הכתבה נכתבה בשיתוף meckano

יותר חברות הייטק מאמצות את גישת דיווח השעות ומסתבר שהסיבה אינה בהכרח קשורה לדרישות החוק. דווקא בתקופה מאתגרת של פיטורים וצמצומים, מנהלים בישראל מחפשים התייעלות אמיתית ורווחיות עסקית.

בשנים האחרונות ארגונים עושים המון על מנת לשמר את העובדים ועל כן אנו רואים הקצאת עלויות גבוהות על מנת לטפח את העובדים ולהימנע מגיוסים נוספים. כחלק מתהליכי הגיוס והקליטה, עובדים אינם דורשים לדווח את שעות העבודה, העבודה מתבצעת מהבית כמעט באופן מלא וימי חופשה ומחלה ניתנים ללא הגבלה עם גמישות מלאה והתאמה לצרכי העובד.

התפיסה המסורתית כי מערכות שעוני נוכחות תפקידם היחיד הינו לאסוף שעת כניסה ויציאה במהלך היום השתנתה. במהלך השנה האחרונה מנהלי hr רבים הבינו כי הם חייבים לבצע שינויים מהותיים בתחום והחלו מצמצמים שעות, מקצצים תקנים במחלקות ומאמצים מערכת מקיפה לניהול שעות עבודה והמשאב האנושי. אמנם ישנה קשת רחבה של פתרונות ואופן העבודה איתן שונה, אך המובילות מהן כוללות הסכמי עבודה מורכבים, ניהול היעדרויות, אפליקציה יומית לתקשורת ועדכון משימות ופרויקטים.

בעבר מנהלים היו רושמים את שעות העבודה ביומנים אותם היו מעבירים לחשב השכר, אשר השקיע זמן רב ויקר בסיכומים וחישובים לקראת ה-9 בכל חודש והוצאת תלושי השכר בזמן. 

כיום מערכות הנוכחות המתקדמות מבצעות עיבוד מהיר של צבירת ימי חופשה, גמול שעות חג על פי תאריך תחילת עבודה ובעיקר מחשבות עצמאית את שכרו של העובד על פי חוזה העבודה האישי. מערכת שעון נוכחות חכמה מציעה מגוון עצום של פתרונות להתייעלות הארגון תוך כדי חיסכון בזמן עבודה ועמידה בדרישות דיני עבודה. 

חברת מקאנו, היא חברה ישראלית לפיתוח חדשנות טכנולוגית ומקורית לניהול שעות עבודה והמשאב האנושי בארגון. מקאנו זיהתה את החשיבות הרבה בניהול יומני עבודה ודוחות אפקטיביים ובעקבות כך הרכיבה מודלים חדשניים בין עובד ומנהל, וזאת על מנת לאפשר למנהלים להפעיל פתרונות אלו בקלות ללא צורך בידע מקדים ויצירת תקשורת אמיתית ושקופה. 

החברה פועלת בשוק הישראלי והעולמי כמעט עשור, בשיחה שעשינו עם גיל מנכ״ל meckano מצאנו כי בשנה האחרונה חלה קפיצה משמעותית בביקוש לפתרונות ניתוח ועיבוד שעות עבודה. 
לדברי גיל, החתמת שעות עבודה מועילה יותר מאשר אי-רישום כלל, אבל מערכת מלאה לקליטת העובד, טופס 101 וניהול מדיניות היעדרויות מבוקשת פי כמה. זהו מהפך אמיתי שחברות רבות עוברות כעת כאשר המשאב האנושי הינו היקר ביותר בעסק.

דיווח נוכחות לכולם – למה זה בעצם חשוב? 
לפני הכל חשוב לדעת שדרישות החוק (תיקון 24 א׳ לחוק הגנת השכר) מחייבות כל חברה בישראל לבצע רישום שעות עבודה מסודרות של העובדים, הכולל בין היתר, את השעות הרגילות, נוספות, היעדרויות, טפסי מחלה ועוד. 

במקרים של מחלוקת או תביעה מצד העובד, מטיל החוק את נטל ההוכחה בנוגע לשעות העבודה על המעסיק, בהתאם לתיעוד אשר חייב להישמר לתקופה ארוכה. על מנת להחיל את הדרישה הבסיסית של החוק, יש לתעד במדויק את נתוניהם האישיים של העובדים, חוזי העסקתם, סיכומי שיחות ושעות העבודה.

מעבר לפן החוקי, רישום דיווח נוכחות של העובדים חוסך למעסיק כ5% עד 15% מעלויות השכר. מונע תביעות מצד עובדים ובעיקר מייעל את תהליך הכנת השכר שבמקרים מסויימים (חגים וחופשים) עלול להיות ארוך ומייגע. חישוב אוטומטי של שעות העבודה מונע טעויות אנוש ועיגולי שעות, ובכך משפר את יחסי העבודה שהם הבסיס לאווירה חיובית ופרודוקטיבית בארגון.

מעבר מימי חופשה ללא הגבלה לניהול שעות עבודה מהמשרד (צילום: אפליקציית Meckano )
מעבר מימי חופשה ללא הגבלה לניהול שעות עבודה מהמשרד (צילום: אפליקציית Meckano )

הרבה יותר מכניסה ויציאה – מדובר במידע ששווה הון לארגון
מעבר ליתרונותיו הפרקטיים הבולטים של שעון נוכחות, מעסיקים מחפשים בימינו לייעל את ניהולו השוטף של העסק ולהגדיל את רווחיה של החברה.

מנהלי צוותים מעוניינים לראות בכל רגע נתון מי מהעובדים לא הגיע או איחר ומדוע, כמה שעות מושקעות בפועל לכל משימה ואיך ניתן למקסם את הפעילות תוך כדי עבודה, ולקבל החלטות חשובות בזמן אמת. 

דיווח מפורט שיספק תמונת מצב מלאה בהתאמה מדויקת לצרכי הארגון באופן יומיומי, הן בתחום ניהול המשימות והן במצבת העובדים בחברה – הפך לתנאי הכרחי להתייעלות, אשר מאפשרת להגיע לתמורה מקסימלית בזמן מינימלי. 

מהצד השני, גם העובדים, מצפים לראות את כמות השעות שהושקעה החודש, סטטיסטיקה לגבי ממוצע שעות ואיחורים ולדעת מה הצוות הניהולי דורש ותקשורת שוטפת עם הצוות והחברים לעבודה. 

ואכן, מערכת אחת לאיחוד שעות עבודה, קליטת עובדים, תקשורת ארגונית, ניהול הסכמים וחוזים אשר כוללת בתוכה גם ניהול משימות, יכולה לייעל את ניהול התקציב ולחשב עלויות עבודה ברגעים החשובים של קבלת החלטות.

יש עדיין עסקים שמנהלים את שעות העבודה על פי זיכרון
בשנים האחרונות מקדמת חברת מקאנו את מגוון פתרונות, ומובילה שינוי תפיסה בארגונים רבים. הפלטפורמה אשר פותחה נותנת לבעלי החברות יכולת להתקין בלחיצת כפתור מערכת חכמה אשר עובדת מאחורי הקלעים ומנתחת את שעות העבודה בהתאם לצרכי העסק. עם סיום תהליך עיבוד המידע, המעסיק מקבל התראות אוטומטיות ודוחות מותאמים אישית אשר מספקים לחברה מידע רב.

הודות למערכות הענן המתקדמות שפיתחה החברה, ניהול הנוכחות, המשמרות והסכמי העבודה, מהפשוטים והבסיסיים ועד המורכבים ביותר – זמינים לעריכה ושינוי על פי אופן העבודה בחברה. המערכות של מקאנו מנגישות את הליכי השיוך של כל משימה לעובד, מחלקה או חברה, לצד כלים נוחים ופשוטים נוספים, המציגים דוחות של משימות מורכבות באופן גמיש ומפורט.

מעבר מימי חופשה ללא הגבלה לניהול שעות עבודה מהמשרד (צילום: באדיבות Meckano, מתוך אתר החברה)
מעבר מימי חופשה ללא הגבלה לניהול שעות עבודה מהמשרד (צילום: באדיבות Meckano, מתוך אתר החברה)

meckano נערכת לדרישה הגוברת 
חברת meckano, שבין לקוחותיה נמנים אלפי עסקים בארץ ובעולם, נמצאת בשנים האחרונות במגמת התרחבות ומגייסת אנשי מקצוע למחלקות התמיכה, שכר וניהול תיקי לקוחות. הרחבת מחלקות אלה ייקחו חלק בתנופת ההצלחה ויפעלו לעמידה בהיקף הפעילות וצרכי הלקוחות אשר משתנים מעת לעת.

כחלק מהרחבת הפעילות ורצון להקים מרכזי ידע אשר יאפשרו ימי הדרכות ומפגשים אישיים עם מנהלי ה-hr, החברה רכשה משרדים חדשים במתחם ההייטק היוקרתי ב.ס.ר סיטי בפתח תקווה בנוסף למשרדים החדשים בחיפה אליהם נכנסה בתחילת השנה הנוכחית.

נתקדם לצרכים האמיתיים
כשמדובר בטכנולוגיות מתקדמות כמו מערכת נוכחות – קל הרבה יותר להבין איך זה עובד לאחר התנסות בפועל. meckano מאמינה מאד בעבודה ללא התחייבות ונסיון אמיתי כדי להבין את התאמת הפתרון, החברה מאפשרת התנסות במערכת המלאה ללא עלות למשך תקופת ניסיון ולהנות מליווי מקצועי ותמיכה מלאה כבר מהצעד הראשון.

הכתבה נכתבה בשיתוף meckano