ייתכן שהרבעונים הראשונים של 2022 נחוו עבור ראשי נטפליקס כסדרת אימה חדשה. לראשונה מאז נוסדה, פרצה ושינתה את עולם הצריכה הטלוויזיונית – כמות המינויים שלה התחילה לרדת. המגמה המדאיגה הזאת נבלמה ברבעון השלישי  של 2022 וכעת הגיע שלב הסיכומים לשנה כולה, בו מתברר שהגיבורה הצליחה להתגבר על המכשול. לפחות הפעם. סקירה מעמיקה של בית ההשקעות ילין לפידות מגלה מה האתגרים שמולה ומה התוכניות שעל הפרק.  אמלקתי לכם את עיקרי הדברים. ולמי שרוצה לדעת את כל הפרטים ממש – מבטיחה לצרף את הסקירה המלאה בסוף.

אמיר אלשיך, ילין לפידות (צילום: yulia photoart)
אמיר אלשיך, ילין לפידות (צילום: yulia photoart)

1. קודם כל – כמות המינויים עלתה, והרבה. התחזית של נטפליקס היתה תוספת של 4.5 מיליון מינויים במהלך השנה, אבל תוצאות האמת נעצרו על 7.7 מיליון מינויים, מספר גבוה מהתחזית בכ-70% ומשמח מאוד מבחינתה. בסך הכל, מסיימת החברה את 2022 עם 231 מיליון מינויים משלמים.

2. ואיתה גם התוצאות הכספיות. נטפליקס עמדה בטווח הגבוה של יעדי הרווח התפעולי שלה לשנת 2022 כולה וצופה להגדיל את שולי הרווח התפעולי ב-2023. ב-2022 ייצרה החברה הכנסה של 32 מיליארד דולר, 5.6 מיליארד דולר ברווח תפעולי, 2.0 מיליארד דולר מזומנים נטו מפעילות שוטפת ו-1.6 מיליארד דולר של תזרים מזומנים חופשי. בשנת 2023, צופה החברה תזרים מזומנים חופשי של לפחות 3 מיליארד דולר, בהנחה שלא תהיינה תנודות משמעותיות בשערי המט"ח.

3. הצמיחה העתידית מתבססת כרגע על שתי תוכניות עיקריות. הראשונה – שהושקה בנובמבר האחרון ב-12 מדינות, היא המסלול המוזל הכולל פרסומות, שהתגובות הראשונות אליו מעוררות בחברה אופטימיות. בנטפליקס מאמינים שגם אם המסלול המוזל יביא לכמות מסוימת של מינויים קיימים שיעברו אליו מהמסלול בתשלום מלא, הוא בעיקר יביא מינויים חדשים שעד היום לא עשו מינוי כלל. התוכנית השנייה של החברה היא שיתוף מינויים בתשלום, שצפוי מבחינתה להביא גל נוסף של משתמשים בתשלום.

4. אבל בסופו של דבר, המשאב העיקרי והחשוב ביותר של נטפליקס הוא התוכן. גם את העלייה במספר המינויים וגם את ההצלחה בשימור מינויים קיימים מייחסת החברה בעיקר לתוכן אטרקטיבי ומצליח שהיא הציעה ללקוחותיה השנה, וביניהם הסדרה "וונסדי", הסרט "רצח כתוב היטב: תעלומה יוונית" והדוקו על הארי ומייגן – שהעפילו כולם לצמרת מצעדי ההצלחות של החברה ובאופן מובהק הביאו לה צופים.

5. למרות כל ההפתעות הטובות, אפשר להישאר במתח. ההישגים הדרמטיים בתחום מספר הלקוחות לא התבטאו בנתונים פיננסיים מרשימים באותה מידה, ונטפליקס עדיין שוחה בשוק עמוס תחרות, כשהלחץ עליה להגדיל את הרווח פר מינוי – ולא רק את מספר המינויים – גדל כל הזמן.  
בעולם שבו מתחרות בה לא רק חברות סטרימינג נוספות וספקיות טלוויזיה בתשלום אלא גם יוטיוב, טיק-טוק ועולם הגיימינג, נטפליקס בהחלט נמצאת בתקופה מאתגרת ומותחת. אנחנו נהיה כאן כדי לעקוב ולדווח מה קורה בפרק הבא, ובינתיים, שווה לקרוא את הסקירה המלאה של אמיר אלשיך באתר בית ההשקעות ילין לפידות.