מחירי הקרקע באזור דרום הקריה בתל אביב מרקיעים שחקים. קבוצת הרכישה מנהל מגורים לישראל, בארגונו של היזם מוטי פלד, זכתה אתמול במכרז למכירת תשעה דונם לבנייה למגורים בדרום הקריה (מתחם רשות השידור). היא תשלם למינהל מקרקעי ישראל סכום שיא של 1.06 מיליארד שקל (יותר מ־110 מיליון שקל לדונם). המתחם כולל שלושה מגרשים ונמצא באזור שרונה בתל אביב, בקרבת הקריה.



זו עסקת המקרקעין בסכום הגבוה ביותר שבוצעה בשנים האחרונות על ידי המינהל. המחיר הגבוה משקף את הזינוק המטאורי שהיה במחירי הקרקע באזור דרום הקריה בשנים האחרונות. הקבוצה הזוכה גברה בשלב הסופי על גינדי אחזקות. בשלושת המגרשים הנמצאים בדרום הקריה אפשר לבנות 324 דירות למגורים. חלק מתנאי המכרז כוללים גם שיפוץ של חלק ממבני הטמפלרים. על פי הערכות, בהתחשב במחיר הקרקע מחיר של דירת ארבעה חדרים עשוי לטפס עד ל־5 מיליון שקל. בנוסף לכך, אפשר לבנות בפרויקט גם שטחי מסחר ומשרדים. המכרז עורר עניין רב ביותר, בעיקר בקרב קבוצות הרכישה.



אחת הקבוצות שהתארגנה ערב המכרז כללה את האחים חג'ג' ארקו נדל"ן וקנדה בישראל אבל בסופו של דבר היא לא זכתה. מאידך, בדצמבר 2015 זכתה קבוצת קנדה ישראל וארקו נדל"ן במכרז באזור (מתחם כנרית ברחוב ליאונרדו דה וינצ'י) תמורת 821 מיליון שקל. במתחם אפשר להקים שני מגדלים ולבנות 330 דירות. אזור דרום הקריה עומד להפוך בשנים הקרובות לאחד ממתחמי המגורים הצפופים.



לפרויקטים אלה נוסף גם פרויקט השוק הסיטונאי, הכולל מאות יחידות דירות, וכן מתחם שרונה עצמו, שהושלם על ידי קבוצת גינדי. אלפי יחידות הדירות הנוספים שבסביבה יקשו מאוד על התנועה במטרופולין הצפוף ממילא. התקווה היא שפרויקט הרכבת הקלה שיושלם בעוד כחמש שנים יקל במקצת על העומסים.