הכתבה נכתבה בשיתוף ליאור ישנו - מומחית קידום אתרים SEO

אם בעבר, פרסום בעיתון בהחלט היה מספיק, כיום – 'אם אתה לא שם אתה לא קיים' ורשת האינטרנט היא המקום העיקרי בו אתה נדרש לבלוט בכלל הפלטפורמות המובילות.

קצת על עוגת התקציב של הדיגיטל בעסק
בדיוק כפי שאתם משקיעים בתשלום לספקים השונים עבור השירותים או המוצרים שהם מתווכים לכם, כך אתם גם מקדישים מידי חודש תקציב נכבד לצורך הנוכחות הדיגיטלית שלכם. אך האם באמת אתם מצליחים להשיג את התוצאות הרצויות ולהיות נוכחים על פני השטח הדיגיטלי ועל פני הפלטפורמות המובילות? 

פעמים רבות, מה שקובע את אפקטיביות הקידום בדיגיטל, הוא לא רק גובה התקציב, אלא אופן החלוקה שלו, שמתמקד בכמה ערוצים במקביל: קידום אתרים, קידום ברשתות, אורגני או ממומן ומוביל לכך שהעסק מקבל פוש רציני בדיגיטל. 

לא צריך לדעת סינית – כמה תקציב הדיגיטל מניב לכם?
בעלי עסקים רבים, חווים על בשרם את הסכום אותו הם מקציבים מידי חודש לדיגיטל, אך הם לא באמת יודעים מהן התוצאות של מערך הקידום הדיגיטלי. 

אך למעשה, את תוצאות הקידום הדיגיטלי אין צורך לנחש, כיון שניתן לקבל אותן באופן מדיד ואופרטיבי, בטבלאות מסודות, גרפים ואמצעים ממחישים נוספים. 

תקציב שיווק ושיפור המרות
את תוצאות תקציב השיווק, ניתן לראות באמצעות אחוז ההמרות, שמתייחס בדרך כלל ללקוח הרוכש. במקרה בו תקציב השיווק הוא גבוה למדי, אך אחוז ההמרות הוא נמוך מידי לעומת יחס התקציב, יש לבצע שיפור המרות, באמצעות תהליך שיפור יחס המרה CRO – שהוא תהליך מורכב, על מנת למטב את תקציב השיווק כמו שצריך ולנצל אותו עד תום לטובת קידום העסק.

להיות במקומות הראשונים בגוגל? למה זה חובה?
רוב האנשים אשר מחפשים לקנות מוצר או לקבל שירות דרך האינטרנט, בדרך כלל: יערכו חיפוש בשורת השאילתה, יקבלו תוצאות, ויפתחו את הקישורים הראשונים שמופיעים בתוצאות השאילתה של גוגל. רק מועטים מהם ימשיכו גם לעמוד השני, ונדירים עוד יותר ימשיכו גם לעמוד השלישי והלאה. כך שאתר קיים ומניב, הוא אתר שנמצא במקומות הראשונים בגוגל על פי מילות המפתח המתאימות.

קידום ממומן של האתר
גוגל מצידה מבינה את החשיבות של קידום האתרים, והיא גם בוחרת לעשות קופה על המצב ולאפשר לבעלי העסקים לקדם את האתר שלהם, בעזרת מילות מפתח מתאימות ובתשלום. הקידום הממומן מאפשר לקדם את האתר בפוש רציני, כיוון שעם הפעלת הקמפיין, האתר מופיע תחת קטגורי 'ממומן' שנמצאת בין התוצאות הראשונות בגוגל. אך איפה הקאץ'? ראשית, הקידום הממומן מופיע תחת קטגוריית 'ממומן' מה שמוריד מעט מהאמינות שלו, ושנית – ברגע בו נגמר התקציב, האתר שוב חוזר להיות אי שם בעמוד מספר חמש עשרה ואין לו זכר. ואי אפשר להיות תלויים רק בתקציב שוטף שמשולם לגוגל! 

קידום אורגני של האתר
הערוץ המקביל של הקידום הממומן, עוסק בקידום אורגני של האתר על ידי מילות מפתח מתאימות, מאמרים, אופטימזציות, מחקר מילות מפתח ועוד. 

על ידי הקידום האורגני, האתר מופיע באופן טבעי במקומות החיפוש הראשונים בגוגל, כיוון שהוא כולל את המידע שהכי רלוונטי למחפשי השאילתה של מילות החיפוש. וכך הלקוחות בוחרים באתר שלכם לקנייה באופן אוטומטי. 

ואיפה הקאץ'? הקידום האורגני לוקח זמן, הוא מועיל לטווח הרחוק ועוברת תקופה עד שניתן לראות תוצאות, וכן הוא דורש עבודה שוטפת ואינטנסיבית. 

לסיכום
שילוב בין שני ערוצי הקידום – האורגני והממומן, מאפשר לקבל את כל המעלות, מבלי לתת מקום לחסרונות של כל אפיק קידום. שילוב שני הערוצים במקביל, מאפשר קידום דיגיטלי גם לטווח הקצר, גם לטווח הארוך, גם בתחילת תהליך הקידום וגם באופן טבעי לאחר תהליך הקידום האורגני.

הכתבה נכתבה בשיתוף ליאור ישנו - מומחית קידום אתרים SEO