רווחי חברות הביטוח ברבעון הראשון של 2023 נחתכו בגלל המשבר בבורסה, ולמרות עליית הריבית שתרמה כמיליארד שקל לצמצום התחייבויות הביטוח.

רווחי מגדל צנחו ב־53% ל־139 מיליון שקל. הרווח הושפע לחיוב מעליית הריבית שהביאה לקיטון בעתודות וכן מצמצום הפסדים בביטוח כללי. עליית הריבית הוסיפה לרווח 358 מיליון שקל. הפסדי ההשקעות הסתכמו ב־276 מיליון שקל בגלל תשואה שלילית בנוסטרו ואי־גביית דמי ניהול.
היקף הנכסים המנוהלים מסתכם ב־381 מיליארד שקל. מגדל אחזקות מנוהלת על ידי יוסי בן ברוך וחברת הביטוח על ידי רונן אגסי.

רונן אגסי (צילום: אורן דאי)
רונן אגסי (צילום: אורן דאי)

אגסי אמר: "אנו מסכמים את הרבעון עם צמיחה בליבת העסקים ורווח בשורה התחתונה, למרות הסביבה המאתגרת. למגדל יש תשתית איתנה לחזור ולהוביל את שוק הביטוח באמצעות תהליכי שינוי ובנייתה של שדרה ניהולית חדשה".

בתוך כך נמסר אתמול על החלטת בכירי מגדל להמיר מרכיב משמעותי מתגמולם לאופציות לשלוש שנים. ההחלטה מהווה הבעת אמון בעתיד מגדל.

כלל ביטוח ופיננסים עברה מרווח של 221 מיליון שקל להפסד של 102 מיליון שקל. החברה בניהול יורם נוה הפרישה 146 מיליון שקל בשל יישום תקנים חשבונאיים בגין רכישת חברת כרטיסי האשראי Max.

למרות הירידות בבורסה, היקף הנכסים המנוהלים עומד על 300 מיליארד שקל. ההון מסתכם ב־8.2 מיליארד שקל. Max הרוויחה 74 מיליון שקל, ובקיזוז הוצאות מכירה חד־פעמיות הרווח ירד ל־46 מיליון שקל.

נוה אמר: "לנוכח השיפור בהון ובהתחייבויות, בכוונתנו לפעול בקרוב לאישור מדיניות חלוקת דיווידנד".

יורם נוה (צילום: סיון פרג')
יורם נוה (צילום: סיון פרג')

חברת הביטוח הראל בניהול מישל סיבוני הרוויחה 33 מיליון שקל בלבד, צניחה של 90% בהשוואה לרבעון המקביל. אחת הסיבות לירידה ברווחיות היא הפסד של 54 מיליון שקל בביטוחי בריאות לעומת רווח של 595 מיליון שקל.

עליית הריבית הביאה לקיטון של 186 מיליון שקל בהתחייבויות הביטוח הכללי. לחברה נכסים מנוהלים בהיקף של 377 מיליארד שקל.
אתמול נמסר על כוונת החברה לגייס 600 מיליון שקל למימון רכישת השליטה בחברת ישראכרט תמורת 2.9 מיליארד שקל.