דו"ח מקיף של הבנק העולמי מוכיח כי לרפורמה בנמלי ישראל יש השפעה דרמטית על רמת השירות לאוניות מכולה. לפי הבנק העולמי וחברת סטנדרט אנד פורס, בתוך שנה בלבד מפתיחתו של נמל המפרץ, הוא הביא לקיצור דרמטי במשך השהייה של אוניות מכולה במרחב מפרץ חיפה.

דירוג נמלי מפרץ חיפה יחד (נמל חיפה ונמל המפרץ) עלה ממיקום 196 בשנת 2021 למיקום 56 בעולם וזאת בתוך שנה אחת בלבד מפתיחתו של נמל המפרץ, המצויד בטכנולוגיה המתקדמת בעולם לפריקת אוניות מכולה. עלייה זו מגיעה לאחר שבאמצע שנת 2021 נפתח נמל המפרץ, נמל המכולות הפרטי הראשון בישראל.

במדד הרשמי של הבנק העולמי, מדורגים כל נמלי המכולות בעולם לפי ערי נמל והוא משקף את התועלת המשקית הנובעת מיישום מודל ה" Land-lord", אשר הומלץ על ידי הבנק העולמי והיווה את הבסיס לרפורמה בנמלים, שראש הממשלה נתניהו יזם בכהונתו כשר האוצר בשנת 2004.

הרפורמה בנמלי ישראל, שבוצעה באמצעות חברת נמלי ישראל, הושלמה בשנת 2021 עם פתיחת 2 נמלים חדשים בישראל- נמל המפרץ בחיפה ונמל הדרום באשדוד.

הדו"ח של הבנק העולמי מודד את כל נמלי המכולות בעולם והדירוג ניתן למרחב הנמל בכללותו, גם כאשר באותו מרחב פועלים מספר מפעילים מתחרים. הדירוג נקבע לפי מדד זמן השהייה הכולל של האוניות בנמל, מרגע ההגעה למרחב הנמל ועד היציאה ממנו, כולל זמן ההמתנה מחוץ לנמל טרם תחילת הפריקה. 

ע"פ הדירוג שהתפרסם, נמלי מפרץ חיפה מטפסים 140 מקומות, למיקום 56 המכובד, 2 מקומות בלבד מתחת לנמל טוקיו ומעל נמלי אנטוורפן ובוסטון. הנמל שדורג במקום הראשון הוא נמל Yangshan הסמוך לשנגחאי, של חברת SIPG, החברה המפעילה את נמל המפרץ החדש בחיפה.

לעומת נמלי מפרץ חיפה, מרחב נמל אשדוד ממוקם בדירוג 297 עלייה מתונה בלבד בדירוג לעומת השנה הקודמת. מומחים מעריכים כי בדירוג שיתפרסם לשנת 2023 צפויה עלייה משמעותית נוספת בדירוג של נמלי מפרץ חיפה. נמל המפרץ הוא אחד מהנמלים המתקדמים והיעילים בעולם, המופעל בשליטה מרחוק מחדר בקרה על ידי מפעילים ישראלים צעירים.