אמצעים מתקדמים לשיווק אפקטיבי.

באמצעות אלגוריתמים מתוחכמים, בינה מלאכותית וכמויות דאטה גדלות והולכות, ניתן לטרגט מיליוני משתמשים דוברי השפה באמצעות מודעות חיפוש, באנרים / דיספליי, רימרקטינג, בניית קהלים, מודעות מובייל, וידאו, טרגוט מבוסס מיקום ועוד.

בנוסף ניתן להשתמש במגוון כלים כגון Yandex Metrica לצורכי מדידה, מעקב ויצירת דוחות. הכלי החינמי הזה הפך למתחרה רציני של גוגל אנליטיקס בשנים האחרונות, ובין היתר מציע גם מפות חום וקליקים (פיצ'ר שלא קיים בגוגל נכון להיום).

ראוי לציין שיאנדקס מנהלת גם אופרציה של ארנקים וירטואליים, המאפשרים רכישות מיידיות ללא עיכובים. ה-eWallets הם חלק ממערכת תשלומים שנקראת Yandex Money המספקת רשת תשלומים מאובטחת, כרטיסים בנקאיים, הלוואות ועוד.

אז איך מגיעים תכלס לקהל דובר רוסית בארץ ובעולם? 
פותחים חשבון Yandex Direct ומתחילים לפרסם. ניתן לקבל קופון בשווי 200 דולר עבור חשבונות פרסום חדשים, וליהנות מטווח הגעה אדיר לעשרות מיליוני בני אדם בעולם. כמו כן ניתן לקבל גם שירותי תמיכה מנציג יאנדקס, לצורך היכרות עם המערכת ותפעולה.

הכתבה נכתבה בשיתוף חברת השיווק הדיגיטלי אנגורה מדיה