בשבוע שלקראת יום העצמאות ובמהלכו מזנקת צריכת הבשר בכ-50%. כך עולה מנתוני משרד החקלאות, שפורסמו היום (ראשון) לקראת יום העצמאות ה-75 למדינת ישראל, ושבמהלכו המונים צפויים לציין את היום בפיקניקים ומנגלים.

מניתוח של החטיבה למחקר, כלכלה ואסטרטגיה במשרד החקלאות, עולה כי הישראלים צרכו בשנת 2022 כ-196 אלף טון בשר. כמות צריכת בשר הבקר בישראל לנפש עומדת בממוצע על 20.9 ק"ג בשנה - גידול של כ- 6% לעומת לשנת 2021. עוד עולה מהניתוח כי בשבוע העצמאות ישנה עלייה של 50% בכמות הבשר הנמכרת ברשתות השיווק בהשוואה לשבוע רגיל בכלל קטגוריית הבשר וזינוק של פי-שלושה בקטגורית "בשר על האש".

כאמור, צריכת הבשר בישראל לפי נתוני משרד החקלאות עמדה בשנת 2022 על כ-20.9 ק"ג לנפש, בעוד ממוצע הצריכה במדינות ה-OECD נמוך מישראל ועמד על 14.2 ק"ג לנפש בלבד. ארגנטינה מובילה במקום הראשון בעום עם צריכת 36.9 ק"ג בשר לנפש. במקום השני מדורגת ארה"ב עם 25.3 ק"ג לנפש ובמקום השלישי ברזיל - 24.6 ק"ג לנפש.

במשרד החקלאות ציינו עוד, כי את הבשר הטרי שנצרך בישראל ניתן לחלק לשלוש קטגוריות עיקריות: בשר טרי שנשחט בישראל (39%) - מקורו ברפת החלב (13%) ומייבוא עגלים חיים (26%), בשר מצונן מייבוא (15%) ובשר קפוא מייבוא (46%) הבשר המצונן והבשר הקפוא, מגיעים לישראל לאחר שחיטה בחו"ל.

לאור הקושי שבהובלת המקנה והרצון לצמצמם את  הפגיעה בבעלי החיים, מעודד המשרד ייבוא בשר מצונן בוואקום לאחר שחיטה. בעקבות שינוי שיזם המשרד להורדת שיעור המכס, לצד הארכת תוקף חיי המדף של בשר מצונן, לעד 85 ימים מרגע השחיטה ועד מועד השיווק המותר, מתאפשר כיום יבוא של בשר טרי ממדינות רבות ורחוקות יותר מבעבר.

במשרד החקלאות התריעו: כאשר מדובר בבשר, אל תאכלו כל מה שמוכרים לכם בחנויות. יש להקפיד ולקנות בשר רק במקומות מורשים, בעלי רישיון עסק הנמצאים תחת פיקוח. עוד מומלץ להקפיד על רכישת מוצר באריזה מקורית, כאשר היא סגורה, נקייה ונושאת תווית ובה גם תאריך ייצור ותאריך פג תוקף.