Immersive Dining

המונח הקולינרי Immersive Dining שואב את השראתו מ־Immersive Theatre, מונח מעולם הבמה שמתאר הצגה שבה הצופה מפסיק לשבת על הכיסא באולם התיאטרון והופך למשתתף פעיל בהצגה שמתרחשת סביבו. ב־Immersive Dining זה הסועד שמוכנס לעולם חווייתי שנבנה במיוחד עבורו, כשדגש מרכזי הוא על האוכל והשתייה שמוגשים באותו אירוע מיוחד.

לאחרונה התקיים בישראל פסטיבל Adventures by Belvedere Immersive, שמיישם את הטרנד הקולינרי הזה, ובו שיתפו פעולה אנשי קולינריה ואמנים מתחומים שונים.

"הבאנו ארצה את הרעיון של להכניס את הסועד לעולם שבו הוא לא רק אוכל עם אנשים שיושבים לידו, אלא חווה ריגוש ויציאה ממוסכמות", אומר עמרי רגב, מנהל השיווק של "מואט הנסי" בחברה המרכזית למשקאות, שיזם את הפסטיבל".

גיב קארד

GiveCard הוא שובר מתנה דיגיטלי, שהמעסיק מטעין בסכום מסוים ומאפשר לעובד בלחיצת כפתור לבחור לאן הוא מעוניין לתרום את הכסף מבין מאות עמותות רשומות. "הרעיון הגיע מעובדים שביקשו לתרום את המתנה שלהם לחג ולא מצאו מענה", אומר אורי בן שלמה, מנכ"ל ומייסד JGive, ארגון חברתי ללא כוונת רווח, שהציע השנה לראשונה למעסיקים את האופציה הזו.

"במציאות שבה מעסיקים רבים מחפשים גם מתנה ערכית לקראת החג, שובר לתרומה הוא לא רק רעיון יצירתי ומפתיע עבור העובדים, אלא גם מתנה שנותנת ערך אמיתי לכל המעורבים - החברות, העובדים והכי חשוב, למקבלי התרומה. אנחנו עדים ליותר ויותר חברות שמבקשות להעניק לעובדים לא רק את מתנת החג המסורתית, אלא גם את האופציה לתרום למישהו אחר".

GiveCard  (צילום: יחצ)
GiveCard (צילום: יחצ)

סרגלי עץ

"טרנד הסרגלים כובש עכשיו את הבית", אומר מעצב הפנים דניאל מיכאלי. "בפועל מדובר בחיפויי קיר מעץ או מחומרים שמדמים עץ, מחורצים, שנותנים מראה תלת־ממדי לקיר, משדרגים את החלל ונותנים טון נוסף לעיצוב.

היום ישנם גם אמנים שמתמחים בנושא, מגיעים לבית ומבצעים את החריצים, כך שהקיר הופך לאמנותי. החריצים יכולים להיות במקצבים זהים או א־סימטריים. בכל מקרה, המראה שמתקבל הוא על פניו פשוט אבל עם תחכום עדין. החיפוי עצמו, בשל היותו מעץ או דומיו, מגיע במגוון רב של גוונים כך שניתן לשלב את הסרגלים כמעט בכל חלל וגם ברהיטים עצמם".

סרגלי עץ עיצוב דניאל מיכאלי (צילום: שרון צרפתי)
סרגלי עץ עיצוב דניאל מיכאלי (צילום: שרון צרפתי)

חומצה היאלורונית לשיער

החומצה ההיאלורונית, שהשתלטה בשנים האחרונות על תכשירי הטיפוח לפנים, נכנסת גם לתחום השיער. "יתרונות השימוש בחומצה היאלורונית כבר הוכחו בתעשיית הקוסמטיקה בשיפור לחות העור למראה זוהר", אומרת ד"ר גילה אייזמן־נלקנבאום, דרמטולוגית ב"לוריאל פריז". "החומצה ההיאלורונית לשיער היא טרנד חזק לסתיו־חורף הקרובים.

עוד לפני שיצאו מוצרים לשיער עם חומצה היאלורונית, ראינו ברשתות החברתיות יוצרי תוכן שמנסים למשל לבדוק אם סרום לפנים המכיל חומצה היאלורונית יעניק את אותן ההשפעות לשיער כמו לעור הפנים. מספר מותגים, וגם אנחנו עם המותג אלביב, מציעים מוצרי שיער עם חומצה היאלורונית המסייעת בהגנה מפני נזקי הסביבה החיצונית ומשווה לשיער מראה מבריק וחיוני".

סדרת טיפוח לשיער חומצה היאלרונית לוריאל פריז  (צילום: יחצ חול)
סדרת טיפוח לשיער חומצה היאלרונית לוריאל פריז (צילום: יחצ חול)

בדיקת אנטיגן ביתית מפוקחת ומצולמת

באוגוסט האחרון, בצל הקורונה שעודנה כאן, החלו במד"א לבצע מרחוק בדיקת אנטיגן מוסדית ומפוקחת לנגיף קורונה באמצעות בדיקה ביתית המצולמת בווידיאו מול דוגם קורונה מוסמך. במתכונת החדשה כבר לא נדרש מהנדגם להגיע פיזית אל אחד ממתחמי הבדיקות. לאחר ביצוע הבדיקה (בעלות 32 שקלים), תוצאותיה מועברות למשרד הבריאות וקופות החולים. "זוהי בשורה של ממש לציבור הרחב, שמטרתה להקל על אוכלוסייה בסיכון, קשישים, חולים ואנשים עם צרכים מיוחדים, ותפקידה לייעל את הליך הבדיקות המפוקחות ובכך לסייע למאומתים בכל רחבי הארץ", אומר אלי בין, מנכ"ל מד"א.

בחודש שעבר החלה גם רשת סופר־פארם להציע בדיקות מסוג זה. ״רשת סופר־פארם מציעה בדיקת אנטיגן מוסדי בשיחת וידיאו, המאפשרת לבצע את הבדיקה בקלות ובזריזות ללא עמידה בתור. זאת בנוסף לעמדות פיזיות לבדיקות קורונה, בהן ניתן למצוא בדיקות אנטיגן מוסדי ובדיקות PCR, הפרושות ב־11 סניפים ברחבי הארץ לנוחות הלקוחות", אומר אלכס קורז׳, ראש מטה הנהלה סופר־פארם.

בדיקת אנטיגן ביתית מפוקחת ומצולמת (צילום: דוברות מד''א)
בדיקת אנטיגן ביתית מפוקחת ומצולמת (צילום: דוברות מד''א)