לאחר שבכירים באיחוד האירופי אישרו כי הצדדים הגיעו להבנות, הכריז היום (חמישי) ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, כי "השגנו עסקת ברקזיט נהדרת". בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב ג'ונסון: "השגנו עסקת ברקזיט נהדרת שתשיב לנו את השליטה - עכשיו הפלרמנט צריך לאשר אותה בשבת כדי שנוכל להתקדם ולדון בנושאים חשובים נוספים כגון יוקר המחיה, הפשע, האלימות והסביבה שלנו".



נשיא הנציבות האירופית, ז'אן קלוד יונקר, אישר במקביל את הדברים, ואמר לרויטרס: "זהו הזמן להשלים את הגירושין ולהמשיך הלאה". לדבריו, מדובר ב"הסכם מאוזן והגון עבור האיחוד האירופי ובריטניה". 

יונקר כתב לנשיא המועצה האירופית, דונלד טוסק כי "בכל הנוגע להסכם היציאה של הבריטים, המגעים התמקדו בפרוטוקול על אירלנד וצפון אירלנד וניסו למצוא פתרון שיספק את שני הצדדים".
 
הוא הסביר כי "הנושאים ונתונים דנו גם בהצהרה הפוליטית שמגדירה את המסגרת ליחסים העתידיים בין האיחוד האירופי לבריטניה. המטרה שלהם הייתה לתקן אותה כך שהיא תשקף את רמת השאיפה השונה של הממשלה הבריטית ליחסים העתידיים". 
 
את דבריו חתם באומרו כי "אני מאמין שהגיע הזמן להשלים את הנסיגה הבריטית ולהמשיך הלאה מהר ככל האפשר  לדיונים על היחסים העתידיים בין הצדדים".

ואולם, המפלגה היוניוניסטית הדמוקרטית מצפון אירלנד (Dup) הודיעה על התנגדותה למתווה הברקזיט שהציעה ממשלת בריטניה. לאחר הודעת ג'ונסון הבהירו במפלגה כי עמדתה בנושא לא השתנתה.

מיו"ר הלייבור, ג'רמי קורבין, נמסר בתגובה: "עסקת הכניעה הזו לא תאחד את עמנו ויש לדחות אותה. הדרך הטובה ביותר להשיג את הברקזיט היא לתת לאנשים את האמירה הסופית בנושא במשאל עם". 

פרישת הממלכה המאוחדת מהאיחוד האירופי החלה ב-29 במרץ 2017 לאחר שבמשאל עם שהתקיים ב-23 ביוני 2016 הצביעו רוב תושבי הממלכה לפרוש מן האיחוד והכרעתם אושרה על ידי הפרלמנט והמלכה. 
 
תהליך הפרישה בפועל נפתח בהפעלת סעיף 50 באמנת ליסבון הדרוש כדי להתחיל את תהליך היציאה מהאיחוד, שאמור היה להסתיים ב-29 במרץ 2019 (אך המועצה האירופית אישרה, לבקשת הממלכה המאוחדת, דחייה של המועד עד ל-31 באוקטובר 2019. בכך אמורות להסתיים 46 שנות חברות באיחוד, החל מ-1973 אז הצטרפה בריטניה לשוק האירופי המשותף, הארגון שהפך מאוחר יותר לאיחוד האירופי.