מתווה הסיוע למילואימניקים שגויסו למלחמה, שגובש בבנק ישראל, לא הועבר לצה"ל. כך נחשף אתמול (רביעי) בוועדת הכלכלה.

"הכלכלה תושפע לעוד זמן רב": ההשלכות המדאיגות של מלחמת ה-7 באוקטובר
הפתרון להצלת המשק? ביטול הטבות מס מיותרות ועידוד חקלאות ותעשייה | בלעדי

היו"ר ח"כ דוד ביטן ביקש לשדרג את המתווה עם סיוע מוגדל לבעלי העסקים. הוא דרש תחולה רטרואקטיבית מאוקטובר. מנכ"ל איגוד הבנקים איתן מדמון טען שהבנקים מאפשרים סיוע רחב מהתנאים של בנק ישראל. בנוסף הם נותנים לאנשי המילואים הלוואות ללא ריבית לשלושה חודשים עד שנה. "גם הבנקים נמצאים במצוקת כוח אדם, וחלק מעובדיהם משרתים במילואים", הוסיף.

סגנית המפקח על הבנקים טלי קיסר סטויה ציינה שבנק ישראל פרסם מתווים לדחיית אשראי צרכני ועסקי לחצי שנה ללא ריבית ועמלות. הנשים יהיו זכאיות כשהן שותפות בחשבון בן הזוג. בנוסף העירה כי הבנקים לא יודעים לזהות מי הוא מילואימניק.

ראש ענף מילואים בצה"ל סא"ל אבישג סבג אמרה שהמידע בנושא ההטבות לא הועבר לצה"ל. לדבריה, "יש להעביר את המידע לצבא כדי להנגיש אותו. משרתי המילואים ובני משפחותיהם נמצאים בחוסר ודאות לעתידם הכלכלי".

שגית בכנר, נציגת פורום נשות המילואים "נלחמות על הבית", סיפרה שנשות המילואימניקים העצמאיות עצרו את החיים. מסקר שערך הפורום התברר ש־41% מהנשים לא יודעות מה מגיע להן ושליש מהן שוקלות לסגור את העסק שלהן לצמיתות.

יעל היבש, נציגת פורום נשות משרתי הקבע, אמרה בדמעות שהנשים ראו את המתווה והופתעו שאף אחד לא רואה אותן ולא שמעו איך נראה הסיוע להן. היא הסבירה כי אנשי הקבע, שבעבר היו חוזרים הביתה מדי יום והיו חלק משגרת הבית, לא חזרו הביתה זה 11 שבועות.