אם גם אתם נמנים על אלה שמתעניינים בכך, כדאי שתדעו שקבוצת עצי חזון בונה פרגולות עץ, דקים ומגוון מוצרי עץ נוספים בכל רחבי הארץ ותשמח להגשים לכם כל חלום עיצובי ופונקציונאלי שתרצו. כל זאת עם שירות אדיב ויחס אישי, מחירים נוחים ואטרקטיביים, אמינות ומקצועיות ברמות הכי גבוהות שיש. איך בוחרים את סוג העץ המתאים לדק או לפרגולה שלכם, אילו סוגי עץ מומלצים עבור דקים ופרגולות, כמה עולה דק עץ בחצר ומהו טווח המחירים של בניית פרגולה מעץ בישראל? התשובות בשורות הבאות.

יתרונות העץ בבניית פרגולות ודקים בחצר
יש הטוענים שהעץ כבד מדי בתור חומר גלם לבניית פרגולות ושכדאי להעדיף אלומיניום, ושאולי עדיף להתקין בחצר שכבת מדרך מבטון ולא להשקיע בדק עשוי עץ. אז כמובן שזה פשוט לא נכון. המציאות מדברת בעד עצמה והעץ הוא עדיין הבחירה המועדפת אצל מרבית בעלי הבתים שיש ברשותם גם חצר פרטית ובעלי הדירות עם מרפסת. הסיבות לפופולאריות של פרגולות ודקים מעץ רבות וכוללות בין היתר:

  • מראה נהדר – רק עץ מסוגל להעניק את המראה הכפרי, המשפחתי והחמים שרבים מחפשים. מה שמיוחד בפרגולות ודקים מעץ הוא ההתבגרות היפה שלהם, שכן עץ ידוע כחומר שרק הולך ומשתבח עם השנים מבחינת מראה.
  • בידוד מושלם – העץ גם ידוע כחומר בידוד איכותי ביותר ולכן אם מדובר בפרגולה, יהיה הרבה יותר נעים לשהות תחתיה בימות הקיץ החמים, ואם מדובר בדק, הרי שהרבה יותר נעים לדרוך עליו מאשר על בטון חשוף. 

בנוסף, בל נשכח גם את סוגיית המחיר, שכן השימוש בעץ נחשב לפתרון משתלם.

אילו סוגי עצים מתאימים לבניית פרגולות ודקים?
בבואכם לבחור עץ עבור בניית פרגולה או דק בחצר, תגלו כי קיים מגוון רחב ביותר של סוגי עצים מומלצים, אשר מתחלק לשניים. הסוג הראשון כולל את כל העצים הרכים, שבהם צפיפות העץ אינה גבוהה במיוחד. אלו הם עצים כמו אורן בעיקר. הסוג השני כולל את העצים הקשים יותר, שהינם בעלי צפיפות סיבים גבוהה ולכן בעלי משקל סגולי גבוה יותר. בקטגוריה זו ניתן למצוא עצים כמו טיק, בוק, איפאה, קומרו ואלון. 

קיימות גם 2 אפשרויות נוספות: הבמבוק, אשר מאפשר בניית דקים איכותיים בעלי מראה כפרי נהדר אך במחיר נוח בהרבה מעצים קשים למיניהם, ועצים רב שכבתיים, שלמעשה מורכבים ממספר שכבות של עץ מלא ולא משכבה גושנית אחת. עצים רב שכבתיים מציעים מספר יתרונות, כגון עבודה יותר נוחה עימם לצרכי התקנה ועיצוב ועמידות משופרת בפני שינויי טמפרטורה.

כיצד תדעו במה לבחור? 
ישנם מספר שיקולים שעליכם לקחת בחשבון בעת בחירתכם בסוג עץ כזה או אחר:

  • מראה – כל סוג עץ מתאפיין במראה משלו שכולל צבעים, גוונים וטבעות בסגנון אחר, כך שתוכלו להשיג את ההתאמה העיצובית המושלמת עבורכם. למשל, עץ האורן מתאפיין בגווני לבן-צהוב ועד חום בהיר עם טבעות עיניים עדינות, עץ האיפאה מגיע בגווני החום, מבהיר ועד כהה, עם פני שטח מחוספסים וסימני סיבים ישרים, עץ הקומרו ידוע בטבעות העיניים הגדולות שלו והסיביים האורכיים, מה שעוזר ליצור מראה של פאזות. וזוהי רק רשימה חלקית מאינספור אפשרויות עיצוב שתוכלו לבחור מהן.
  • עמידות – עצים קשים הינם עמידים יותר מעצים רכים. העמידות המשופרת הינה בפני רטיבות, התפתחות סדקים מחשיפה לשמש וכמובן עמידות כנגד מזיקים שונים, כך שזוהי הבחירה המועדפת עבור פרגולות ודקים בחצרות בתים. אם בכל זאת תעדיפו לבחור בעצים רכים, חשוב כי תוודאו שהקורות עברו תהליך שקרוי אימפרגנציה, שלמעשה אוטם את הסיבים ומונע התפתחות מזיקים בתוכם באופן קבוע.
  • משקל – עצים רכים הינם קלי משקל לעומת העצים הקשים וזאת משום ההבדלים במידת צפיפות הסיבים. במקרים שבהם מדובר בהתקנה של פרגולה במרפסת עם הגבלה משקלית מבחינת הקונסטרוקציה, העצים הללו הינם הבחירה המועדפת ולעיתים גם היחידה שמתאפשרת.

שיקולים חשובים נוספים שיש לקחת בחשבון הם צרכי התחזוקה - עצים קשים זקוקים להרבה פחות תחזוקה שוטפת מאשר עצים רכים, וכמובן המחיר - שהינו גבוה בהרבה כאשר מדובר בפרגולה או דק אשר עשויים מעצים קשים.   

טווחי המחירים של בניית פרגולות ודקים מעץ
המחיר של פרגולה או דק מעץ תלוי בסוג העץ, מורכבות העבודה, פני השטח ושיקולים קונסטרוקטיביים אחרים, כשהצעת המחיר עשויה להינתן רק לאחר ביקור של נציגי החברה המתקינה בשטח. הנה טווחי המחירים הממוצעים (לפי מטר):

  • מחיר התקנת פרגולה – מתחיל מ-450 שקלים ועשוי להגיע עד ל-750 שקלים למטר.
  • מחיר התקנת דק במבוק – החל מ-400 שקלים ועד ל-900 שקלים למטר.

בחברת עצי חזון תמצאו מחירים משתלמים, אנשי המקצוע מנוסים ומבחר סוגי עצים איכותיים, מה שיתבטא בסופו של דבר בפרגולות ודקים ברמה הגבוהה ביותר.