אנו נעמיס את המכונית המשפחתית ונצא לטבע כדי ליהנות ממנו או לאחד מאלפי צימרים. ואם לא נסתפק בצימר אז יש גם פתרונות אחרים שישכיחו מאיתנו לפחות לכמה ימים את הקורונה ויאפשרו לנו להחזיר לעצמנו את האוויר למפרשים.

אם לא חופשה בחוץ לארץ, למה שלא ננסה חופשה בישראל
הקורונה כאן ונכון לעכשיו, הסיכוי שלנו לנפוש במדינה אחרת כפי שהתרגלנו בשנים האחרונות נמוך למדי. כדי להבין מה מותר לנו ומה אסור, לאן אנחנו יכולים לטוס ולאן לא, חשוב להבין את כל נושא המדינות הירוקות והמדינות האדומות. העיקרון פשוט: ישנן מדינות שמאפשרות לישראלים להיכנס ולא דורשות בידוד, למשל בבולגריה וביוון, אם כי מדובר במצב שמשתנה כל הזמן. ישנן מדינות שלא מאפשרות לישראלים להיכנס לשטחן בכלל ויש מדינות אשר מאפשרות לישראלים להיכנס אבל דורשות בידוד. 

במקרה של כניסה לישראל, המצב שונה: ישנן מדינות שמשרד הבריאות שלנו מגדיר כירוקות, כלומר לא חייבים בידוד כאשר חוזרים מהן ויש מדינות אדומות, כלומר כאלה שחייבים בבידוד. אם זה נשמע מסובך להפליא וגם לא ממש בטוח, אז זה נכון. המצב באירופה משתנה כל הזמן ויתכן שאם תצאו מהארץ לבולגריה או ליוון, תגלו שבזמן שהותכם שם המדינה הפכה אדומה.

אז מה עושים בישראל?
תתפלאו, בכל עונות השנה יש לישראל מה להציע, מצפון ועד דרום. צריך רק לדעת כיצד לתכנן את החופש בהתאם. ועם זאת, ישנם הבדלים. קודם כל אנחנו צריכים לקחת בחשבון שמדובר בחופשה שאנחנו עושים עם המכונית שלנו. שעלולה לנסוע מאות ואולי אלפי קילומטרים בחופש. מה עושים? 

מאוד פשוט, כמו כל עם ישראל חובב הקוריאניות, לוקחים את היונדאי המשפחתית למוסך, מבצעים טיפולי תחזוקה, אומרים שלום למוסך יונדאי ויוצאים לחופשה. כעת עלינו להחליט על משך החופשה: קצרה או אולי ארוכה. אם מדובר בחופשה קצרה, המכונית המשפחתית שלכם יכולה להגיע אל אחד מאינספור חניונים ציבוריים ושמורות טבע מקסימות אשר פזורים ברחבי ישראל. צריך רק לדעת לאן לנסוע, כלומר לבדוק מראש באתרי האינטרנט של גופים כמו רשות הטבע והגנים, שאכן מדובר בחניון פנוי. או בשמורת טבע שהכניסה אליה מותרת. לאחר מכן צריך להעמיס את המכונית ופשוט לצאת לדרך. 

למי שאינו מעוניין בהכרח בחוויה חד יומית, יש בישראל מגוון מסחרר של צימרים שמוצעים להשכרה במהלך כל ימות השנה. ואם מוסך יונדאי התקשר ואמר שאתם לא יכולים לצאת לנסיעה ארוכה כי המכונית שלכם נשארת בהסגר של כמה ימים לצורך תיקון, ניתן גם לשכור קרוואן. אגב אותו מוסך יונדאי, חשוב לציין שכיום בהתחשב בעובדה שתיירים לא מגיעים לישראל, חברות ההשכרה מחזיקות במלאי נרחב של מכוניות שהיו אמורות להגיע לתיירים אבל כעת מוצעות במחירים זולים במיוחד. אז אם בא לכם מכונית מפוארת שתשכיח מכם את אותו מוסך יונדאי ואותו מוסכניק, אז שווה לדעת שדווקא כעת מדובר במהלך משתלם וגם מפנק.

וכמובן, למי שלא בראש של צימר, לא מת על פארקים וגנים לאומיים, יש מלונות. במהלך השנים האחרונות עם מהפיכת הלואו קוסט, הישראלים שכחו מעט שיש ברחבי ישראל לא מעט מלונות מפוארים ומפנקים, החל באילת וכלה בטבריה ואפילו חיפה, נצרת וכמובן תל אביב, מלונות אשר ממתינים בזרועות פתוחות לנופשים הישראלים, כמובן תוך הקפדה יתרה על חוקי התו הסגול. כך, אפשר לומר שאומנם אנחנו נשארים בישראל, אבל ישראל היא עדיין מדינה נהדרת שיש לא מעט מה למצוא בה מבחינת אפשרויות לנופש ובילויים, צריך רק לחפש היטב.