רווחי בנק מזרחי-טפחות זינקו ב-2023 ב-9.8% ל-4.91 מיליארד שקל. שיעורי התשואה על ההון שעמד על 27.5 מיליארד שקל הסתכמה ב-19.1% וצפויה להיות הגבוהה במערכת הבנקאית. עד כה פירסמו גם בנק הפועלים ובנק דיסקונט את דוחותיהם. דוחות הבנק הבינלאומי יפורסמו מחר ודוחות בנק לאומי בשבוע הבא. הרווחיות יוצאת הדופן הושגה למרות הזינוק בהפרשות בגין הפסדי האשראי בשל המלחמה. ברבעון הרביעי והאחרון של השנה הרוויח הבנק 1.05 מיליארד שקל, ירידה של 3.7% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

האשראי גדל ב-6% ל-325 מיליארד שקל. עם זאת, כאמור ההוצאות להפסדי אשראי של הבנק זינקו מ-532 מיליון שקל ב-2022 ל-1.46 מיליארד שקל השנה. הזינוק נובעת רובו ככולו מהפרשה קבוצתית כדי לתת ביטוי להתגברות הסיכון במשק על רקע המלחמה. היחס בין ההוצאות התפעוליות להכנסות התפעוליות ירד ל-37.7%, דבר ששיפר את הרווחיות נטו. סיבה מהותית לגידול ברווח הייתה זינוק של 23.5% בהכנסות המימון ל-11.7 מיליארד שקל. 

הבנק ייאלץ הפעם להסתפק בחלוקת דיווידנד של 209.4 מיליון שקל המהווה 20% מהרווח ברבעון האחרון בגלל מגבלות הפיקוח על הבנקים. פוטנציאל חלוקת הדיווידנד היה גבוה בהרבה ונאמד בחצי מיליארד שקל. ב-2023 כולה חילק הבנק דיווידנד של 1.27 מיליארד שקל.

מנכ"ל הבנק משה לארי: "2023 תיזכר כאחת השנים הקשות והמורכבות שידעה מדינת ישראל מיום הקמתה. עוד קודם לכן המחלוקת הפנימית העזה בנושאים המשפטיים יצרה אתגרים אדירים ברמה האישית והלאומית המשליכים על חוסננו החברתי, הכלכלי והביטחוני. למרות אתגרי התקופה הצליח הבנק להמשיך ולצמוח תוך גידול נוסף בסך ההכנסות ובמרבית סעיפי המאזן. השינוי החד יחסית בסביבת הריבית תוך כשנה יצר אתגר לא פשוט ללקוחות רבים, משקי בית ועסקים שחוו עלייה משמעותית בעלויות המימון שלהם. זאת, בנוסף להתמודדות הלא פשוטה עם יוקר המחיה ואי-הוודאות הביטחונית והכלכלית. נרתמנו לסייע ללקוחות בשורה של צעדים".