בפאנל בנושא אפיקי מימון להשקעות ושדרוג טכנולוגי, במסגרת כנס למפעלי תעשייה קטנים ובינוניים אמר היום (שלישי) נחום איצקוביץ', מנהל מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת, כי "תעשייה זעירה, קטנה ובינונית, מהווה חלק משמעותי וחשוב בתעשייה ובכלכלה הישראלית".
לדברי איצקוביץ' יש להתייחס לעוסקים בתעשייה הקטנה והבינונית במלוא הרצינית ולתקצב אותם במסלולים ייעודים ובתקציבים משמעותיים, כמו בכל כלכלה מודרנית."כבר כיום 80% מתקציב מרכז השקעות מופנה למפעלים קטנים ובינונים. בשנת 2014 לבדה, עמד היקף התקציב למפעלים זעירים, קטנים ובינוניים על כ-350 מיליון שקלים, מתוכם כ-30 מיליון שקלים לתעשייה זעירה, אשר מינפו השקעות בהיקף הנאמד ב-150 מיליון. מדובר בפוטנציאל עצום ואנו מנסים להרחיב את השקעות ההון בתעשיות אלו", הוסיף איצקוביץ'.

"כולן מייצרות חדשנות, יצירתיות, תעסוקה ודינאמיות"
איצקוביץ' התייחס גם לחשיבות החדשנות וקשר הגומלין בין התעשייה הקטנה והבינונית לבין התעשייה הגדולה ואמר: "כולן מייצרות חדשנות, יצירתיות, תעסוקה ודינאמיות הנדרשות לעולם המתחדש בקצב מהיר. קשרי הגומלין החשובים האלה מסייעים ותורמים לכל הצדדים".

בתוך כך, שר הכלכלה, אריה דרעי, מסר הבוקר באותו כנס כי אישר את הרפורמה במבנה לשכת המדען הראשי וכי התוכנית אמורה להיכנס לחוק ההסדרים. 
"הקלות בתפקוד ותפעול לשכת המדען הראשי במשרד הכלכלה, על פעילותה וכלי התמיכה השונים שהם מעמידים לרשות קהלים שונים ומגוונים בתעשייה הישראלית, יחזקו את ההובלה של הטכנולוגיות הישראליות בעולם. אלה יאפשרו תרומה משמעויות למשק, פריצה לשווקים חדשים, פיתוח התעשייה המסורתית ופישוט של תהליכי העבודה, מה שיחזק את תדמיתה של ישראל כמדינת חדשנות מובילה ומשמעותית", אמר השר דרעי.