הלמ"ס פרסם נתונים על התיירות הנכנסת בחודש אוגוסט ומתברר שלראשונה מאז מבצע צוק איתן לפני למעלה משנה ישנה התאוששות בהיקף התיירות הנכנסת. באותו חודש, 264 אלף תיירים נכנסו לישראל - גידול של 42% לעומת אוגוסט 2014 - אך ירידה של 3% לעומת החודש המקביל בשנת 2013. משמעות הדברים היא שהמספרים חזרו לרמה של שנת 2013.
 
אך האם גם אנשי הענף רואים התאוששות של התיירות הנכנסת בשטח? עידו הולצמן, הבעלים והמנכ"ל חברת iTravel, אשר עוסקת בארגון תיירות לישראל אומר שכן: "אנחנו בהחלט מרגישים התאוששות בתיירות הייתי אפילו אומר שבקיץ זה אנחנו מרגישים חזרה לנתונים שהיו ערב צוק איתן". iTravel הוא אתר שבמסגרתו תיירים יכולים לארגן שהות בבתי מלון וטיולים ברחבי הארץ, כמו גם ישראלים שיכולים לארגן שהות בבתי מלון וצימרים.

"בחודש אוגוסט מספר הגורמים הזרים שהזמינו טיולים וחדרי מלון עלה ב-22% ואני רואה עליה בהזמנות מצרפת ומארה"ב ב-14% ו-23.3% בהתאמה. האנשים האלו באים לחופשות קיץ בעיקר ולפיכך הם מעדיפים מקומות שבהן ניתן להנות ולעשותמה שנקרא 'גוד טיים'".

אנחנו בפתח חגי תשרי. האם אתם מרגישים גידול גם לגבי חודש ספטמבר?
"כן, הגידול דומה לזה של אוגוסט ולהערכתי נגיע לכ-30% ויותר. במידה והמצב ימשך כך גם עד לסוף השנה לחג המולד ולראש השנה האזרחי אני מעריך שאולי נעבור את היקף התיירות של שנת 2013. על פי נתוני הלמ"ס בשמונת החודשים הראשונים של השנה התיירות הנכנסת הסתכמה ב-1.88 מיליון, ירידה של 2% בלבד לעומת התקופה המקבילה בשנת 2013".

ומה עם התיירות הפנים ארצית?
"יש גידול במספר הישראלים שיוצאים לנפוש בחגים בישראל לעומת אוגוסט של שנת 2014. שים לב שגם מספר התיירים הישראלים פחת מאוד בגלל צוק איתן. עד כה יש גידול של 29% במספרם של הישראלים שיצאו לנפוש בארץ. כשהמקומות המועדפים הם אילת, ים המלח ונתניה".
מדוע שישראלים ינפשו בישראל כשבחוץ לארץ זה הרבה יותר זול?
"בחוץ לארץ זה לא יותר זול. לפי הבדיקות שלנו - נופש בסוכות לזוג עם שני ילדים פחות מגיל 12 לשבעה לילות ושמונה ימים בטבריה יעלה 5,432 שקל. ברודוס זה יעלה 6,944 שקל. יש מלונות בארץ שהמחיר יותר גבוה ושלא הכל כלול אך אפשר לנפש בארץ במחיר זול יחסי. שהות דומה ברודוס למשל כולל טיסות יכול להגיע לכאלף שקל יותר.  

"הישראלים שמעדיפים לנפוש בארץ עושים זאת מסיבות רבות - ראשית, העלות - למרות שהכל כלול בחוץ לארץ יש הוצאות בלתי צפויות רבות ופרט לזה נופש בארץ הרבה יותר פשוט ופרקטי. כדי להגיע לחוץ לארץ יש לטוס וזה לוקח זמן, יש בדיקות בטחוניות וזה לא נוח במיוחד כשלוקחים ילדים".


עידו הולצמן, מנכ"ל ובעלים של iTravel. צילום: iTravel