בצל המשך המלחמה ברצועת עזה, האם הדירוג האשראי של ישראל יירד לראשונה ביהסטוריה? הלילה (שישי) מוד'יס תחליט האם להוריד את הדירוג, כשבמערכת הכלכלית קיים חשש ומתח לקראת פרסום ההחלטה של החברה.  

החשש להורדת דירוג האשראי של ישראל: כך זה ישפיע לנו חזק על הכיס
מהו בכלל דירוג אשראי ומה משמעותו? | כל מה שצריך לדעת

בתוך כך, הפרשנית הכלכלית ליאת רון ('וואלה') שוחחה הבוקר עם אריה אלדד ורון קופמן ברדיו 103fm והביעה את דעתה בנושא החשש לפיו מוד'יס, חברת דירוג האשראי, תוריד את דירוגה לישראל לאור המצב הביטחוני. 

תחילה הסבירה: "מוד'יס היא רק אחת משלוש סוכנויות דירוג בינלאומיות, שהיום בחצות אמורה לתת את החלטתה לגבי דירוג האשראי של ישראל. בנוסף אליה יש שאמורות בחודשים הקרובים לתת את התחזיות שלהן. זה יהיה מעין אפקט של כדור שלג, מה שהם יחליטו ישפיע מין הסתם על ההחלטה של האחרות. מעולם לא ירד דירוג האשראי של ישראל עד כה, ירדו התחזיות, האופקים אבל הדירוג עצמו לא ירד. אם הדבר יקרה זה יקרה בפעם הראשונה. אפילו באינתיפאדה השנייה זה לא קרה. מבחינה אובייקטיבית כרגע, לכאורה, אין שום סיבה שזה יקרה".



בהמשך הוסיפה: "ההלוואות עלולות להיות מושפעות לא רק מהריבית המאוד גבוהה, אלא ברגע שדירוג האשראי יורד הריביות יעלו. למה דירוג האשראי כן עשוי לרדת? וזה דבר שאמור מאוד להטריד את כולנו כי זה אומר פחות כסף למדינה, מכיוון שההתנהלות או האסטרטגיה הממשלתית שבאה לידי ביטוי בתקציב אינן מרגיעה את חברות דירוג האשראי. אתמול התפרסמו נתוני הגירעון, הגירעון שלנו עכשיו עומד על 4.8 אחוזים, כמעט פי שלושה ממה שצריך להיות".

לסיום אמרה: "עוד לא סיימנו את המלחמה, כשנסיים יהיו כאן הוצאות גדולות, הכול יהיה הרבה יותר יקר למדינה. יש איזושהי תחושה אצלנו שהם מטומטמים, מה זאת אומרת? אנחנו נעשה שטיקים של ישראלים, נעגן כל מיני דברים יחד, לא ניתן את הנתונים, והם יקנו את השיט הזה והם יעשו מה שאנחנו רוצים - הם לא מטומטמים. הם מבינים שההתנהלות של  הממשלה בתקציב הזה מופקרת".

 סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm