ראש אגף התקציבים במשרד האוצר יוסף גרדוס פרסם אזהרה חמורה לשרים המזהירה מההשלכות הכלכליות הכבודות שיכולות לקרות בשל חלוקת הכספים הקואליציוניים על סך 13.6 מיליארד שקלים, בממשלה התעלמו מאזהרות האוצר. על רקע הנושא, שאול מרידור, לשעבר ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, שוחח היום (שני) עם ענת דוידוב וטל שלו בתוכניתן "שבע תשע" ב-103FM על התקציבים הקואליציוניים.

ח"כ מהליכוד: "אני ולוין בנתק. מבן גביר צפויות בעיות"

בפתח התוכנית אמר מרידור: "אני לא זוכר שהיה מספר כמו 13.6. צריך להבין, תמיד היו ותמיד יהיו הסכמים וכספים קואליציוניים. כל מי שחושב שאפשר להתנהל בלי זה לא מבין איך עובדת המערכת. גם הכמות, ההסכמים שאני זוכר היו במקרה הרע במיליארדים בודדים. הרבה פעמים ההסכמים היו לכלל הציבור. מה שיש פה זה גם סכום אדיר, גם הפנייה לאוכלוסיות ספציפיות, וגם תמריצים שהם ההפך הגמור ממה שהממשלה צריכה, המדינה צריכה, המשק הישראלי, ובעיקר הילדים והצעירים החרדים צריכים".

"לצערי הממשלה הזו בורחת מבשורה", המשיך מרידור. "כל הכלכלנים קמו ואמרו 'תעצרו', הם לא עצרו וכולנו מכירים איך זה נגמר בסופו של דבר, טעות טקטית אחת של ראש הממשלה שהרימה אלפי אנשים שיצאו לרחובות. זה מצחיק להגיד אבל בזמנו חשבתי שההתנהלות של שר האוצר ישראל כ"ץ לראש הממשלה הייתה חמורה".

בהמשך, נשאל מרידור על קרן הארנונה: "אני מכיר את קרן הארנונה מהמון סיבובים שלה, יש כמה בעיות במנגנון הקיים אבל מה שניכר פה זה לא הסיפור של ההסכמים הקואליציוניים, מה שניכר פה זו העוצמה והברוטליות שבה ממשלה מנסה לכפות את הדבר הזה בלי שיח סביר עם השלטון המקומי. רוצה ומקווה לחשוב שהדבר הזה בסופו של דבר יגיע להסכמה. הסיפור שם הוא לא הסיפור הפוליטי והכלכלי האסוני שיש בהסכמים הקואליציוניים, זה סיפור של מאבק בין שלטון מקומי למרכזי. אני לא מסכים עם כל המנגנונים שיש בקרן כמו שהיא הוצגה עכשיו אבל החומרה של הצעד הזה בעיניי פחותה בהרבה".

"כולנו שמחים שה-S&P לא הורידו את הדירוג אבל צריך לקרוא מה שהם כותבים", אמר מרידור בסיום הראיון. "הם כמו שתי סוכנויות הדירוג האחרות, מוציאות כרטיס צהוב לממשלת ישראל ומזהירות שאם ההפיכה המשטרית תעבור בדרך כזו או אחרת ותפחית את הכוח של המוסדות הדמוקרטיים בישראל זה יבוא לידי ביטוי בדירוג. מאוד מקווה שראש הממשלה מבין ויעצור את ההפיכה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM