הכתבה נכתבה בשיתוף חברת "Yellow"

פולי קפה למכירה זמינים בכל פינה, וכל מה שצריך לעשות זה לבחור את הסוג המועדף עליכם. כמו שיש תערובות קפה מועדפות, לכל חובב קפה יש גם את הדרך המדויקת שבה הוא אוהב את האספרסו שלו - ארוך, קצר, כפול ועוד. אבל איך מבדילים ביניהם?

 אספרסו רגיל, סולו, קצר - שמות שונים לאותו הדבר
 אספרסו קצר הוא הגרסה הקלאסית של המשקה, שמזוהה עם בתי קפה איטלקיים. מדובר ב-30 מ"ל של אספרסו, שמעליו שכבה דקה של קצף קפה עדין וארומטי הקרוי "קרמה". הקרמה היא מיצוי של השומן הקיים בפולי הקפה, והיא הכרחית כדי להעניק לאספרסו את טעמו המעודן.  כדי להכין אספרסו קצר נדרשת כמות של כ-8 גרם של קפה קלוי וטחון. ניתן לרכוש את הקפה כשהוא טחון מראש, אך מביני עניין יעדיפו לרכוש פולים שלמים ולטחון אותם בבית. פולי קפה למכירה ניתן למצוא היום במגוון של רשתות שיווק.

אספרסו ארוך - כשרוצים שלוק אחד יותר
אספרסו ארוך, הקרוי באיטלקית Lungo הוא גרסה של אספרסו שיש בה קצת יותר נפח. על מנת להכין אספרסו ארוך מקובל לחלוט את הקפה עם תוספת של כ-45 מ"ל מים, לאלו שמקפידים על הוראות מדויקות. בארץ רבים פשוט מוסיפים מים לספל עד שהוא מתמלא. גם באספרסו ארוך חשוב שתהיה קרמה. על מנת להכין אספרסו ארוך, לפעמים משתמשים בקפה שטחון בצורה גסה יותר, כדי להביא למיצוי טוב יותר של הטעמים.

כפול - יותר קפאין באותה כמות משקה
ההבדל בין ארוך לכפול הוא ההבדל המהותי ביותר כשמדברים על אספרסו. בעוד אספרסו ארוך מכיל יותר מים על אותה כמות קפה, אספרסו כפול מכינים (ניחשתם נכון) עם מנת קפה כפולה. לאספרסו המחוזק מוסיפים כ-60 מ"ל מים רותחים.

אמריקנו - ארוך יותר, מרוכז פחות
האמריקנו הוא תוצאה של מפגש בין תרבויות. האמריקאים שהגיעו לאיטליה במהלך מלחמת העולם השנייה לא הצליחו להתחבר לתרבות הקפה המקומית, וביקשו קפה שדומה לזה המוגש בדיינרים האמריקאים. במקום שוט אספרסו מרוכז, הם העדיפו משקה מדולל יותר שאפשר ללגום לאורך זמן - וכך נולד האמריקנו. מדובר בעצם בשוט של אספרסו עם מים חמים, שמוגש בספל גדול. לאמריקנו מוסיפים לעתים חלב חם או קר.

אם תשאלו חובבי קפה מושבעים, הם יוכלו לספר לכם בדיוק איך הם אוהבים את האספרסו שלהם, וגם מה זה אומר עליהם כבני אדם. עם זאת, בסופו של דבר, אספרסו הוא טעם נרכש, ורק אחרי שמנסים כמה סוגים אפשר לדעת מה הכי מתאים לכם. כיום ניתן בקלות לרכוש מכונת אספרסו ביתית או מקינטה, למצוא מקום שמציע פולי קפה למכירה - ולהתחיל להתנסות. 

הכתבה נכתבה בשיתוף חברת "Yellow"