"מתווה הסיוע של שר האוצר בצלאל סמטוריץ' הוא רע. הוא לא נותן מענה לצורכי העסקים ולא יאפשר למשק להתאושש". כך טוען בשיחה עם "מעריב" נשיא לשכת רואי החשבון רו"ח חן שרייבר, שאמר את הדברים האלה גם לצמרת האוצר. 

עוד הוסיף כי "חוזרים על אותן טעויות ממתווה הקורונה, ומסרבים לקבל את הצעות רואי החשבון המחוברים לכל העסקים בישראל. המתווה מתייחס לחודש הלחימה הראשון. הלשכה דוחה את המתווה, ובכוונתה להילחם על שינויים מהותיים בו בדיוני ועדת הכספים האמורה לאשרו".
בעקבות תחילת המלחמה הוקמה בלשכה ועדת מעקב בהשתתפות סגני הנשיא - רו"ח אבי נוימן, רו"ח ג'ק בלנגה ורו"ח ליאת נויברט. הוועדה הודיעה כי עד כה טרם נקבע גובה הפיצוי עבור עסקים קטנים שנפגעו: "המתווה מורכב מאוד להבנה ומלא פרצות", נמסר מהוועדה. 
"אנחנו צופים קשיי יישום ופרשנויות בעת חישוב המענק המגיע לעסק, בדיוק כמו שקרה בקורונה".

שרייבר הוסיף כי "אני מאוכזב קשות ממתווה הפיצוי המוצע, שאינו מהווה בשורה ובטח לא מעוף וחזון שמראה לעסקים את האור בקצה המנהרה. באוצר סירבו להתייחס להצעותינו וזלזלו בנו והתעלמו מהניסיון שצברנו".

בתוך כך, בנק מרכנתיל יאפשר לרשויות המקומיות לדחות בתקופה המלחמה פירעון הלוואות בשלושה חודשים. התוכנית שגובשה בשיתוף רונן פרץ, מנכ"ל משרד הפנים, תאפשר לרשויות שיבחרו בכך לפנות ישירות לבנק ולדחות את פירעון ההלוואות.

בנק מרכנתיל מנהל פעילות מוניציפלית משמעותית, שהתעצמה בעקבות רכישת בנק מוניציפל (דקסיה לשעבר). ניהול הפעילות מול הרשויות מבוצע באמצעות אגף מתמחה שהוקם בבנק לצורך כך.

המנכ"ל שוקי בורנשטיין אמר כי "ישראל נמצאת במלחמה, שכתוצאה ממנה הוכרז על מצב מיוחד בעורף, אשר בעקבותיו עסקים רבים סגורים ותושבים מרותקים לבתיהם. זאת מבלי יכולת לעבוד ולייצר הכנסה. בעקבות כך עלול להיווצר קושי לרשויות בגביית מסים ובתזרים המזומנים".