פינת האוכל היא הלב הפועם של הבית: מתכנסים בה לפני היציאה אל היום ובחזרה ממנו, ממנה בוקעים ניחוחות התבשילים לפני שבת, וסביב השולחן במרכזה נפגשים לסעוד יחד כל המשפחה בחגים ובשמחות.

ויהי אור
חשוב שתאורת פינת האוכל תשתלב באופן הרמוני עם השולחן ועם שאר הסגנון של הבית. מעבר לעיצוב, כמובן שחשוב שהתאורה תאפשר לאורחים ולבני הבית סביב השולחן לראות היטב אחד את השני ואת האוכל המונח לפניהם. לכן, כדאי לבחור בתאורה בגוון צהוב או לבן, על פי הסגנון העיצובי שתבחרו בו: בעוד אור צהוב יתאים יותר לסגנון כפרי וחמים, אור לבן יתאים יותר לעיצוב מודרני ויוקרתי. כמו כן, בעוד לרוב מעל השולחן תתאים תאורה ממוקדת ומרכזית (למשל, אהיל מתכת גדול או כמה ספוטים), באזורים אחרים של פינת האוכל תתאים תאורה עדינה ומפוזרת יותר.

על השולחן: איך בוחרים גודל וצורה?
שולחן הוא הרהיט המרכזי בפינה המרכזית בבית, ולכן חשוב להקדיש לו מחשבה מיוחדת. ראשית כדאי להתאים את גודל השולחן לגודל החלל: ככל שהחלל גדול יותר, כך שולחן גדול ייצור מראה הרמוני ולהיפך. אם לעומת זאת, שטח פינת האוכל קטן יחסית, תוכלו לרכוש שולחן נפתח או מתקפל, אשר במהלך השבוע יתפקד כמשטח אוכל קומפקטי ובערבי חג יתרחב למידה חגיגית שתוכל להושיב את כל אורחי הסדר שלכם סביב שולחן אחד. אלמנט נוסף שיש להחליט עליו הוא צורת השולחן: בעוד לחללים קטנים יתאים יותר שולחן מרובע המנצל באופן מיטבי את המרחב, חללים גדולים יותר יוכלו להכיל שולחן עגול, המאפשר לכל הסועדים לראות זה את זה.

כדאי לשבת על זה: בחירת הכיסאות
אף שולחן אוכל משובח לא שווה הרבה אם אין סביבו כיסאות, אך בחירה זו תלויה בכמה משתנים. אם ילדים קטנים מתרוצצים במטבח כמו בשאר חדרי הבית, כדאי להקדיש לכך מחשבה טרם בחירת המושבים החדשים שלכם. במקרה כזה, כדאי לבחור כסאות לפינת אוכל מחומרים עמידים מחד ולא יקרים מידי, מאידך. בנוסף, חשוב שיהיו קלים לניקוי.

אחד היתרונות בכיסאות "פשוטים" כביכול, הוא ההתאמות הקטנות שניתן לבצע ולהפוך באמצעותן כל כיסא לכוכב- כך למשל, בחירת כריות ישיבה בעיצוב בצבע או הדפס מיוחדים ישדרגו כל פינת אוכל בלי מאמץ ויהפכו כל ישיבה לנוחה הרבה יותר.

ואם בנוחות עסקינן- כמובן שחשוב שהכיסאות יהיו נוחים, אך במידה והמשפחה מתכנסת סביב השולחן כמה פעמים ביום, חשוב שיהיו גם נוחים להזזה. לכן, במקרים כאלו בחירת כסאות מפלסטיק או עץ אורן עדיפה בהרבה על בחירת כסאות מעץ מלא למשל. כיום ניתן לבחור מתוך מגוון מסחרר של דגמים- מערכת כיסאות המגיעה כסט, או לחילופין בחירה בכיסאות בודדים בסגנונות שונים ליצירת מראה אקלקטי. 

סיר הסירים: ריהוט משלים הוא חלק מהחגיגה
כדי שפינת האוכל שלכם תהיה כזו שנוח ונעים לשבת בה, כדאי שהיא תכלול בתוכה מקום לא רק למנורות, כיסאות ושולחן, אלא גם לכלי האוכל וההגשה שאתם משתמשים בהם. פתרון אחסון שהפך בשנים האחרונות לפופולרי בבתים רבים הוא אי. מאחורי דלתות ובתוך מגירות תוכלו לאחסן ולשלוף בנוחות כלי חג מיוחדים, פלטות לשבת וכלי אוכל לארוחות חגיגיות מבלי לסחוב: פסיעה אחת והגעתם לשולחן. אם שטח המטבח קטן יחסית, תוכלו לבחור במערכת אחסון נצמדת לקיר, שהיא גם בטיחותית עבור ילדים וגם חסכונית במקום. מעץ, ממתכת ובמגוון צבעים ועיצובים- היום כל משפחה יכולה לבחור את הרהיט המשלים לפינת האוכל המושלמת.