נמל אשדוד לא מפסיק לייצר כותרות, לא כולן מהסוג הרצוי, אבל יש מי שקיוו שמינוי של מנכ"ל חדש וראוי יפסיק את הבלגאן ויהפוך את הנמל ליעיל ומועיל יותר, לרווחתם של לא מעט יבואנים ובכדי להוריד מעט את יוקר המחיה בישראל, שבחלקו הוא פועל יוצא של זמן פריקת המטענים בנמל.

תיעוד דרמטי: רוכבי אופניים התפרצו למסילת הרכבת וניצלו ברגע האחרון | צפו

דין התנועה: כך הגיבה השרה רגב לאתגרים הניצבים בפניה במשרד המוכר לה

הארבעה שעלו לישורת האחרונה במכרז לתפקיד מנכל נמל אשדוד, הם: אלי בר יוסף, מכהן כממלא מקום המנכ"ל, אלכס דן מנכ"ל משרד המודיעין וממלא מקום מנכ"ל הרכבת לשעבר, שבינתיים הסיר את מועמדותו, עידן בן ארי, לשעבר מנכ"ל חברת אמישראגז ואבי קלמה, מנכ"ל רשות הדיור המוגן "עד 120".

נזכיר כי אלי בר יוסף נפסל בתחילת המכרז בעילת חוסר התאמה לאחר שנטען כי אין לו השכלה מתאימה, אך הוא חזר למשחק - לדברי גורמים בנמל "בעקבות לחצים פוליטיים של שרת התחבורה" (שמצדה הכחישה שהיא מעורבת בתהליך, כאשר פנינו אליה בנושא עת פורסמה ידיעה בעבר) שרוצה אותו בכיסא המנכ"ל.

כאמור, מי שהיה מנכל משרד המודיעין אלכס דן הסיר את מועמדותו וכך נשארו שלושה שעלו לשלב הגמר. אך בעוד הכל מנסים לברר למי הייתה סיבה להקדמת הודעת המינוי להיום ומה הסיבה לכך, הדהימה ועדת האיתור והודיעה כי אף אחד מהמועמדים לא יזכה בתפקיד הנחשק, שיחל עתה מחדש.

נמל אשדוד, לפיכך, יישאר ללא מנהל כללי לפחות בשבועות הקרובים.

בריאיון שקיימתי עם יורם זבה, נשיא לשכת הספנות ויפורסם מחר ובסוף השבוע בוואלה! ובמגזין "עסקים" של מעריב, פירט זבה אודות הקשר בין יוקר המחיה לקצב העבודה בנמל:

"הדבר הכי חשוב בתחום שלנו, הוא מה שנקרא 'זמן האונייה'. הבעלים של האונייה רוצה להיות בנמל כמה שפחות זמן. אם בטורקיה, 'אוניית צובר', שמובילה חומר נשפך, נמצאת בנמל שלושה ימים, באשדוד היא נשארת חודש, כשכל יום עולה ליבואן 30,000 שקלים ומישהו צריך לשלם אותם.

שתי אפשרויות עומדות מול היבואן, או לא לעבוד עם הנמל, ובאמת הרבה יבואנים שממוקמים בדרום, מעדיפים לפרוק בנמלים בחיפה ולשנע את המטען בכבישים דרומה, או לגלגל את זה הלאה לצרכן, כי אין לו ברירה".