אחד המכשולים הראשונים שצריך להתמודד איתם הוא איך ללמד את הכלב לא לעשות את הצרכים שלו בתוך הבית או לפחות בהתחלה באזורים מסוימים בבית.

לאחר מכן נרצה להגביל את הגישה של הכלב למקומות בבית שלהם הוא עלול לעשות נזק שהוא נמצא ללא השגחה. 

אם אתם רוצים לחנך כלב בייתי שלא יעשה צרכים בבית ולא יהרוס לך חפצים וריהוט יקר ערך, אתם תצטרכו לבחור אם לשים אותו בכלוב אילוף או בגדר אילוף.

מה זה כלוב אילוף?
כלוב אילוף לכלבים עשוי ממתכת רשת ויהיו לו עד 2 דלתות, הוא מיועד לשמש לכלב בזמן שהוא נח ולרוב לא מיועד לנשיאה של הכלב ממקום למקום. בתוך הכלוב הכלב צריך שיהיו לו מים נגישים.

הכלוב בדרך כלל בעל תחתית פלסטיק והכלב לא יכול לצאת ממנו אלא אם ילעס וישבור את דרכו החוצה. חשוב שהכלוב יהיה גדול מספיק כדי שהגור יוכל לעשות סיבוב, לעמוד וכמובן גם לשכב בנוחות.

לרכישת כלוב אילוף באנימל שופ

מה זה גדר אילוף?
גדר האילוף הסטנדרטית מורכבת מ-8 צלעות של 61 ס"מ כל אחת, אפשר לשנות את צורת הגדר, לפתוח את החיבורים ולפרוש אותה או להשאיר את הצלעות מחוברות. 

השוני בין גדלי הגדרות השונות הוא רק גובה הצלעות, כלבים גדולים ואתלטיים יצטרכו גדרות גבוהות יותר כך שלא יוכלו לקפוץ מעליהן.

הכלב שלכם חבר מעולה אבל לפעמים גם הוא וגם אתם צריכים קצת זמן לבד, גדרות וכלובי אילוף הם כלבים כלים יעילים שיכולים לספק לכם שקט נפשי ולתת לכלב שלכם סביבה בטוחה נוחה ונעימה. 

לשני הסוגים יש יתרונות ברורים אבל לא תמיד יודעים איך לבחור את הסוג המתאים ביותר. קודם כל חשוב להבין את ההבדלים בין השניים ואז נוכל לבחור את האופציה הנכונה לנו.

מה ההבדל העיקרי בין הגדר לכלוב?
ההבדל המשמעותי ביותר הוא בגודל וכמובן גם בעיצוב, לכלוב אילוף יש גג ולגדר אין, אלא אם יש לכם כלב שעתיד לשקול מעל 40 ק"ג, במרבית המקרים כלובים אילוף יהיה פתרון מספק. 

הגדר תספק לכלב יותר שטח לתנועה ומשחק ובכלוב הם יכולים בעיקר לנוח ולישון. כלבים יכולים לשהות בשטח הגדר יותר זמן מאשר בכלוב והגדר יכולה להכיל יותר צעצועים ואטרקציות לכלב. 

מה הכי מומלץ?
הכי נוח ומומלץ זה להחזיק את שני הסוגים, הכלוב ישמש אותנו שהכלב ישן בלילה, והגדר יכולה להיות ביחד איתנו בסלון וכך הכלב ירגיש חלק מהלהקה אך בלי הצורך של השגחה מתמדת.

הגדר תהיה מאוד שימושית אם אנחנו בבית אבל לא רוצים להשגיח על הכלב שלנו בכל רגע נתון, אתם תתפלאו כמה נזק אפשר לעשות בשתי דקות של חוסר תשומת לב. 

לרוב הגדר תהיה בחלל המגורים המשותף של הבית שזה הסלון, אם אנחנו ביחד עם הכלב הוא יכול להיות מחוץ לגדר ואם אנחנו רוצים לעשות משהו שדורש ריכוז כמו.. לשטוף את הכלים, אפשר לשים אותו בגדר.

ברשת ANIMALSHOP נמכרות יותר גדרות מכלובים בצורה עקבית שמוכיחה שרוב האנשים מעדיפים גדרות, ככל הנראה בגלל המרחב שהן מעניקות לכלב. 

מצבים בהם גדר עדיפה
אם אתם מבלים שעות ארוכות מחוץ לבית במהלך היום( מעל ל5 שעות), עדיף להשאיר את הכלב בגדר, ככה יהיה לו יותר מקום לנוע ולשנות תנוחות.

במקום לעצב את האחד החדרים ככה שיהיה בטיחותי וידידותי לכלבים, הרבה יותר פשוט להביא לו גדר, את הגדר גם אפשר להזיז בקלות בהתאם לצורך והיא מאפשרת פיקוח ישיר. 

אפילו אם בא לכם להביא את הכלב לעבודה או לחברים, גדר היא פתרון נהדר והיא יכולה למנוע מהכלב ללעוס חפצים יקרי ערך. 

מצבים בהם עדיף כלוב
היתרון הגדול של כלוב הוא שהוא קטן יותר ולכן נגיש ביותר בתים ותופס פחות מקום. אם הכלב צריך להישאר לבד עד כ-5 שעות, הכלוב הוא פתרון נהדר וגם אם אתם צריכים קצת זמן כדי לבשל או לעשות כביסה. 

הכלוב מתאים מאוד לשינה של הכלב במהלך הלילה, בגלל שהכלב לא צריך לזוז הרבה במהלך הלילה, הוא יכול לבלות את כולו בכלוב. חשוב רק לקחת את הכלב לעשות צרכים כמה שיותר מוקדם בבוקר. 

מה עדיף לאילוף לצרכים?
בגלל שהכלוב קטן יותר, הוא דווקא כלי יעיל יותר בחינוך לעשיית צרכים, כלבים באופן טבעי לא אוהבים לעשות צרכים במרחב המחייה שלהם, ככל שהמרחב הזה מצומצם יותר, ככה הם יוכלו להתאפק יותר זמן מלעשות את הצרכים שלהם בחלל המחייה.

חשוב לדעת לבחור כלוב בגודל מתאים וכמובן לקחת אותם לעשות צרכים בהתאם לגיל והגודל שלהם שמשפיעים על כמות הזמן שהם יכולים להתאפק.

במידה ונמתח את גבול היכולת של הכלב ולא נוציא אותו מספיק, לא תהיה לו ברירה אלא לעשות את הצרכים שלו בכלוב או בגדר, השרשה של התנהגות כזו תפגע משמעותית בחינוך הכלב לצרכים והוא עלול להתרגל לעשות אותם בכלוב. 

עוד שימושים לגדרות וכלובים
במידה ובאים אליכם אורחים או ילדים שמפחדים מכלבים, נותני שירות שונים שצריכים לעבוד ללא הפרעה, היכולת ליצור לכלב סביבה נפרדת בעזרת גדר או כלוב היא שימושית ונוחה.

על מה ממליצים מאלפי כלבים?
רוב מאלפי הכלבים ימליצו דווקא על כלוב אילוף על פני גדר וזאת בעיקר בגלל הסיבה שהוא יעיל יותר לאילוף צרכים והכלב לא יכול לדחוף אותו ולטייל בבית כמו עם גדר. 

בניגוד למה שחושבים, כלבים דווקא מאוד אוהבים לשהות בכלוב הקטן שלהם ובמידה והרגלנו אותם בצורה נכונה והדרגתית ולא השתמשנו בכלוב בתור עונש, הם יהנו מאוד לישון ולנוח בו. הכלובים דיי דומים למחילות ומערות בהם רגילים אבות הכלבים, הזאבים, לנוח בהם. 

איך לבחור את הגודל הנכון?

  • גובה גדר-
    איך בוחרים את הגודל הנכון? (צילום: אנימל שופ)
    איך בוחרים את הגודל הנכון? (צילום: אנימל שופ)
  • אורך כלוב-
    איך בוחרים את הגודל נכון? (צילום: אנימל שופ)
    איך בוחרים את הגודל נכון? (צילום: אנימל שופ)

לסיכום
הפתרון המומלץ ביותר הוא שילוב של שני הסוגים, אם אתם מוגבלים במקום, כמובן שתקחו כלוב שהוא גם הפתרון היעיל יותר לאילוף לצרכים.

למי שנמצא שעות ארוכות מחוץ לבית, תתאים יותר גדר.

בכל מקרה אנחנו סומכים עליכם שתעשו את הבחירה הנכונה ואם יש לכם עוד שאלות, תרגישו חופשים לפנות למומחי הכלבים של חנות החיות אנימל שופ ב - 073-726-0769