רוצים לבלות כמה שעות בחברת חנה רדו, יזמית עסקית־חברתית? להתלוות אליה לסיורים במיזמים החברתיים, לפגוש נשים ואנשים בפריפריה הרחוקה? מיזם חדש בתחום התיירות והפנאי, A Day in a Life, מציע לכל אחד מאיתנו (תמורת תשלום כמובן) לפגוש את רדו וגם אנשים מעניינים נוספים, שבחיי היומיום שלנו לא מזדמן לנו לפגוש אותם. אז אם כבר התחלתם לתכנן תוכניות לחול המועד סוכות, או בכלל לחפש אטרקציות מעניינות לבילוי בזמנכם הפנוי, דעו שיש מי שמחכה לכם.
המיזם החדש שעלה לא מכבר לאוויר (adayinalife.com), הוקם על ידי לירון ועופר אלעד ממושב כמהין שבנגב ובתמיכתם של חמשת ילדיהם. בני הזוג הגיעו לנגב ממושב בית זית בשנת 2006 בעקבות חלום של עופר להיות חקלאי, וכדבריהם "כדי להגשים את חזון בן־גוריון הלכה למעשה". בנוסף לגידול עגבניות שרי, הם מצאו קרקע פורייה גם לחלומות אחרים. במשך שנים הם אירחו אורחים ומבקרים שהחיים של משפחה יזמית במדבר עניינו אותם.
כמו כן, הקימו בניצנה את "חדר הפלאות" - מוזיאון חווייתי אינטראקטיבי, הכולל בין היתר אוספים מעולמות שונים (פרפרים, צדפים, פריטי נוסטלגיה ועוד) שאסף אביה של לירון, צלם הטבע והאספן יצחק מובשוביץ ז"ל. שלושה מסלולים המלווים בממשק אפליקטיבי לוקחים את המבקרים לחוויה של חקר וגילוי ושאילת שאלות.
אם זה המשק החקלאי שהקמנו, למה בחרנו לבוא לגור פה, איך לחיות את הערכים האלה של הגשמה וחלוציות ביומיום. באיזשהו שלב הבנו שהדרך שבה אנו חיים כנראה מעניינת אנשים אחרים. מצד שני, אני עצמי מכירה הרבה אנשים מעניינים. פתאום נפל לי האסימון והבנתי שאנשים מעניינים אנשים".
"המטרה שלנו כפלטפורמה היא להנגיש אנשים לאנשים", מוסיף עופר (52). "כרגע זה כאמור עדיין קורה בארץ, אבל בחזון כל בן אדם מכל מקום בעולם יוכל לפגוש כל אדם אחר מכל מקום אחר בעולם. הפלטפורמה ברמת הפוטנציאל שלה מוכנה לקליטת מארחים נוספים, והמשימה היא להרחיב את הכניסה לשווקים בחו"ל. עד עכשיו השקענו כסף בעצמנו למטרת פיתוח הפלטפורמה. עכשיו אנחנו מתחילים לחפש משקיעים כדי להרחיבה ולפרוץ לשוק הגלובלי".
למשל, במהלך טיול בפריז תהיה לך האופציה להתלוות לשף מקומי שחי שם ולחוות את פריז דרך נקודת מבט שלו. אגב, בגישה שלנו האדם עומד כאן בפוקוס ולאו דווקא תחום העיסוק שלו. אני חושבת שאנשים מתעניינים באנשים אחרים. באנשים יש עומק, והעולם היום מחפש את העומק הזה. אנשים היום הולכים ומתרחקים גם בגלל שהכל הופך לדיגיטלי, ואילו הצורך של אנשים בחיבור הוא דווקא מאוד חזק. אנשים לא תמיד יודעים את הדרך להתחבר למישהו אחר. המיזם שלנו מסייע להם בכך. החזון שלנו בסופו של דבר הוא שכשאנשים יטיילו בעולם הם יצטרכו לבחור
לא רק איפה הם ישנים או לאיזו אטרקציה ללכת, אלא גם עם מי לעשות A Day in a Life. זו עוד זווית לחוות דרכה את העולם". אם עד היום התארחתם אצל תיירנים ביתיים, שעסקו בעיקר בתחומי קולינריה או אומנות, לירון מבהירה שאנשים שתוכלו לפגוש דרך הפלטפורמה החדשה שונים ממה שהכרתם עד כה. "המארחים שלנו מגיעים מכל קשת עולמות התוכן, סגנונות החיים ותחומי העיסוק, הדת והמגדר", היא אומרת.
"יש ביניהם מאמנים, אנשי חדשנות, יוצרים, מספרי סיפורים, כותבים, מוזיקאים, אנשי רוח, מדע וספורט, טיילים, רופאים, מטפלים, עורכי דין, טכנאים, מישהי שעוסקת בעולמות הדראג, נהג מרוצים, ליצן רפואי, ועוד. זו גם הזדמנות להיכנס לתרבויות ומצבי חיים שונים, להצטרף למשל לאדם חרדי מירושלים או לאישה דרוזית מהצפון, או אפילו למישהי שיש לה ילדים עם צרכים מיוחדים. ההזדמנות שאנו יוצרים היא לחוות את דרך החיים שלהם".
"בסופו של דבר, יש פה גם אלמנט מסוים של קירוב לבבות. השאיפה שלנו הוא שיהיו בפלטפורמה כמה שיותר אנשים מתחומים שונים, ואנחנו מזמינים אנשים עם סיפורים מעניינים להצטרף אלינו", מוסיף עופר.
"גם המוטיבציות שלהם לארח הן שונות", מוסיף עופר. "למשל בחור חרדי רוצה לארח כי הוא רוצה לחשוף אותנו לעולם שאנו לא מכירים. זה חשוב לו".
"הייתה לי למשל שיחה עם מארחת שמתמודדת עם מורכבות משפחתית. השיתוף שלה את האחרים בסיפור שלה הוא בעצם הדרך שלה להוציא החוצה את הקול והמסר שחשוב לה להעביר", אומרת לירון ומבהירה שעבור המארחים השונים מדובר כמובן גם בערוץ הכנסה נוסף.
"כל מארח מתמחר את עצמו, כאשר המודל העסקי שלנו הוא אחוז מסוים ממחיר המפגש", אומרת לירון. "התשלום מתבצע דרך הפלטפורמה, כך שבמפגש אחד על אחד אין כבר מגע של כסף בין אורח למארח. זו השיטה הכי יעילה ששומרת על שני הצדדים. ברגע שמתבצעת רכישה, המפגש משוריין, כל אחד יודע מתי נפגשים, איפה נפגשים, הכל מאוד מסודר".
עופר: "המארחים הרי גם מרוויחים מזה כסף, אז יהיה חשוב להם שיבואו אליהם. אנשים יקבלו כסף תמורת מה שהם נותנים. חשוב מאוד שכולם ייצאו נשכרים, ובסוף כוחות השוק יחליטו מי יהיה טוב".
לירון: "למארחים זה חשוב, כי זה לא עוד מוצר, אלא מי שבסופו של דבר עומדים בפרונט זה הם עצמם. אגב, אנחנו גם מאפשרים לכל מארח לבחור האם הוא רוצה לתרום את הכסף או חלקו לאיזושהי קרן או גוף שעמם נעבוד. עבור הרוב המכריע של המארחים זה כאמור עוד ערוץ הכנסה. אבל יש גם כאלה שלא רוצים את הכסף, כאלה שהמוטיבציה שלהם היא לחלוק את הסיפור שלהם עם העולם".